.

Beantwoord

Waarom moet ik de Simyo code invoeren om mijn telefoon te deblokkeren?


Badge
Sinds gisteren vraagt mijn mobiel ineens om een Simyo wachtwoord in te voeren. mijn telefoon is geblokkeerd en ik heb geen idee welk wachtwoord ik hiervoor moet hebben. Ik heb het niet ingevoerd.
icon

Beste antwoord door Caspar 8 March 2016, 09:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

En als je de 5 cijfers gebruikt die ook voor de Simyo app nodig zijn, lukt het dan wel?
Badge
Geen idee wat dit is. Kan ik die ook opvragen?
Even een andere vraag. Waar en wanneer vraagt je toestel op een wachtwoord? Hoeveel cijfers dien je in te voeren? Voor je pincode zijn dat er 4, voor de pukcode zijn dat er 8.

Beide zijn te vinden op je Mijn Simyo onder instellingen en simkaart.
Badge
hij vraagt om een wachtwoord invoeren simyo, niet om een code. Ik ga het proberen.
Badge
Helaas ook dit werkt niet. Wel fijn dat jij reageert trouwens. Als je nog meer suggesties hebt, houd ik mij aanbevolen.
Badge
mijn scherm is geblokkeerd, ik kan dus helemaal niets doen, alleen opnemen.
Er zit dus een toestel / scherm beveiliging op je telefoon. Hoe weet je dat het een Simyo wachtwoord is waarom gevraagd wordt? En na welke actie is dit gebeurt? Iets gedownload of een update gehad, zoals de Simyo app?
Badge
ja, idd een scherm beveiliging. er staat wachtwoord invoeren, dan een grijze balk en daaronder staat simyo en noodoproep.
ik heb niets gedownload en van een update weet ik ook niets.
Badge
ik heb, denk ik, wel de Simyo app aangeklikt om te kijken wat ik in het buitenland heb gebruikt. Dus probeerde ik het Simyo wachtwoord om in te loggen, maar daar reageert mijn toestel niet op
Badge
Ik denk idd dat het aan de smartphone ligt en niet aan Simyo. Nog steeds raar dat dit er ineens opzit, ik heb het niet ingesteld.
Bedankt voor het meedenken
Reputatie 5
Badge +9
Hoi astridz,

Wat vervelend dat je je telefoon niet meer inkomt!

Bij de Simyo app kan je een pincode instellen om op deze manier in te loggen. Deze pincode moet je hebben!

De pincode heb je zelf ingevoerd en ik hoop dan ook dat je je toch nog kan herinneren wat je hier hebt ingevoerd. Denk anders na over wat je zal invoeren wanneer je een pincode moet instellen. De code die je nu moet invullen bevat in ieder geval 5 cijfers. Ik hoop dat je hier verder mee komt.

De code van de Simyo app zorgt dus voor de blokkade in jouw telefoon. Super onhandig natuurlijk! Helaas is het probleem niet door ons op te lossen 😞 Dit is een bug of een functionaliteit in de Android 4 systemen. Als dit systeem niet in deze versie zou zitten, dan zou je eenvoudig kunnen worden gehackt. Met alle nieuwere versies van Android is dit probleem niet aanwezig. Google heeft dit in de nieuwe versies verbeterd.

Als je toch echt niet achter je zelf ingestelde code komt, zou je altijd nog een hard reset kunnen doen. Dit betekent wel dat alles verdwijnt op je toestel dus zorg dat je dit pas doet wanneer je er echt niet uitkomt. Ik hoop natuurlijk graag van je te horen dat je alsnog achter de pincode bent gekomen! Laat je het ons weten?


Groetjes, Caspar

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Reageer