.

Beantwoord

Waarom krijg ik een sms dat ik op 80% van mijn bundel zit?

  • 25 January 2017
  • 5 reacties
  • 386 Bekeken

Badge
Maar als ik op de verbruik app kijk staat daar een heel ander verbruik, helemaal geen tachtig maar eerder 50 procent. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ray 26 January 2017, 07:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

De berichten zijn realtime want komen rechtstreeks van het KPN netwerk. De standen op je MijnSimyo pagina / app. worden met 3 uur vertraging bijgewerkt want KPN moet die gegevens eerst aan Simyo leveren.

Dus ga maar van die 80% uit..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi F. de la Kramer,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je verbruik op Mijn Simyo net niet overeen komt met het sms'je dat je krijgt. Wat Ray zegt is helemaal juist: op Mijn Simyo zal er altijd een paar uurtjes vertraging zitten. Als je bijvoorbeeld om 10:00 aan het internetten bent, dan kan dat zomaar rond 15:00 pas op Mijn Simyo verschijnen. De waarschuwende sms'jes, daarentegen, worden altijd in 'real time' verstuurd. Daarmee wordt bedoeld dat het netwerk meteen opmerkt wanneer je op 80% of 100% van je bundel zit, en dit dan per direct aan jou laat weten. Het kan dan zo zijn dat het nog niet op Mijn Simyo staat.

Ik raad je aan om extra MB's bij te kopen (500 MB voor € 5,-) via Mijn Simyo of om je internetoptie uit te zetten (Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen) zodra je dergelijke sms'jes krijgt. Zo weet je zeker dat je straks niet buiten je bundel gaat internetten.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie 😃

Groetjes,
Jihane
ik wil juist wel graag een sms krijgen als ik mijn bundel overschrijdt. Op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen zie ik die keuze niet staan
Die keuze valt ook niet te maken Erikbb.. De 80 en 100% berichten worden automatisch verzonden. Let wel, alleen bij de internetbundel en niet bij de belbundel. Bij die laatste worden geen waarschuwingsberichten verzonden omdat de belminuten veel beter te monitoren zijn dan de MB's/
Badge +7
Hoi erikbb,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat bedoel je precies? Je ontvangt sowieso sms'jes van ons zodra je internetbundel op is. Dit kun je ook niet aan of uit zetten. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je deze sms'jes niet meer ontvangt. Zoals Ray al aangeeft, ontvang je geen sms'jes als je belbundel volledig verbruikt is.

Wat Jihane bedoelde, is dat je zodra je het sms'je hebt ontvangen dat je internetbundel verbruikt is, je je internetoptie uit kunt zetten op Mijn Simyo. Als deze optie uit staat, kan je simkaart geen verbinding meer maken met mobiel internet. Je kunt dan alleen nog maar gebruik maken van de wifi. Op de 1e van de volgende maand gaat je nieuwe internetbundel weer in en kun je je internetoptie weer aanzetten. Het uit- en aanzetten van de deze optie (Internet op je mobiel in Nederland) doe je op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Is het zo iets duidelijker voor je?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je uitleg 🙂

Reageer