.

Beantwoord

Waarom krijg ik een code op mijn tablet na installatie Mijn Simyo App?

  • 24 May 2017
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Badge
Ik dacht handig te zijn en installeerde naast de telefoon ook mijn tablet met de android app mijn simyo, handig om mijn verbruik in de gaten te houden.
Maar nadat ik het tablet uit had gezet om snel op te laden startte hij op met een pincode die ik er niet op had gezet.
Moest dus een fabrieks reset uitvoeren om hem weer aan de praat te krijgen en met mijn google account heeft hij grotendeels alles terug gezet. Pfffff erg geschrokken want er staan een hoop persoonlijke zaken op.
Hoe kom ik hier nu achter?
Nog een keer de app op mijn tablet gezet en tot mijn verbazing komt de melding tijdens inloggen en het willen veranderen in een inlogpin bij de app, springt er een popup op die deze keer wel de melding geeft dat ik mijn telefoon of tablet met een pincode moet beveiligen.
Dus daar kwam deze plotselinge beveiligings pincode vandaan!
Ik bekijk het voortaan wel op de website van Simyo wat mijn verbruik is en natuurlijk op mijn telefoon want heb gier flink de schrik van te pakken.
Mijn eerste gedachte was een hack tenslotte is het een lollipop tablet die een flink poos achterloopt met beveiligingen.
Nee ik weet haast zeker dat de app de schuldige is.
Een waarschuwing is op zijn plaats vind ik.
Mijn eerste 3 dagen bij simyo en krijg bijna een hartverzakking. Haha
icon

Beste antwoord door Jihane 26 May 2017, 14:45

Bekijk originele reactie

3 reacties

Stansat.

Een eenvoudige oplossing is ook van mijn Simyo (browser) een snelkoppeling plaatsen op een startscherm. Het kan te maken hebben met bijvoorbeeld een Android versie en beveiliging.
Badge
Dat is heel goed mogelijk, maar er kan ook een fout in de app zitten bij Android versie 4.2.2.
Ik kreeg geen waarschuwing de eerste keer en kon daarna de tablet niet meer ontlocken met die pincode blokkade.
Snelkoppeling is handig, maar hij onthoud mijn inloggen niet?.
Waarom geen onthoud functie?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stantat,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Ik heb meteen overlegd met mijn collega die over de Simyo App gaat. Het probleem dat je nu namelijk ervaart is een oud probleem - het speelt bij nieuwe software-versies niet meer op. Omdat je Android-versie verouderd is, is het nu voor jou nog wel aanwezig. Dat is heel jammer natuurlijk! Dit is wat er aan de hand is: op het moment dat jij kiest voor 'Ingelogd blijven' op die versie van de Simyo App, wilt de App dat jij een code kiest om je apparaat te beveiligen. Anders zou iedereen in je Simyo App kunnen! Jij kiest dan een code om je apparaat te beveiligen. Dat is de code die je bedoelde. Je kunt dit wel uitzetten, maar dan kun je niet ingelogd blijven op de App.

Ik ben dus bang dat je een keuze zult moeten maken. Wil je een code op je tablet, of wil je ingelogd blijven op de Simyo App? Op nieuwere versies is dit probleem opgelost.

Heb je nog andere vragen?

Ik zie trouwens dat je precies hetzelfde topic ook op een andere plek hebt geplaatst. Dat is niet nodig 😉 Als je topic niet op de juiste plek staat, dan wordt dit wel verplaatst door een moderator. Let je hierop in de toekomst?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer