.

Beantwoord

Waarom kloppen de belminuten niet met de werkelijkheid?

  • 26 January 2017
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Sinds 25 januari 2017 heb ik een Simyo abonnement 100 belminuten.
Volgens uw overzicht heb ik van de 25 minuten die ik van Simyo kreeg/betaalde nu 12 minuten opgemaakt.
Ik heb mijn specificatie bekeken van factuur en als ik de belminuten optel kom ik op 8.22 belminuten.

Iets klopt er dus niet.

Kunt u mij uitleggen hoe dit kan?

Thanks
icon

Beste antwoord door Ray 26 January 2017, 11:34

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Frida,

de eerste maand van een abonnement is naar ratio, dit wil zeggen dat als je bijvoorbeeld de 15de het abonnement krijgt dat je de helft van je data krijgt. In jouw geval is het waarschijlijk de 25ste geweest en heb je dus ongeveer een vijde van wat je normaal hebt. De volgende maan wordt alles gewoon normaal en krijg je de 100 belminuten.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +4
Hi PaulH
Het gaat me om mijn verbruik daar zit een verschil van ruim 3 minuten in in mijn nadeel.
Groeten
Heb je er rekening meegehouden dat je belminuten worden afgerond op hele minuten? Dus bijvoorbeeld een gesprek van 2 minuten en 23 seconden is het 3 minuten.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ray,
Nee dat heb ik niet gedaan, dat wist ik niet van dat afronden naar boven.
Dus voortaan met de stopwatch er bij bellen, geen 2,23 maar 3 minuten bellen??
Dat is voordeliger....of gaan ze dan weer naar boven afronden (naar 3.50) ??
Het zal allemaal wel goed komen en anders denk ik er over om een duurder abonnement te nemen met meer belminuten.
Nogmaals dank
3 minuten bellen is 3 minuten.

3 minuten en 1 seconden bellen is 4 minuten.
Reputatie 6
Badge +4
Begin nu al bijna spijt te krijgen dat ik niet met prepaid ben doorgegaan.
Daar had ik de kosten van bellen zelf in de hand (de controle)

Laat ik nu gedacht hebben dat je met een abonnement goedkoper uit bent?
Niet dus.

Ik vind het niet eerlijk van Simyo dat, als je 1 seconde over bijvoorbeeld 3 minuten belt je dan meteen 4 minuten kwijt bent.

Nu een jaar lang met de zenuwen in mijn lijf telefoneren.........
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida03,

Ik snap je frustratie, en ik vind het jammer dat je nu met zenuwen in je lijf moet telefoneren. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling! Jammer dat je niet van op de hoogte was van het afronden van de belminuten voordat je een Sim Only nam.

De belminuten worden bij Simyo inderdaad afgerond. Dit betekent dat als je 3 minuten en 40 seconden belt, dit wordt afgerond op 4 minuten. Als je hierdoor te weinig belminuten hebt, kan je natuurlijk altijd je bundel verhogen. Dit kan een keer per maand!

Verder is het gebruik van een stopwatch, zoals je zelf al zei, wellicht een goed idee voor jou als je zoveel mogelijk uit je belminuten wilt persen. Je kan dit natuurlijk ook zien op je telefoon. Even je oor eraf houden en je ziet hoe lang je gesprek al bezig is.

Verder ben je met een abonnement toch wel goedkoper uit dan met een Prepaid, maar het ligt er wel aan hoeveel je belt.

Heb je hier verder nog vragen over?

@PaulH en Ray, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 6
Badge +4
Bedankt Caspar voor je geduld en beantwoorden van mijn vraag.
Ook PaulH en Ray bedankt.

Ben nooit een grote beller geweest met mijn mobiele telefoon.
Ik heb deze maand afscheid genomen van de "vaste telefoon" en daarom een abonnement op Simyo genomen omdat die als beste uit de bus kwam.

Ga de tips zeker ter harte nemen.

Bedankt en einde onderwerp/vraag.

.
Badge +7
Hoi Frida03,

Graag gedaan, ook namens Caspar 🙂 Ik kan me voorstellen dat het volledig overstappen naar mobiele telefonie best spannend kan zijn. Veel bel-plezier in ieder geval ! :D

Groetjes,
Samantha

Reageer