.

Beantwoord

Waarom kan ik een negatief saldo hebben?

  • 22 June 2019
  • 5 reacties
  • 364 Bekeken

Waarom boeken jullie zoveel door de nullijn heen vanaf mijn Simyo. Ik heb teveel internet gebruikt. Klopt. Maar om nou 13 euro door de nullijn heen te boeken op een tegoed van 20 euro is echt wel teveel van het goede. Ik begrijp dat je een gesprek niet onderbreekt, maar internet mbs? met die 0,15 ct per mb verdient Simyo genoeg lijkt mij. Maar 33! Euro van een tegoed van 20 euro boeken. Geef een instelling dat je max 5 door je nul kan, wordt internet afgebroken ofzo. In ieder geval dat je het zelf kunt instellen. Dat kunnen jullie heel gemakkelijk doen. Ik wil het anders wel komen doen voor jullie. En nee ik wil geen automatische afschrijving/aanvulling instellen.
icon

Beste antwoord door Jihane 25 June 2019, 13:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Goedemiddag @Thee.

Welkom op de community van Simyo waar klanten en moderators elkaar helpen.

Hier heb je gereageerd.
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/negatief-beltegoed-door-internet-14847#post195285

Allereerst wil ik je graag erop attent maken dat wanneer je je beperkt tot 1 topic het voor de helpers: vrijwilligers en moderators fijn en overzichtelijk werkt. En je begrijpt vast ook dat we respectvol zijn naar elkaar waar @Ray terecht een opmerking van maakt.

Zoals je begrijpt zijn de kosten gemaakt, of er een soort coulance mogelijk is wordt bepaald door de moderators zoals je inmiddels weet.

Er is sprake van vertraging van ontvangen van gegevens van het netwerk, in het buitenland nog meer.

Dus wil je zelf een adequate bescherming omdat Simyo dat niet kan - zo eenvoudig is het niet - tegen deze soort van situaties is je telefoon een goed instrument.

Wat voor telefoon heb je?

Simyo heeft een aantal handige blogs...bijvoorbeeld deze.


Een fijne zonnige zondag gewenst!
Friesian
@Friesian, op geen enkele manier heb ik wie dan ook gebruskeerd.. het is apart dat Simyo een topic dat al 5 jaar speelt niet wil oplossen. @Ray heeft gereageerd op een vraag van mij op een manier dat afgrijzen bij mij oproept. Alsof hij betaald wordt door Simyo, een soort troll en daar heb ik hem van repliek gediend. Niet meer en niet minder. @Ray deed het voorkomen alsof Simyo het bedrag zelfstandig en direct overmaakt. Dat is niet zo. Ze verekenen het met het bedrag dat je stort. Jij zegt nu dat het aan de moderator ligt of je het geld terug krijgt, is dit afhankelijk van haar en oogkleur?
Dit neigt dan naar willekeur en lijkt mij het laatste dat Simyo zou willen. Op zo een manier instellen dat men het zelf in handen heeft lijkt mij eerlijker. Dus dat. Btw ik begrijp helemaal niet waarom er zoveel mensen op deze fora het direct opnemen voor Simyo. Of zijn het echt allemaal trollen?
Hoi @Thee.

Goedemorgen.

Simyo heeft zeker al wat verandert in al de jaren. Maar omdat we als klant minder zeggenschap hebben over het financiële zijn we enigszins terughoudend met toezeggingen.
Ik neem graag een grote(re) veiligheidsmarge. Een moderator beoordeeld je situatie en zal het waarschijnlijk oplossen zoals door Groentjuh gemeld.


En ja, misschien speelt haarkleur en ogen mee. Dus oranje haar minimaal speelt misschien in je voordeel en zullen misschien de oranje leeuwinnen ook geweldig vinden.😉
Het zou dus kunnen.
**

Btw ik begrijp helemaal niet waarom er zoveel mensen op deze fora het direct opnemen voor Simyo. Of zijn het echt allemaal trollen?

**

Je hebt het over een soort troll. Niemand van ons, de helpende klant, heeft dit woord gebruikt dus je bent i.m.o. op de hoogte van de gedragscode. En niemand doet dat en niemand is dat.
Is die vraag ook beantwoord.

En zoals je in dit topic kunt zien maak ik me al veel langer gedachten/sterk wat betreft een betere bescherming.
Niet alleen ik ben kritisch, er zijn er meer...

Een fijne zonnige maandag gewenst.
Ik help klanten die hulp nodig hebben. Maar ik kan ook kritisch zijn in mij vraagstelling. Toch behandel ik iedereen met respect. Zo heb ik de kritische vraag gesteld waarom je het zo beschamend vind dat je door de nullijn kan. Ik vind dat ik dat mag, dat is wat dit forum onder andere voor is. Dat jij mij daarna een meeprater noemt en tevens laf omdat ik je wijs op de voorwaarden die Simyo heeft opgesteld vind ik dat beneden pijl. Zo ga je niet met elkaar in discussie.

Net als @Friesian en andere vaste forum leden (Forum Experts) ben ik ook kritisch naar Simyo toe.

Ik heb een Prepaid simkaart met een negatief tegoed

Bij Simyo Prepaid kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.
Waardeer je beltegoed zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je mobiel. Je kunt je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo.
Een datamonitor of MB meter geeft nog meer inzicht in je dataverbruik. Het daadwerkelijke verbruik zie je op Mijn Simyo of de Simyo app. Lees dit blog voor meer informatie over het besparen van je databundel.


Bron

Er valt dus weinig op te lossen, behalve als je door die -5 euro grens gaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Thee, Ray en Friesian,

Ik heb het andere topic ook meegelezen. Ik ga eerst inhoudelijk in op de vraag: Thee, ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat wij € 12,11 voor je hebben bijgevuld om je beltegoed weer naar € 0,- te krijgen. Je had dus een negatief saldo, en dat hebben wij rechtgezet. We gaan er zeker coulant mee om als men meer dan € 5,- in de min zit. Daar zal verder ook niets in veranderen.

Ik haal uit je berichtjes dat je niet op de hoogte was hiervan. Verandert dit de zaak voor je?

Wat betreft de toon: laten we het vriendelijk en gezellig houden. Iedereen probeert elkaar immers te helpen. Verder is iedereen ook in staat om kritisch naar de gang van zaken te kijken.

Groetjes,
Jihane

Reageer