.

Beantwoord

Tot wanneer is mijn beltegoed geldig?


Badge
Ik heb op MijnSimyo gezocht tot welke datum mijn prepaid beltegoed geldig is.
Die datum kon ik niet vinden. Is die wel ergens vermeld ?
Als dat niet zo is, kan dat dan a.u.b. toegevoegd worden ?
Ik denk dat veel mensen dat handig zouden vinden.
icon

Beste antwoord door Caspar 11 July 2016, 14:08

Bekijk originele reactie

14 reacties

2 dingen.....
Laatste verbruik controleren op mijn simyo, vakje met hoeveel beltegoed je hebt.....
Elk half jaar, bel-sms of data(bundel kan ook) nodig om geldig te houden. En je krijgt ook nog indien nodig een herinneringsmail.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waar-kan-ik-mijn-beltegoed-zien-242?c=81
Reputatie 7
Badge +7
Weet je zeker dat data gebruik voldoende is? Op de pagina's van Simyo staat Bellen of SMS.

Citaat:
Beltegoed is onbeperkt houdbaar, bij minimaal één uitgaand gesprek of sms'je elke 6 maanden
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/wordt-prepaid-tegoed-geldig-gehouden-mb-dagbundel-genoeg-per-6-mnd-poll-31707

U vraagt...Wij leveren. :)

Na navraag van mij....
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81
Reputatie 7
Badge +7
Lekker verwarrend allemaal, en jammer dat het kennelijk toch niet overal correct op de service pagina's staat.

En dan nog verder ingaan op details. Op mijn prepaid aansluiting (waarbij ik geen internet bundels heb) staan soms "kosten" van internet gebruik in de vorm van 46KB voor 0.00 Euro. Geen kosten dus, maar wel gebruik.
Verlengd dat het beltegoed?
Goede vraag wimj12, ik heb wel een gedachte maar om details 100% sluitend te maken wacht ik net als jij op de moderator.
Reputatie 7
Badge +7
Mee eens. De moderators kunnen deze vraag als enige juist beantwoorden, en er vervolgens voor zorgen dat deze informatie overal correct en volledig op de website terecht komt.
Een mooie klus voor een maandagmiddag.
Badge
Ik zie geen antwoord op mijn vraag. Ik wil alleen maar een datum weten.
Ik heb ook Telfort prepaid. Daar vind ik op MijnTelfort:
Tegoed = € 67,04 , Vervaldatum = 09-11-2016.
Zoiets is niet op MijnSimyo te vinden.
@HermanM.
Je hebt uiteraard gelijk, maar lees ter info dit toch even door, niet elke provider werkt hetzelfde...
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81
Badge
@Friesian
Dat weet ik ook allemaal.Ik ben niet stom.
Precies dezelfde voorwaarden gelden bij Telfort. Vandaar mijn vergelijking.
Het gaat ALLEEN over het vermelden van een datum op de website !!
Is dat nou zo moeilijk ?
@HermanM.

Mag ik je vragen om wat minder aanvallend te zijn, dat doe ik ook niet naar jou toe. Dat ik de link(s) gebruik doe ik (niet alleen) bij jou omdat ik dat gemakkelijk vindt omdat de info daar uitvoeriger in staat, niet omdat ik (niet alleen) jou zou stom vinden of die indruk zou bestaan.

Mijn reactie begon dan ook met...je hebt uiteraard gelijk.
En de vergelijking met telfort hoeft niet helemaal te stroken met Simyo, maar daar ga ik verder niet op in door de toon die je gebruikt, of zeg ik nu weer iets verkeerd?
Dus wat minder aanvallend of is dat nou ook zo moeilijk?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi HermanM,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het voor jou niet duidelijk is tot wanneer je beltegoed geldig is. Ik zal het zo haarfijn voor je proberen uit te leggen! 🆒

Je beltegoed van je Prepaid aansluiting is in principe oneindig geldig. Er zit geen geldigheidsduur aan. Het enige waar je op moet letten is dat je één keer in het half jaar een uitgaand belletje moet plegen, een sms'je moet sturen of data moet verbruiken. Als je dit niet doet, dan wordt je aansluiting na een half jaar afgesloten. Wees niet bang, we sturen je hier altijd nog een waarschuwing per e-mail voor als dit dreigt te gebeuren. Zorg er daarom goed voor dat jouw e-mailadres up-to-date is op Mijn Simyo.

Is het zo duidelijk voor je, HermanM?

@Friesian en wimj12, als eerst natuurlijk heel erg bedankt voor het meedenken en voor jullie antwoorden. Om het even duidelijk te maken: Ook internetverbruik zonder kosten (zoals het voorbeeld van wimj12) geldt als verbruik en dan zal je Prepaid aansluiting dus niet worden afgesloten. Is het duidelijk voor jullie of hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +7
Ik denk dat OP eigenlijk zou willen dat er in MijnSimyo gewoon stond:
Je beltegoed is geldig tot 29 feb 2017.
Voor die tijd moet je.......

Dan hoef je zelf niet te puzzelen.
@wimj12 en HermanM.
Voor mij is het duidelijk, bij Simyo is het eindeloos geldig na elk half jaar gebruik maken van je aansluiting.
Bij Telfort wordt de einddatum telkens een half jaar opgeschoven nadat je op tijd gebruik maakt van je aansluiting.
En daarom staat er bij Simyo geen einddatum en bij Telfort wel.
En DAT is een voorbeeld van wat ik bedoelde met niet elke provider werkt hetzelfde !

Van puzzelen is geen sprake dankzij de mail, waarvan je ook kon lezen in 1 van mijn links sowieso.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wimj12 en Friesian,

Precies, het tegoed is eindeloos geldig mits er eens per halfjaar een teken van leven gegeven wordt. Ik snap best dat het wellicht handig zou zijn als dit explicieter aangegeven zou kunnen worden als iemand inlogt op Mijn Simyo, maar er worden een heleboel e-mails verstuurd voordat een aansluiting verwijderd wordt.

Lijkt me duidelijk!

Groetjes,
Jihane

Reageer