.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft een ander verbruik aan dan Mijn Simyo. Hoe kan dat?

  • 14 October 2018
  • 4 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
In Mijn Simyo staat als internetverbruik van deze maand 216 MB. Op mijn iPhone staat bij Mobiel netwerk onder huidige periode een verbruik van 635 MB. Ik begrijp dit niet. Kan iemand uitleggen waar dat verschil in zit?

Verder heb ik een vraag over Face Time. Ik gebruik daarvoor altijd mijn iPad, maar heb het onlangs ook aangezet op mijn iPhone. Nu hoor ik dat Face Time op een iPhone hoge kosten met zich kan meebrengen. Is dat zo?
icon

Beste antwoord door Jihane 15 October 2018, 16:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

In Mijn Simyo staat als internetverbruik van deze maand 216 MB. Op mijn iPhone staat bij Mobiel netwerk onder huidige periode een verbruik van 635 MB. Ik begrijp dit niet. Kan iemand uitleggen waar dat verschil in zit?

Dat komt omdat de datameter in je mobiel realtime meet en de standen bij Simyo met vertraging worden bijgewerkt. Kijk voor de zekerheid maar eens naar laatste bijwerking op je MijnSimyo.

Verder heb ik een vraag over Face Time. Ik gebruik daarvoor altijd mijn iPad, maar heb het onlangs ook aangezet op mijn iPhone. Nu hoor ik dat Face Time op een iPhone hoge kosten met zich kan meebrengen. Is dat zo?

Dat kan inderdaad als je op facetime gaat als je verbonden met met het mobiele netwerk. Met wifi uiteraard niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Alouette,

Goed dat je even aan de bel trekt 🙂 Dat verschil in MB-verbruik dat je ziet staan kan met meerdere dingen te maken hebben. Zoals Ray aangeeft is er een vertraging op Mijn Simyo van een paar uur. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je Mijn Simyo bijgewerkt is vanmorgen. Als het goed is, zou de discrepantie dan niet meer te zien moeten zijn.

Wat meer aannemelijk is, is dat je iPhone niet per maand het verbruik bijhoudt maar per periode. Je dient zelf die periode te resetten elke maand als je een maandelijks beeld wil krijgen. Mijn Simyo houdt het bij vanaf de eerste van de maand t/m de laatste dag van de maand. Je iPhone telt alles bij elkaar op totdat jij de teller op nul zet. Wanneer heb je dat voor het laatst gedaan?

Wat FaceTime betreft: dat kan snel gaan met kosten mits je gebruik maakt van mobiele data! Als je verbonden bent met wifi kun je prima FaceTimen zonder je daar zorgen over te maken ;)

Heb je nog andere vragen?

@ Ray, dank voor je antwoorden!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Badge +2
Dank voor de reacties Ray en Jihane. Het verschil in verbruik is me nu wel duidelijk, ik heb de teller nog nooit op nul gezet, het blijft dus maar optellen. Goed dat te weten.

Ik heb Face time op mijn mobiel weer uitgezet zodat ik niet plotseling een hoge rekening kan krijgen. Als iemand me wil bereiken kan dat altijd via appen of bellen, dus zo erg is het niet 👋 😀
Reputatie 6
Badge +5
Hi Alouette,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan! Fijn dat het nu allemaal duidelijk is 🙂 Met FaceTime uitgeschakeld kan die app in ieder geval niet voor onverwachte kosten zorgen. Als je verder nog vragen hebt, weet je ons te vinden.

Groetjes,
Niels

Reageer