.

Beantwoord

Kan ik mijn Simyo abonnement behouden als ik ga emigreren binnen de EU?

  • 11 April 2017
  • 6 reacties
  • 738 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ga eind augustus emigreren naar Italië voor een aantal jaar. Nu gebruik ik vooral Whatsapp, ook om te bellen, en blijven mijn belminuten dus praktisch onaangetast. Aangezien internet in de EU gewoon vanuit je bundel kan vanaf Juni, vroeg ik mij af of het de moeite waard is om een Italiaans nummer te nemen? Aangezien ik nauwelijks bel of sms, gaat het dus alleen om internet voor mij.

Of mag ik, als ik officieel niet meer in NL woon, geen abonnement meer hebben bij Simyo?

Dank je wel!

Nicole
icon

Beste antwoord door Caspar 11 April 2017, 17:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Waarom zou je geen abbo bij Simyo mogen hebben? Maar het lijkt me goed om eens te onderzoeken of er in Italië een provider is die bijvoorbeeld alleen een data abbo of meer data levert wat goedkoper zou kunnen zijn. De 90 dagen waar jij volgens mij aan denkt is geschrapt.
Dank je wel! Ik zou niet weten of ergens een regeling is dat je woonachtig in NL moet zijn om een abbo te mogen hebben. Vroeg het me gewoon af 🙂 Moet inderdaad er eens in duiken, maar als ik mijn Simyo abbo kan houden (of in ieder geval voor een tijdje) geeft dat me wel meer tijd ter plekke het een en ander uit te zoeken.
Lijkt me heel verstandig. Er is wel een andere regel voor in de plaats gekomen een max voor wat betreft data, volgens mij, ik meen 10 GB.
https://www.droidapp.nl/nieuws/roamingkosten-2017-veranderingen-buitenland/

Lees de link goed door. Er staat heel veel nuttige info.
Reputatie 7
Badge +9
Wat Simyo betreft maakt het niet uit waar je woont, alleen moet je wel een Nederlands adres opgeven want buitenlandse adressen worden niet geaccepteerd. Wat je kunt doen is het adres van een familielid of bekende opgeven. Ook is het van belang te weten dat voor betalingen geen buitenlandse credit cards gebruikt kunnen worden. Hou dus je NL bankrekening en/of creditcard aan.

Als je langere tijd weinig of geen gebruik maakt van je Simyo abonnement omdat je een goede Italiaanse provider hebt gevonden kun je het beste je Simyo abonnement omzetten naar prepaid. Je bent dan het voordeligst uit (geen maandelijkse kosten meer) en je nummer blijft geldig zodat je dat weer kunt gebruiken als je t.z.t. weer in NL terug bent. Alleen wel minimaal 1x per half jaar een belletje plegen of sms versturen anders vervalt de prepaid aansluiting.

De nieuwe regeling voor het roamen in andere EU landen vanuit je NL bel- en internetbundel die later dit jaar ingaat is bedoeld voor Nederlanders die tijdelijk in het buitenland reizen, zoals vakantie of zakenreis. Niet dus voor mensen die min of meer permanent in het EU buitenland wonen.
Dank jullie wel allebei voor alle info! Goed om te weten, zal de link ook nog eens goed doorlezen 🙂.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Niicole16,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je je abonnement wilt behouden in Italië. Dit is zeker mogelijk! Vanaf juni gaat al je verbruik in de EU vanuit je bundel, dus als je eind augustus gaat, zit dat wel goed!

Het enige waar je echt rekening mee moet houden is het aanvragen van een vervangende simkaart. Dit kan alleen op een Nederlands (post)adres. Daarnaast moet je met een vervangende simkaart ook eerst verbinding maken met het Nederlandse netwerk, voordat je de simkaart in het buitenland kan gebruiken.

Heb je hier nog vragen over?

@Friesian en Scotsman bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer