.

Beantwoord

Kan iemand mij uitleggen waarom ik 0,89 buiten mijn belbundel heb gebeld?

  • 15 February 2017
  • 8 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Kan iemand mij uitleggen waarom ik 0,89 buiten mijn belbundels heb gebeld?
Dit terwijl mijn 5,00 aan belminuten voor februari nog niet eens op zijn.

Wanneer bel je buiten je belbundels.
Ik snap hier niets van.

Graag een uitleg, thanks.
Frida

Mijn bundels€ 5,-Kosten buiten mijn bundels€ 0,89
icon

Beste antwoord door Caspar 16 February 2017, 12:12

Bekijk originele reactie

8 reacties

Misschien een 0900 nummer gebeld?
Reputatie 6
Badge +4
Nee Ray, niet gedaan ben erg zuinig met bellen.
Ik heb wel een sms gedaan naar goed doel Novib , kan het dat zijn?
Maar kun je mij ook vertellen wat "buiten je belbundel bellen is"
Reputatie 6
Badge +4
Heb het zelf maar opgezocht via Google maar dan nog begrijp ik niet waarom mij Buiten belbundels in rekening zijn gebracht.

Buitenbundelkosten

Zodra je bel- en/of internetbundel is geactiveerd, valt het verbruik binnen je bundels en worden er geen kosten in rekening gebracht. Uitzondering daarop zijn het bellen naar informatienummers (0900), bellen en sms'en naar of vanuit het buitenland en internetten in het buitenland. Deze kosten vallen per definitie buiten de bundel.

Het buitenbundeltarief voor bellen is € 0,31 per minuut en € 0,15 per MB. Klik hier voor een overzicht van alle tarieven.

Als je op Mijn Simyo ziet dat er kosten in rekening worden gebracht die binnen de bundel hadden moeten vallen, dan is het waarschijnlijk zo dat je nummerbehoud hebt aangevraagd. Vanaf het moment dat je eigen telefoonnummer is overgezet naar Simyo zijn je bundels actief. Je ontvangt van ons een e-mail met de overstapdatum.
Als je inlogt op je MijnSimyo (niet de app), en kijkt bij verbruik zie je allemaal staafdiagrammen met daar onder de datum. Binnen de bundel is oranje, buiten de bundel donkerder van kleur. Zoek die op en klik er op. Je ziet dan waar je heen hebt gebeld.

Ik heb dit op mijn mobiel geschreven dus hoop dat het duidelijk is.
Reputatie 6
Badge +4
Thanks Ray,
Ga morgen kijken of ik het kan vinden, de specificatie.
Fijne avond verder en tof dat je een antwoord hebt gegeven.
Groetjes,
Frida
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ray,
Gevonden....... het was een SMS aan 4333 van een goed doel nl. NOVIB.
Ik wist echt niet dat SMSjes niet in mijn normale bundel zaten.
Weer wat geleerd, ik geef voortaan wel op de normale manier, via de bank aan goed doel .
Nogmaals dank en fijne dag.
Groetjes,
Frida
Ter info.
Je kunt van smsdiensten, een shortcode zoals 4333, geen sms ontvangen ter voorkoming hoge kosten.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94?c=43
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida,

Wat vervelend dat jij buitenbundelkosten ziet. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie eigenlijk helemaal geen buitenbundelkosten voor februari. Ik zie wel een sms naar 4333, maar daar waren geen kosten aan verbonden. Het ontvangen van sms'jes van sms-diensten kost meestal geld, maar het versturen niet. Bij Simyo ben je overigens geblokkeerd om mee te doen aan sms-diensten, dus daar kan je ook geen kosten voor krijgen. De kosten zijn trouwens € 3,00 als je wilt deelnemen aan dat goede doel en niet € 0,89.

Hou het even in de gaten. Zodra je factuur er is, kan je precies zien wat je moet betalen. Als je dan nog vragen hebt, horen we het graag van je!

@Ray en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer