.

Beantwoord

Is Simyo ergens te bereiken in het weekend?

  • 2 September 2017
  • 11 reacties
  • 259 Bekeken

Badge
Is het nou echt zo dat de klantenservice niet te bereiken is van vrijdagavond tot maandagochtend? Of zijn er kanalen waar wel gereageerd wordt (door iemand die ook daadwerkelijk iets kan) ?
Ik denk niet dat ik ooit in zo'n korte tijd zoveel klachten heb gehad en als je er dan nergens mee terecht kan/het niet opgelost kan worden, dan is dat erg frustrerend!
icon

Beste antwoord door Scotsman 3 September 2017, 00:18

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Iemand van Simyo komt wel eens kijken op dit forum tijdens het weekend maar andere kanalen die je kunt proberen zijn Twitter en FaceBook.
Badge
Bedankt voor het antwoord. Vanochtend vroeg al iets via FB gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willem,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ah, wat vervelend dat er iets mis lijkt te gaan in het weekend 😞 Je hebt gelijk - de telefonische klantenservice is niet bereikbaar in het weekend. Wel kun je ons in het weekend vinden via Twitter, Facebook, het Forum en via e-mail. Je krijgt het snelst antwoord via Twitter, mits je voor 17:00 een berichtje stuurt. We zijn in het weekend niet met evenveel mensen als de doordeweeks, wat ervoor zorgt dat je langzamer antwoord krijgt. Sorry daarvoor!

Had je het prettiger gevonden als we in 't weekend ook telefonisch bereikbaar waren? Of dat we juist meer/sneller reageerden via onze andere kanalen? Ik zal je idee dan op de Wall of Change hangen - dat is de wand waar alle ideeën en suggesties terechtkomen. Eén keer per week worden alle ideeën bij elkaar genomen en besproken door de afdelingen die hierover gaan.

Laat je het me weten?

@ Scotsman, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7
Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet aan Facebook of twitter doe, alhoewel ik tot mijn ongenoegen zie dat steeds meer bedrijven dit gebruiken. Dus als er met een beperkte groep mensen wordt gewerkt dan graag ook forum bewaken, desnoods alleen voor de urgente zaken.

En nee, ik ga geen facebook of twitter account maken alleen om vragen te kunnen stellen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimj12,

Bedankt voor de feedback!

Ook in het weekend zijn wij op het Forum te vinden. Alleen is het zo dat wij Forum topics op volgorde van binnenkomst beantwoorden.

Wij kunnen tijdens de volgende meeting met moderators zeker even brainstormen hoe wij de meest urgente topics eruit kunnen filteren. Als je hier ideetjes over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Dat is een lastige. Gebruikers zullen hun vraag altijd als urgent beschouwen, dus vragen aan de gebruiker of ze hun vraag als spoedeisend beschouwen gaat je niet helpen.

Als ik moderator was zou ik willen dat er gemakkelijk een lijst te maken was van alle openstaande vragen, en dat ik als moderator daar een merkje aan kon hangen: spoedeisend of niet.
Vooral dat "niet spoedeisend" is dan belangrijk, want dat weten mijn collega's moderator dat ik hier al naar gekeken heb. Zij hoeven dus dat topic niet opnieuw te beoordelen.
Je zou dan kunnen afspreken dat er 1 persoon is die deze lijst van openstaande vragen doorneemt en al dan niet als spoedeisend classificeert.
Zo heb je dus drie lijsten
1) Openstaand en nog niet beoordeeld
2) Openstaand en als urgent beoordeeld
3) Openstaand en als niet urgent beoordeeld

En afhankelijk van de afspraken zou ik me dan op (1) concentreren of op (2).
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimj12,

Dat is een idee. Alleen vraag ik mij dan wel af wat 'urgent' is?

Is het niet zo dat klanten gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden? En zou je het niet erg vinden als jouw topic later wordt opgepakt omdat wij van mening zijn dat een andere vraag spoedeisender is?

Ook is het zo dat het labelen van topics tijd in beslag neemt. Dit betekent dat dit wederom van de tijd van gaat die wij kunnen besteden aan het helpen van onze klanten. 😞 Dat is wel erg zonde als wij in het weekend al minder goed te bereiken zijn, toch?

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Wat urgent is, is aan jullie.
Problemen met een niet werkende verbinding: Urgent
Vragen over een vriendendeal of nummerbehoud: Niet urgent
Vragen over een hoge rekening: Hangt er vanaf. Er zit een mogelijk gestrest iemand op te wachten.
etc.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimj12,

Bedankt voor het meedenken!

Alleen is het wel zo dat de reactietijd op het Forum altijd één werkdag is. Is het dan niet handiger om de vraag alsnog via een andere kanaal te stellen als het zo urgent is? Een voorbeeld hiervan is Facebook en Twitter. (Wil je sneller geholpen worden. Even los van het feit dat je er persoonlijk tegen bent) Want nu zou het labelen tijd kosten, want je bekijkt topics om te bepalen wat urgent is. Titels zijn heel vaak nietszeggend. Daarna pas kunnen wij reageren. Dit gaat sowieso van onze reactietijd af, wat erg zonde zou zijn.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Het is natuurlijk aan jullie om een procedure te bedenken, maar ik denk dat het classificren van een bericht in spoedeisend of niet veel sneller gaat dan het beantwoorden.

En nogmaals, ik baal ervan dat er steeds meer bedrijven zijn die vragen via facebook of twitter in X uren beantwoorden terwijl ze de response tijden op fora of mail in dagen uitdrukken. Dat je in de praktijk snellere reacties krijgt verandert daar niets aan.
Alle media zouden dezelfde prioriteit moeten krijgen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wim,

Ik snap je punt! Het is alleen wel zo dat je op een Forum een community hebt. Als wij alle vragen binnen twee uur afgehandeld zouden hebben, dan krijgt niemand meer de kans om op elkaar te reageren. Die hele wisselwerking verandert dan, snap je? Het is maar net een kwestie van of je dat belangrijk vindt.

Groetjes,
Jihane

Reageer