.

Beantwoord

Is er een mogelijkheid de snelle uitlog mogelijkheid weer in te laten bouwen?


Reputatie 7
Sinds een van de laatste updates van de Mijn Simyo App (voor iOS) is het aanzienlijk omslachtiger geworden uit te loggen uit de Mijn Simyo App. Waarom zou je willen uitloggen? Nou, omdat ik naast mijn eigen nummer ook het nummer en het gebruik van mijn zoon wil kunnen inzien en ik dus regelmatig beide Mijn Simyo Apps raadpleeg.

Nu moet ik uitloggen via: Intellingen > Profiel > Uitloggen. En dan nog eens de vraag of ik wel echt wil uitloggen beantwoorden. En dit dan nog eens zodra ik klaar ben in de andere Mijn Simyo.

Voorheen was dit eenvoudiger en was de Uitlogbutton sneller zichtbaar.

Is er een mogelijkheid de snelle uitlog mogelijkheid weer in te laten bouwen?
icon

Beste antwoord door Thomas 10 August 2018, 09:54

Bekijk originele reactie

18 reacties

Gewoon steeds een stap terug werkt niet op de iPhone app?

Er is echter een snellere manier.

Log in op één van de account, ga naar instellingen en kies voor tegoed bij Log in.

Je kan dan alle schuifjes aanzetten van de accounts die jij in de app hebt.

Op het log in scherm selecteer je namelijk je 2 letters / foto en voila.

Alleen als je verbruik gegevens wilt inzien dan zul je zoals gebruikelijk in moeten loggen.
Reputatie 7
Als ik de Mijn Simyo App open zie ik daar mijn Account en dat van mijn zoon. Voor beiden moet ik apart inloggen en mijn 5-cijferige code ingeven.

Wat bedoel je met "Gewoon steeds een stap terug werkt niet op de iPhone app?" Het is toch geen webpage, waarop je terug kan? Als ik er uit wil om de Mijn Simyo te open van mijn zoon uit te loggen uit mijn account en dan dat van mijn zoon selecteren om daar in te loggen (en weer uit te loggen). Dit uitloggen was 'vroeger' veel simpeler.
Als je in iOS iets opent dan kun je toch gewoon een stap terug? In de Android versie kan ik dus gewoon net zolang stappen terug gaan tot ik de vraag krijg of ik wil uitloggen.

Op mijn inlog scherm heb ik een overzicht tot het inzien van mijn standen.




Reputatie 7
Oke, ik heb nu ook de tegoeden staan op het inlogscherm. Dat is reuzehandig.

Ik snap nog steeds niet wat je nu bedoelt met het 'terug gaan tot je de vraag krijgt of je uit wil loggen'. Ik kan niet terug.

Maar nog steeds, als ik meer wil zien, moet ik inloggen weer dieper de instellingen in om uit te kunnen loggen. Dus om de uitlogbutton te kunnen vinden.
Nog steeds is mijn vraag daarom aan Simyo, kan deze uitlogbutton weer terug komen op de plek waar deze 'vroeger' stond?
iPhones hebben natuurlijk alleen die ronde knop in het midden. Maar dan sluit je meteen app af. In Android kan dat ook maar ook door op < te klikken en dan krijg je de uit log vraag.

Om te switchen in Android moeten we dus dezelfde stappen doen: Instellingen > profiel > uitloggen.

Ik was even in de war op dat punt.

Dat is inderdaad erg omslachtig.

Dus Simyo, ook voor Android makkelijker maken😁👍
Reputatie 7
Als je met de 'rode knop' de home button bedoelt dan sluit je de app hiermee niet af. Je gaat dan alleen naar het 'home scherm' ofwel het scherm waarvan je de app opende. Als je daarna weer de app opent, ben je nog altijd ingelogd. Tenzij hier wat langere tijd over heen gaat, want dan logt Simyo voor je uit.

Dus Simyo: Graag de app voor de verschillende OS'en makkelijker maken, ofwel breng de 'uitlogbutton' weer terug. 😉

Bij voorbaat dank!
Reputatie 6
Badge +4
Hey RicoK en Ray!

Het uitloggen is in de nieuwe versie van de Mijn Simyo app een beetje verborgen inderdaad. In Android kun je nog terugklikken tot je uitgelogd bent, op iOS is het wat minder makkelijk in dit geval. Ik snap de keuze zelf ook niet helemaal om de knop zo diep weg te stoppen en ik weet dat dit al een issue is die bij de collega's ligt die de app door ontwikkelen. Uitloggen zou - als een vrij vaak gebruikte actie - makkelijker moeten kunnen. In een volgende versie van de app zal hier dus hopelijk snel een oplossing voor komen. :)

Als er nog andere dingen met de app zijn, laat het dan gerust weten zodat ik het kan doorspelen. :D

En Ray bedankt voor het meedenken en de screenshots, altijd handig !

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Beste Simyo,

?!?!?!?!

Dit snap ik niet!
En de titel van mijn topic is ongevraagd (?!?) veranderd, waardoor deze niet meer mijn vraagstelling dekt en (hierdoor) is Ray zijn reactie als antwoord aangemerkt hetgeen onjuist is, want deze reactie is NIET het antwoord op mijn vraag, zoals Ray ook later aangaf!

Mijn vraag en ook die van Ray is: Simyo, bouw de uitlogbutton weer in op een duidelijkere voor de hand liggende locatie zoals het vroeger in de App was.

Tweede vraag/verzoek: herstel mijn titel weer (!!) en reageer inhoudelijk op mijn topic.

Hartelijk bedankt!
Reputatie 7
@Thomas Dit ziet er keurig uit! Een juiste correctie op mijn wellicht onduidelijke titel! Bedankt!

Edit: Het is nu wel jammer dat jouw (latere) reactie voor mijn reactie is komen te staan.....
Reputatie 6
Badge +4
Hi Rico,

Ik begrijp dat je het vervelend vind de uitlogfunctie zo verstopt zit. Wel wil ik je vragen om het forum gezellig te houden, wij zijn er immers om te helpen en doen zo goed mogelijk ons best.Als je ergens tegenaan loopt weet je waar we te vinden zijn. De titel van van topics passen we altijd aan naar ons inzicht om de vraag zo duidelijk mogelijk te maken voor iedereen. In dit geval was je vraag in de oorspronkelijke titel vraag 'waar is de uitlogknop gebleven', vandaar ook dat ik het antwoord van Ray waarin hij screenshots plaatst met de vindplaats gemarkeerd als juist antwoord. In je laatste reactie geef je aan dat je eigenlijke vraag was óf de functie weer (beter) ingebouwd kan worden. Dit heb ik daarom voor je aangepast.

In mijn reactie geef ik aan dat dit een bekend issue is en er al aan gewerkt wordt, dat is gezien de nieuwe vraagstelling m.i. dan het beste antwoord. Of zou je graag een ander antwoord gemarkeerd zien?

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
@Thomas Ik zal de laatste zijn die een forum ongezellig wil maken!

Als ik mijn bewoording onjuist heb gekozen en hierdoor verkeerd overkwam dan spijt mij dat. Ik had wellicht even een pauze kunnen inlassen alvorens mijn reactie te geven. Deze acties van Simyo vielen mij in eerste instantie verkeerd.

Bedankt voor je (re)actie!

Gr.,
Rico
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas Ik zal de laatste zijn die een forum ongezellig wil maken!

Als ik mijn bewoording onjuist heb gekozen en hierdoor verkeerd overkwam dan spijt mij dat. Ik had wellicht even een pauze kunnen inlassen alvorens mijn reactie te geven. Deze acties van Simyo vielen mij in eerste instantie verkeerd.

Bedankt voor je (re)actie!

Gr.,
Rico


Helemaal top Rico en graag gedaan! 🙂 Ik denk dat we inderdaad allebei even te snel reageerden op elkaar. Kan gebeuren natuurlijk, geen excuus nodig.

Fijne dag nog!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Ik vroeg mij af of er al iets bekend is over de terugkeer van de 'verborgen' uitlog knop in de app voor iOS.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi RicoK,

Goed dat je even naar een update vraagt! Ik ben dit meteen even gaan uitzoeken. De nieuwe functie zijn we op dit moment aan het testen. Deze zou over 3 weken live moeten gaan in een nieuwe update van de app! :D

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Fijn, Kevin, bedankt voor je bericht.

Echter, de 'nieuwe functie'?!? Deze functie, voor zover je hiervan kunt spreken, want het is in principe alleen maar de mogelijkheid om uit te loggen, was in de vorige edities van de app wel prominenter aanwezig, maar met (een van) de latere edities werd deze uitlogknop verstopt om onduidelijke redenen.

Ik kijk er naar uit.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi RicoK,

Wat de reden is geweest om deze knop op een andere plek te plaatsen durf ik niet te zeggen. We zijn er in ieder geval achter gekomen dat veel mensen deze optie weer op een makkelijkere plek zouden willen terugvinden. Hoe dit er allemaal uit gaat zien moeten we nog even afwachten. Het is inderdaad geen nieuwe functie maar hier moet wel een werkende knop voor worden gemaakt die ook weer moet passen in het huidige ontwerp van de Mijn Simyo app.

Nog heel even geduld dus. We horen graag wat jullie er van vinden over een paar weken! 😃

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Bedankt Kevin voor je toevoeging.

Zoals gezegd, ik kijk er echt naar uit, vanwege dat ik naast mijn eigen Simyo ook dat van mijn zoon zo nu en dan even wil checken. Een dedicated uitlog button op een prominentere locatie zou veel schelen.
Reputatie 5
Badge +4
Kan ik me voorstellen RicoK! Ik heb zelf Android dus ik gebruik gewoon de < knop en heb er dus weinig last van. Maar ik hoor inderdaad dat het met de iPhone een beetje omslachtig geworden is. Zeker met meerdere accounts!

Groetjes,

Kevin

Reageer