.

Beantwoord

Hoe zit het met het Internet verbruik en belbundel Iphone 5s?

  • 31 August 2015
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Badge
Hallo

Ik heb sinds 11 augustus een Sim Only abonnement en een halve maand aangepast belmin. 123 tot 1 september
gekocht 200 min. en 500 MB voor een jaar
Het toegekende belmin. is 123 en 500 MB internet bundel
Nu heb ik een App geinstalleerd op mijn IPHONE 5 S en kijk ik regelmatig of mijn bundel nog niet overschreden is
De verwerking loopt nogal achter. van gemiddels 12 uur verschil in gebruik, dat het zelfde is .als gemeten 12 uur ervoor
Een liniaal dat aangeeft dat ik nog 1 dag tegoed heb en 15 min. heb van de 123 min. en 280 van de 500 MB
terwijl ik de s smiddags veel gebruik heb gemaakt van what app berichten sturen en ontvangen, ik heb geen idee hoeveel dat aan MB kost als ik een 10 whatt app berichten stuur ?en waarom wordt het niet actueler bijgehouden .
is mijn app van Simyo het zelfde als bij Simyo techn. dienst. of is dat per smartphone verschillend gemeten afhankelijk
als op kantoor van Simyo klantenservice ?
en dan krijg je een melding als je verbruik op raakt. tijdig, kan je daar een sms van ontvangen ?
daarnaast gebruik ik veel het wifi in huis en ook op wifi punten buiten, die ik dan inschakel. ik lees nu op het forum ergens dat je altijd het mobiel netwerk moet uitzetten, om verbruik te voorkomen van je bundel van Simyo.
maar ik zie dat de wifi werkt op de Iphone. dan moet ik toch niet nog eens het mobiel netwerk uitschakelen. om te voorkomen dat het gebruik van mijn bundel gaat oplopen ? want wifi is toch sterker als het gebruik van Simyo KPN 3 G. ?
het kan voorkomen dat de wifi uitvalt. buiten door storingen en dan gaat het aut. terug naar KPN 3 G. en moet je de instellingen weer opnieuw activeren van de WIFI. als ik daar de voorkeur aan wil geven.
Maar is het waar dat ik dan ervoor moet zorgen dat mobiel netwerk wordt uitgeschakeld ?
Bedankt voor uw reactie
Groetjes giesje
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 August 2015, 07:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste giesje.

Bij simyo is er een vertraging van de aanlevering van de gegevens via het netwerk. Ongeveer 4 - 6 X per dag wordt de simyo app en Mijn Simyo bijgewerkt.
Er is geen verschil in waar de app werkt niet bij apple en ook niet bij android noch op welke locatie.
Je krijgt een realtime waarschuwing via sms bij 80 en 100% verbruik.
Alles over dataverbruik vind je hier. 1 WhatsApp bericht is 1 kb.
Houdt de waarschuwingssmsjes scherp in de gaten. Zet 's-nachts vliegtuigstand aan en daarna weer wifi. De sim is dan geblokkeerd en upgrades kunnen alleen worden binnengehaald via wifi natuurlijk ook wanneer de foon niet gebruikt wordt.

Friesian
Badge
Beste Friesian
hoezo vliegtuigstand inschakelen s nachts ? Ik heb de wifi in huis op de foon en zie niet in waarom vliegtuigstand want dan werkt ook geen wifi meer ?
Daarbij vtoeg ik ook of je mobiel netwerk moet uitschakelen
als je gebruik maakt van openbaar wifi in de stad of elders ?
Omdat je anders beide in gebruik hebt
kunt u mij hier advies in geven ?
Bedankt nogmaals
groetjes Giesje
Beste giesje,

Ik deel het ff op, vindt je niet erg, hè?
Beste Friesian
hoezo vliegtuigstand inschakelen s nachts ? Ik heb de wifi in huis op de foon en zie niet in waarom vliegtuigstand want dan werkt ook geen wifi meer ?

Vaak worden systeemupdates 's-nachts gedownload. Om te voorkomen dat wanneer je ligt te slapen wi-fi hapert en de downloads via simyo dan gebeuren met als risico hoge buitenbundelkosten. Geef ik het advies vliegtuigstand op de telefoon aanzetten en daarna wifi op de telefoon weer aan. Valt wifi uit is het uitgesloten dat simyo data gebruikt kan worden.


Daarbij vtoeg ik ook of je mobiel netwerk moet uitschakelen
als je gebruik maakt van openbaar wifi in de stad of elders ?
Omdat je anders beide in gebruik hebt
kunt u mij hier advies in geven ?

Moeten zal ik niet zeggen, maar het is wel zeer goed als je dat doet. Dan eliminineer je wederom via mobiele netwerken dat er kans is op simyo dataverbruik...onbewust. Je kunt wel gewoon bel-sms plegen.

Bedankt nogmaals
groetjes Giesje


Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Vriendelijke groet,
Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi giesje,

Het is erg goed om te lezen dat je hier de vragen stelt over zaken die je nog onduidelijk zijn. Zo te zien heeft Friesian al een hoop punten behandeld, waar we 'm erg dankbaar voor zijn 🙂.

Het klopt dat de Mijn Simyo app zich 4-6 keer per dag bijwerkt. Hierbij is het ook belangrijk om te weten dat de app zich alleen bijwerkt op het moment je de bundel gebruikt. Heb je de hele dag op wifi gezeten en niet gebeld? Dan zal de app inderdaad een dag achterlopen.

Daarnaast gaat Friesian ook goed in op je vraag waarom wij adviseren om je mobiele netwerk uit te zetten op je telefoon als je gebruik maakt van wifi. Dit is puur omdat het soms lijkt alsof je telefoon is verbonden met het wifi netwerk, maar geen data kan versturen of ophalen. Je telefoon schakelt dan automatisch over naar het 3G netwerk, terwijl je dit niet in de gaten hebt.

Dan komt het ook nog wel eens voor bij enkele telefoons, dat als je 's nachts je telefoon op de oplader legt hij automatisch op een soort spaarstand zet. Hierbij zetten sommige telefoons hun wifi verbinding uit. Als je dan een update binnenkrijgt, dan vliegen je MB's er doorheen.

Volgens mij zijn al je vragen zo beantwoord, toch giesje?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂.

Reageer