.

Beantwoord

Ik wil mijn eigen PINcode op Mijn Simyo


Reputatie 1
Badge +4
In "Mijn gegevens en instellingen" worden o.a. de PUKcode en de initiële PINcode vermeld.
Veelal kiest de gebruiker een eigen PINcode, lees toegangscode voor het opstarten van zijn mobieltje.
Voorstel:
In Mijn gegevens de mogelijkheid bieden de eigen PINcode zelf toe te voegen.

bvd, Frenske
icon

Beste antwoord door Ernst 30 April 2014, 11:01

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frenske,

Helemaal goed 😃.

Bedankt voor je terugkoppeling.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +4
Hallo ahmed_a,
Bedankt voor het meedenken.
Je kunt wel geroken hebben hoe ik het geregeld heb, en inderdaad met Keepass.:D  Deze is ook beschikbaar voor de iPad maar niet voor Mac OSX.
Universeel toepasbaar is Lastpass die je data op internet parkeert en dus all over the world toegankelijk is met je eigen login-gegevens.

Maar ....  ik blijf bij mijn visie dat "Mijn gegevens" bij Simyo ook een goede omgeving is waar dit thuishoort.

Groeten,
Frenske.


Hoi Frenske,

Zoals in meerdere topics al aangegeven is, kunnen wij niet zien waarin je je nieuwe pincode verandert als je die aanpast. Dat is technisch onmogelijk. Vandaar dat we het klanten ook niet aanraden om te doen. Doen klanten dit wel, dan is het de eigen verantwoordelijkheid van de klant om de nieuwe pincode goed te onthouden.


Hoi Dries,
Bedankt voor je reactie.
Het is voor mij geen probleem, ik heb het zelf geregeld/veilig gesteld.
Grt, Frenske
Reputatie 2
Badge +6
Hallo ahmed_a,
Bedankt voor het meedenken.
Je kunt wel geroken hebben hoe ik het geregeld heb, en inderdaad met Keepass.:D  Deze is ook beschikbaar voor de iPad maar niet voor Mac OSX.
Universeel toepasbaar is Lastpass die je data op internet parkeert en dus all over the world toegankelijk is met je eigen login-gegevens.

Maar ....  ik blijf bij mijn visie dat "Mijn gegevens" bij Simyo ook een goede omgeving is waar dit thuishoort.

Groeten,
Frenske.


Hoi Frenske,

Zoals in meerdere topics al aangegeven is, kunnen wij niet zien waarin je je nieuwe pincode verandert als je die aanpast. Dat is technisch onmogelijk. Vandaar dat we het klanten ook niet aanraden om te doen. Doen klanten dit wel, dan is het de eigen verantwoordelijkheid van de klant om de nieuwe pincode goed te onthouden.
Reputatie 1
Badge +4
Valt opzich wel mee toch? Voordeel is dat je wachtwoorden direct gesynct zijn met je iPhone/iPad/andere macs. Dus je kunt altijd op elke device bij je wachtwoorden komen.

Anyway, Keepass is er ook voor de mac: http://nl.afterdawn.com/downloads/algemeen/download_splash.cfm/keepass_macosx


Op de officiële site is er ook een versie maar als Contributed/Unofficial KeePass Package
De vraag is hoe betrouwbaar zijn de alternatieve bronnen. Hier gaat het om heel belangrijke gegevens die veilig gesteld moeten worden.


We dwalen wel wat of van het oorspronkelijke, maar laten we de gestarte discussie maar afronden.
  • De KeepassX-0.4.3 van de officiële site is niet compatibel met de Windows en iPad versie
  • De Afterdawn versie wil na unzippen en plaatsen in de programmamap niet eens opstarten (OSX Maverick)
Reputatie 1
Badge +4
Valt opzich wel mee toch? Voordeel is dat je wachtwoorden direct gesynct zijn met je iPhone/iPad/andere macs. Dus je kunt altijd op elke device bij je wachtwoorden komen.

Anyway, Keepass is er ook voor de mac: http://nl.afterdawn.com/downloads/algemeen/download_splash.cfm/keepass_macosx


Op de officiële site is er ook een versie maar als Contributed/Unofficial KeePass Package
De vraag is hoe betrouwbaar zijn de alternatieve bronnen. Hier gaat het om heel belangrijke gegevens die veilig gesteld moeten worden.
Reputatie 4
Badge +4
Valt opzich wel mee toch? Voordeel is dat je wachtwoorden direct gesynct zijn met je iPhone/iPad/andere macs. Dus je kunt altijd op elke device bij je wachtwoorden komen.

Anyway, Keepass is er ook voor de mac: http://nl.afterdawn.com/downloads/algemeen/download_splash.cfm/keepass_macosx
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske, 

Zelf gebruik ik pwSafe, met apps voor iOS en Mac OSX. (https://itunes.apple.com/nl/app/pwsafe-password-safe-compatible/id520993579?l=en&mt=12). Is een betaalde app, maar werkt heerlijk :)


Hmmm ....  maar wel relatief kostbaar, zeker voor een Apple App.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Frenske, 

Zelf gebruik ik pwSafe, met apps voor iOS en Mac OSX. (https://itunes.apple.com/nl/app/pwsafe-password-safe-compatible/id520993579?l=en&mt=12). Is een betaalde app, maar werkt heerlijk 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Hallo ahmed_a,
Bedankt voor het meedenken.
Je kunt wel geroken hebben hoe ik het geregeld heb, en inderdaad met Keepass.:D  Deze is ook beschikbaar voor de iPad maar niet voor Mac OSX.
Universeel toepasbaar is Lastpass die je data op internet parkeert en dus all over the world toegankelijk is met je eigen login-gegevens.

Maar ....  ik blijf bij mijn visie dat "Mijn gegevens" bij Simyo ook een goede omgeving is waar dit thuishoort.

Groeten,
Frenske.
Reputatie 4
Badge +4
Frenkse, kun je niet een 'password manager' gebruiken op je computer/laptop/smartphone. Iets zoals Keepass o.i.d.? Daarin kun je alle wachtwoorden voor websites en diensten plaatsen. Je kunt daar dan ook je mobiele pincode toevoegen.
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Je hebt, zoals ik zie, al eens wat problemen gehad met je pincode. Ik snap daarom je voorstel helemaal.
Het handmatig wijzigen van je pincode is alleen wel helemaal op eigen risico. Niets voor niets krijg je van Simyo een mail met je pin- en pukcode en is het altijd na te kijken op Mijn Simyo.
Mocht je toch je pincode willen veranderen, dan gaat Simyo er van uit dat je je pincode onthoud of zelf ergens genoteerd hebt.

Op Mijn Simyo staan alle gegevens die wij van jou (nodig) hebben. Het is daarom niet de plek om extra gegevens toe te voegen.


Hoi Ernst,
Bedankt voor je reactie. Ik besef de consequenties van het wijzigen van de aangeleverde PIN-code. Van de andere kant zou het vanuit Simyo een verhoging van de service naar de klant kunnen zijn als deze info toegevoegd kan worden. De verantwoordelijkheid van juistheid van die code blijft bij gebruiker.
Ik denk dat menig gebruik een zelf gekozen PIN-code wenst die gemakkelijker te onthouden is.
Mogelijk heroverweegt u het voorstel.

Met vriendelijke groeten,
Frenske
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frenske,

Je hebt, zoals ik zie, al eens wat problemen gehad met je pincode. Ik snap daarom je voorstel helemaal.
Het handmatig wijzigen van je pincode is alleen wel helemaal op eigen risico. Niets voor niets krijg je van Simyo een mail met je pin- en pukcode en is het altijd na te kijken op Mijn Simyo.
Mocht je toch je pincode willen veranderen, dan gaat Simyo er van uit dat je je pincode onthoud of zelf ergens genoteerd hebt.

Op Mijn Simyo staan alle gegevens die wij van jou (nodig) hebben. Het is daarom niet de plek om extra gegevens toe te voegen.

Reageer