.

Beantwoord

Hoezo valt een 0800 nummer buiten de bundel?

  • 26 April 2020
  • 7 reacties
  • 778 Bekeken

Sinds deze maand abonnement gewijzigd in onbeperkt bellen. In mijn overzicht, geeft het aan dat ik ook minuten buiten de bundel heb gebruikt, de kosten staan echter gewoon nog op €11. Ik begrijp de rode minuten buiten bundel bellen niet. Iemand een idee hoe dat kan?

icon

Beste antwoord door Ouael 26 April 2020, 13:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey M.V.O.!

 

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en het voor je uitgezocht. Ik zie al wat er aan de hand is 😄!

Je hebt namelijk gebeld met een 0800-nummer. Dat nummer is gratis en om te voorkomen dat het minuten kost, berekenen wij dit buiten de bundel voor 0ct per minuut. Dan is het ook echt helemaal gratis. Met een 200 min/sms bundel bijvoorbeeld kost het geen enkele minuut. Maar omdat je sowieso al onbeperkt belt is dit bij jou niet van toepassing.

 

Heb je nog andere vragen voor mij? Reageer dan gerust.

 

Fijne dag nog!

Ouael

 

Aha!! Nou, ok duidelijk!

Dank je wel en fijne dag!!

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan! Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug 😊

ik heb met rivm gebeld en zei zeiden dat het geen gratis nummer was doe hoe zit het nu met mij heb ook onbeperkt bellen valt dit erbuiten dan of niet

Reputatie 7

@janwillem Helaas gaat dat niet op. Simyo en net zoals elke provider (volgens mij) maakt onderscheid tussen normale ‘abonnee-nummers’ (lees: verkeerskosten) en servicenummers met servicekosten. Als je een servicenummer belt, hoor je altijd voorafgaand aan het gesprek wat de extra (!) kosten, dus de kosten bovenop de normale ‘verkeerskosten’, zijn. Deze extra kosten worden, ook al heb je onbeperkt belen, wel in rekening gebracht. Dit is gedaan, omdat deze extra kosten ook wel eens exceptioneel hoog kunnen zijn.

Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-servicenummers-en-wat-kost-het-342

 

Edit: Ik zie zojuist dat het RIVM een gewoon 030-nummer en een Corona 0800-nummer heeft. Wat betreft het 030-nummer, dit lijkt een normaal abonneenummer te zijn, wat dus in de belbundel valt, maar ik kan zo niet 1-2-3 zien of dit 0800-nummer kosten met zich meebrengt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Janwillen,

 

Wat RicoK al aangeeft klopt, ik zie ook geen extra kosten terug op je aansluiting.

 

Ik wens je een zonnige week! Bedankt RicoK voor je snelle uitgebreide reactie!

 

Groetjes,

Daisy

0800 zijn gratis servicenummers, ook die van de RIVM. Zojuist ook gebeld voor een informatieve vraag en geen melding gehoord over kosten (klopt dus ook). 

0900 nummers zijn ook servicenummers en die hebben wel een tarief. Dit wordt voorafgaand het gesprek wel vermeldt. 

0906 / 0909 nummers zijn de entertainmentnummers en hieraan zijn hogere tarieven aan gekoppeld. 

 

Ongeacht het tarief worden ze bij Simyo dus altijd buiten de bundel geregistreerd. 

 

Reageer