.

Beantwoord

Hoe zit het met de openingstijden in verband met storingen?


In de aangepaste Algemene Voorwaarden staat onder punt 20.2 (SIM-kaart blokkeren bij diefstal of vermissing) dat 7 dagen per week aan Simyo gevraagd kan worden om de SIM-kaart te blokkeren. Hoe rijmt dit met de openingstijden van 09:00 tot 20:00 uur tijdens werkdagen? Het blokkeren van een SIM-kaart dient meestal zo snel als mogelijk te gebeuren. Daarom zou Simyo de mogelijkheid moeten bieden het blokkeringsverzoek, overeenkomstig de eigen voorwaarden, ook buiten de openingstijden te kunnen behandelen. Ik heb op de site niet kunnen vinden op welke wijze Simyo voor dit soort urgente zaken buiten kantooruren is te bereiken.
De eerste dag (zaterdag) dat ik in Duitsland arriveerde bleek mijn telefoonaansluiting niet te functioneren. Het gehele weekend was ik telefonisch niet bereikbaar omdat ik pas maandag 9 uur Simyo kon bereiken. Na resetten van mijn aansluiting door Simyo was het probleem verholpen.
Bovenstaande brengt mij tot de suggestie dat Simyo (eventueel i.s.m. andere providers) zorgt voor een adequate storingsdienst die ook buiten de eerder genoemde kantooruren bereikbaar is en direct kan handelen.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2017, 16:53

Bekijk originele reactie

12 reacties

Prachtig idee. En Simyo moet aantonen dat ze voldoen aan de AV 20.2.
Reputatie 7
Badge +9
Sim kaart blokkeren kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via Mijn Simyo. Er is dus niets aan de hand.

Dank. Dat is ook een weet.
Jammer dat dit dan niet bijdraagt aan ruimere openeningstijden ivm storingen.
Voor veel antwoorden heeft Simyo de servicepagina. Zo kun je, als je niet weet hoe je de simkaart kan (de)blokkeren bij verlies / diefstal dit altijd op zoeken. Type bijvoorbeeld blokkeren en je krijgt dit > https://www.simyo.nl/klantenservice/zoekresultaten?q=blokkeren

Eventuele netwerk storingen kun je op vragen op de site van KPN > https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm

Voor wat betreft het resetten van de simkaart als er geen verbinding is in het buitenland, ja dat is een lastige. In het weekend is er trouwens altijd wel iemand op het forum, het is echter geen garantie. Maar sinds ik hier op het forum actief ben heb ik altijd wel één van de moderators gezien die vragen / problemen oplost. Daarbij kunnen veel vragen beantwoord worden door andere forum gebruikers zonder tussenkomst van een moderator.
Reputatie 7
Badge +6
Resetten van de simkaart opnemen in mijn simyo een idee simyo?
Denk niet dat het kan Ron. Ze koppelen hem namelijk los van je profiel / account en voegen hem daarna weer toe. Ik denk dat het technisch niet haalbaar is. Het is echter geen slecht idee, voegt iets toe aan de selfservice mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +6
Oké dan......we wachten reactie wel af Ray.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jack,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je simkaart zaterdag niet werkte in Duitsland 😞 Ik snap dat dat balen is en dat je dan graag meteen geholpen wordt. Geloof me, we doen ons best! Zoals Scotsman al aangeeft, kun je zelf altijd je simkaart blokkeren en deblokkeren bij diefstal of verlies. Je doet dat door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Ook is de service-pagina heel uitgebreid en kun je altijd een berichtje achterlaten. Je krijgt wel reactie binnen de openingstijden. Er is echt geen sprake van een wetsschending ;)

In het weekend is er ook vaak iemand aanwezig die e-mails beantwoordt en iemand die berichten via onze Social media kanalen in de gaten houdt.

We doen echt ons uiterste best om er zoveel mogelijk voor je te zijn 😉 Als er in de toekomst ruimere openingstijden komen, dan zullen we dat tijdig aankondigen.

Heb je nog andere vragen?

@ Cvmathilde, Ray en RonH, dank voor de reacties en voor het meedenken.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
Hoi was mijn idee nog iets, of is dit technisch niet uitvoerbaar?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ron H,

Oeps, we hebben er overheen gelezen. Sorry!

Zeker een goed idee. Wij zijn aan het uitzoeken wat hiervan de mogelijkheden zijn. :$

Mocht het zo ver zijn, dan laten wij dit weten!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +6
Geeft niet hoor kan gebeuren..........bedankt voor je reactie.
Ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ron H,

Graag gedaan namens Asma :)

Groetjes,
Caspar

Reageer