In de aangepaste Algemene Voorwaarden staat onder punt 20.2 (SIM-kaart blokkeren bij diefstal of vermissing) dat 7 dagen per week aan Simyo gevraagd kan worden om de SIM-kaart te blokkeren. Hoe rijmt dit met de openingstijden van 09:00 tot 20:00 uur tijdens werkdagen? Het blokkeren van een SIM-kaart dient meestal zo snel als mogelijk te gebeuren. Daarom zou Simyo de mogelijkheid moeten bieden het blokkeringsverzoek, overeenkomstig de eigen voorwaarden, ook buiten de openingstijden te kunnen behandelen. Ik heb op de site niet kunnen vinden op welke wijze Simyo voor dit soort urgente zaken buiten kantooruren is te bereiken.
De eerste dag (zaterdag) dat ik in Duitsland arriveerde bleek mijn telefoonaansluiting niet te functioneren. Het gehele weekend was ik telefonisch niet bereikbaar omdat ik pas maandag 9 uur Simyo kon bereiken. Na resetten van mijn aansluiting door Simyo was het probleem verholpen.
Bovenstaande brengt mij tot de suggestie dat Simyo (eventueel i.s.m. andere providers) zorgt voor een adequate storingsdienst die ook buiten de eerder genoemde kantooruren bereikbaar is en direct kan handelen.