.

Beantwoord

Hoe zit het met de app-machtigingen waar de Mijn Simyo app om vraagt?

  • 25 October 2018
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Kan iemand uitleggen waarom de Simyio app vraagt om toegans tot camera, bestanden, foto's en media ?

John
icon

Beste antwoord door Ray 25 October 2018, 15:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

De app heeft toestemming nodig tot je camera en foto's omdat je een foto kan toevoegen. Dit kan handig zijn voor hen die bijvoorbeeld meerdere nummers hebben en op die manier onderscheid willen maken tussen de accounts.

Je app heeft toestemming tot je bestanden omdat je tegenwoordig je facturen kunt downloaden in de app. Zodoende kunnen deze opgeslagen worden.

Voor media weet ik het zo ook even niet.
Het lijkt zo makkelijk, maar als je de deuren openzet op je phone kan de vrager meekijken. Geen vermoeden dat Simyio je gegevens deelt met anderen, maar je zou als eindgebruiker moeten zeggen: voor mij geen toegang, ik wil geen foto plaatsen en wil ook de facturen niet downloaden, kortom: maatwerk
Hoi John2805.

Je stelt een meer dan legitieme vraag. Wanneer ik die machtigingen uitzet dan krijg ik de melding dat de app ontwikkeld is voor een oudere versie en mogelijk werkt hij dan niet meer. Maar de foto's kunnen, als voorbeeld, nog steeds gewijzigd worden. (1 foto kunnen testen)

Maar ik stel behalve jouw legitieme bedenkingen nog wel andere vragen... bijvoorbeeld.
Waarom moet de app telefoonnummers rechtstreeks kunnen bellen?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi John2805,

Welkom op het SImyo forum! :)

Dat is een goede vraag. Je wilt natuurlijk wel dat je gegevens in goede handen zijn. Ik sluit me hiervoor helemaal aan bij Ray, we spelen je gegevens verder niet door naar derden of iets dergelijks voor zover ik weet.

En Friesian, dat is omdat je via het menu kunt bellen met de klantenservice. :)

Dank voor jullie bijdrages Ray en Friesian :)

Groetjes,
Thomas

Reageer