.

Beantwoord

Hoe komen deze nummers in mijn verbruik?

  • 18 June 2019
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Hi,

Een vraagje over mijn laatste rekening van mei.
Er staan verschillende 06 nummers op die ik niet gebeld heb en blijkbaar vallen deze ook buiten de bundel en dus extra kosten.
In mijn nummerhistory van gemiste en gebelde oproepen staan deze nummers niet maar ze staan wel op de rekening die ik gepresenteerd kreeg? Alles gecheckt maar nee, ze komen mij niet bekend voor.

Tevens gebeld met de klantenservice maar daar werd ik niet echt wijzer van... Het ligt niet aan de simkaart dus aan mijn telefoon dus laat het daar maar nazien of er wat met de telefoon is? Of ik de nummers ook teruggebeld heb om te horen wie of wat het zijn (nog meer oplopende kosten misschien)? En of ik al die nummers wil blokkeren die ik niet ken dus dan zal het ook niet meer gebeuren?
Bijzonder verhaal toch?
Nee ik heb geen bijzondere apps of sms diensten aanstaan. Heb alleen Whatsapp en de simyo app erop...

Wie heeft een idee?
icon

Beste antwoord door Jihane 19 June 2019, 11:59

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Poekiepower,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is merkwaardig! Ik snap dat je hiervan geschrokken bent - je wil natuurlijk wel weten waar dat verbruik vandaan komt. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat je belbundel op 27 mei op is gegaan. Alle gesprekken die je daarna gevoerd hebt, vielen dus buiten je bundel. Ik heb ook de telefoonnummers die buiten jouw bundel vielen (die jij niet kent?) vergeleken met je belgeschiedenis. Ik zie dat je precies al deze nummers in de loop van mei vaker gebeld hebt. Dit zijn geen verbindingen van een paar seconden geweest, maar echt gesprekjes van een paar minuten. Sommige van deze nummers komen ook in andere maanden terug.

Ik wil je nog even vragen om je toestel weer raad te plegen. Weet je zeker dat je je oproepengeschiedenis niet verwijderd hebt, bijvoorbeeld?

Wel kan ik je garanderen dat je simkaart níet lukraak nummers belt of registreert. Het enige dat geregistreerd wordt, is wat jij daadwerkelijk gekozen hebt via je mobiel.

Daarom wil ik dit graag tot op de bodem met je uitzoeken 🙂

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Jihane
Hi Jilhane,

Dank voor je bericht maar zoals eerder aangegeven heb ik nog 300 belminuten over in de bundel? Waarom buiten mijn bundel gegaan dan?
Buiten dat wis ik nooit mijn history en wel hierom.
Buiten dat om zijn er 4 nummers die ik niet ken en zeker niet gebeld heb die Buiten de bundel gaan.
Dus het feit dat ik deze eerder gebeld zou hebben vind ik heel bijzonder gezien ik ze niet ken en niet zelf gebeld heb.
Tevens ben ik bij iemand geweest die mijn toestel uitgelezen heeft. Hij heeft dezelfde vragen als dat ik heb.
Kortom een bijzonder verhaal.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Poekiepower,

De kosten zijn gemaakt in mei 🙂 Dat is vorige maand. Toen was je bundel op, waarna alle telefoongesprekken vanaf 27 mei buiten je bundel vielen. De nummers heb je meerdere keren gebeld in de loop van mei. Dit kun je terugzien in je verbruik en ook in je toestel.

Wat bedoel je precies met 'uitgelezen'? Je bundel was simpelweg op in mei en het verbruik daarna viel buiten de bundel.

Deze maand (juni) heb je geen kosten.

Groetjes,
Jihane

Reageer