.

Beantwoord

Hoe kan ik een korte tijd veel mb's hebben verbruikt?

  • 6 April 2020
  • 1 reactie
  • 266 Bekeken

Badge

Dag

Heb vanmorgen een wandeling gemaakt en in mijn pauze-momenten 2 podcasts gedownload, ben 1x 5 en 1x 2 minuten op mobiele data geweest.

Deze korte periodes totaal 7 minuten hebben mij in totaal 1033 MB gekost.

Ik kreeg in de 2e minuut van mijn 2e periode een SMS dat ik 800 MB had verbruikt, in dezelfde SMS dat ik 1000 MB had verbruikt Heb gelijk mijn mobiele data afgesloten maar het leed was al geschied, bleek 333 MB boven mijn bundel te zitten a 37,50 Euro boven mijn normale kosten.

Mijn vragen zijn:

Hoe kan je zoveel data in 1x5 minuten en 1x 2 minuten verbruiken, kon op de website van Simyo nergens een zo hoog data verbruik vinden?

Hoe kan het dat je een sms krijgt met een dubbele boodschap, hier direct op reageert en toch 333 boven je bundel komt?

Heb hier overigens ook een mail over gestuurd maar antwoord hierop kan 3 werkdagen duren en ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de antwoorden…..

Vriendelijke groet

 

icon

Beste antwoord door Daisy 7 April 2020, 11:32

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi onduidelijk,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat er is gebeurd.

 

Hoe kan je zoveel data in 1x5 minuten en 1x 2 minuten verbruiken, kon op de website van Simyo nergens een zo hoog data verbruik vinden? Dit ligt niet aan de tijd of de lengte van de download, maar aan het bestand wat je download. Hoe groter het bestand, hoe meer data dit kost. Voor de toekomst raad ik je aan de podcasts van te voren te downloaden via wifi.

 

Hoe kan het dat je een sms krijgt met een dubbele boodschap, hier direct op reageert en toch 333 boven je bundel komt? Het kan inderdaad zijn dat je de 80% en 100% sms vlak achter elkaar ontvangt, omdat er dan simpelweg een hoop data in een korte tijd word verbruikt. Ik snap niet wat je precies bedoeld met daarop reageren, tenzij je natuurlijk door wilt internetten maar dan kan er dus meer data worden verbruikt en komen er meer kosten bij.

 

Voor de zekerheid heb ik hier een link voor je, wellicht zijn er meer apps die (onopgemerkt) veel mb's verbruiken. Altijd handig om wat meer inzicht daarvan te hebben: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Ik wilde een bundel van 1000mb voor je klaarzetten maar ik zie dat mijn collega dat al voor je gedaan heeft, mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen dan zie ik je graag terug op het forum.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

Reageer