.

Beantwoord

Groot nadeel dat Simyo is gestopt met sms berichten verzenden via mijn Simyo. is er een alternatief?


Badge
Jammer dat Simyo is gestopt met de service om op Mijn Simyo een SMS te kunnen verzenden. We gebruikten het regelmatig omdat we geen smartphone gebruiken. Is er een alternatief om via je computer te kunnen sms-en, desnoods via een app op Ipad?
icon

Beste antwoord door de leon 15 July 2015, 14:09

Bekijk originele reactie

14 reacties

U hoeft geen smartphone te hebben om te smsen hoor.. Wat voor telefoon heeft u?
Badge
natuurlijk kan ik sms-en met mijn mobiel, geen smartphone, maar het is veel gemakkelijker en sneller om dat via de pc te doen. daarom missen we het zo....
Reputatie 7
Badge +9
Ik begrijp dat Simyo met deze service gestopt is omdat er niet heel veel (meer) gebruik van gemaakt werd door klanten. Dat is dus spijtig voor mensen zoals u, die dat wel deden.

Met de iPad kunt u i.i.g. wel een iMessage sturen naar mensen met een iPhone.
En volgens mij was het ooit ook mogelijk om via internetbedrijfjes sms-en te versturen. Google eens zou ik zeggen....
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ante,

Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je het prettiger vind om sms-berichten via de laptop of de pc te versturen. Helaas is op Mijn Simyo de web-sms functie komen te vervallen. Slechts een gering aantal mensen maakten gebruik van deze optie. Dit is de reden waarom het niet is meegenomen met het ontwikkelen van de nieuwe Mijn Simyo omgeving.

Ik hoop dat je via het internet een alternatief kan vinden.

@Raytje en de leon, bedankt voor jullie reacties.
Ik wil ook nog even zeggen dat ik het jammer vindt dat die optie vervallen is. Ik heb die functie heel vaak gebruikt voor autmatisatie, om we zelf na het einde van langdurege computer programmas te SMSen dat die klaar zijn... jammer...
Reputatie 3
Badge +7
Hoi IsAautomatic,

Ik begrijp dat het jammer is dat de optie is komen te vervallen. Helaas werd de web-sms te weinig gebruikt om er verder mee door te gaan. Hopelijk dat je de berichten via een andere manier kan versturen.
Badge
Hier nog een klager.
Jammer dat er weinig gebruik van werd gemaakt, maar als mantelzorger voor ouderen was het ideaal om de prepaid op afstand te kunnen bedienen (1x per halfjaar gebruik om het nummer in leven te houden). En ik weet van nog een paar mantelzorgers dat die het met de sms op afstand deden. Het was een prima service.
Reputatie 5
Badge +11
Hi dcl,
Ik begrijp je teleurstelling. Echt waar.
Alleen is Simyo een bedrijf met een commerciële doelstelling. Dat betekent dat wanneer een bepaalde service al een tijd lang niet meer rendabel is, er soms pijnlijke beslissingen gemaakt moeten worden 😞
Badge
Tja, wat is niet rendabel. Deze service die ik ontdekte door de prepaid diensten, hebben Simyo dus wel twee abonnementen opgeleverd, van mij+huisgenoot.
Mocht ik een andere aantrekkelijke prepaid dienst vinden, dan gaan die abo's dus ook exit.
Misschien iets om over na te denken voor de marketingjongetjes. De wereld is vaak niet zo simpel in te delen in alleen maar naar de cijfertjes kijken... 😉
Ik begrijp dat voor mensen die een sms verzenden via de site gemakkelijker was dan via de telefoon met kleine toetsen. Aan het einde van de topictitel staat:
Is er een alternatief?
Die is er wel. Wanneer je een tablet gebruikt met simkaartsevice, laat zeggen 10.1".
Dan heb je weer grote toetsen en kun je smsen.
Kost wel wat maar dan heb je een altenatief en een fijn in gebruik zijnde.
ook ik deed wel eens sms op de laptop sturen,want op de foon,kleine toetsen en onhandig letters kiezen,je bent bijna half uur bezig om een zin erop te krijgen en met mijn beperkingen was het nog beroerder dus via de laptop was echt ideaal en nu weg,eeuwige zonde en dat vooral ouderen die het gebruikte weer de dupe worden van cijfertjes en geld
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jan Heikamp,

Wat vervelend dat je niet meer een sms via internet kan sturen, helemaal omdat je het met de kleine toetsen onhandig vindt. Is het een idee voor jou om een toestel te halen met grote toetsen? Zo is er bijvoorbeeld de AEG SM250. Is dat wat voor jou?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Jan Heikamp,

Wat vervelend dat je niet meer een sms via internet kan sturen, helemaal omdat je het met de kleine toetsen onhandig vindt. Is het een idee voor jou om een toestel te halen met grote toetsen? Zo is er bijvoorbeeld de AEG SM250. Is dat wat voor jou?
Groetjes,
Caspar

Of een los (Bluetooth) toetsenbord ?
Reputatie 6
Badge +7
Goed idee, Frenske!

Groetjes,
Asma

Reageer