.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn belminuten gemakkelijk bijhouden?

  • 21 September 2017
  • 9 reacties
  • 1090 Bekeken

Hoe kan je, zonder dagelijks op je saldo te kijken, voorkomen dat je buiten je bundel belt? Verleden maand kwam ik er toevallig achter, doordat ik inlogde en keek, was toen al over mijn bundel heen. Verhogen wil ik niet, aangezien ik zelden mijn bundel opmaak.
icon

Beste antwoord door Els 21 September 2017, 14:43

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Mar777,

Welkom op ons forum! 🙂 Goed dat je dit bij ons navraagt, je wilt natuurlijk geen kosten buiten de bundel maken als dit niet nodig is.

Als je graag op de hoogte wil blijven van de stand van je belminuten, kun je het beste onze app downloaden. Zo kun je gemakkelijk inloggen om je belminuten te bekijken. Houd er rekening mee dat het verbruik in de app niet per seconde wordt bijgewerkt. Hier kan een vertraging in zitten omdat we afhankelijk zijn van de doorgave van het verbruik vanuit het netwerk. Let dus goed op het tijdstip waarop het verbruik voor het laatste is bijgewerkt. Zo kun je goed inschatten, afhankelijk van het aantal gebelde minuten na die tijd, hoeveel je nog over hebt van je bundel. Mocht je nou niet genoeg hebben, dan kun je altijd nog extra minuten bijkopen! Dit scheelt buitenbundelkosten van 31 cent per minuut, handig hè?

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Bedankt Els, ik heb echter geen smarthone, bel nog met een ouderwets mobieltje....
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mar777,

Oei, dan kun je inderdaad geen App downloaden!

Maak je geen zorgen, je kunt je verbruik alsnog bijhouden via Mijn Simyo.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Bedankt voor je reactie. Dus ik moet tóch zelf de vinger aan de pols houden. Ik had liever een waarschuwingssms'je als ik bijna mijn bundel verbruikt heb.

Groetjes,

Marijke
Hallo Asma,

Bedankt voor je reactie. Dus ik moet tóch zelf de vinger aan de pols houden. Ik had liever een waarschuwingssms'je als ik bijna mijn bundel verbruikt heb.

Groetjes,

Marijke


Vind je erg als ik dit een nogal vreemde opmerking vind? Hiermee komt het over alsof je de bal bij de provider legt en niet zelf verantwoordelijk wilt zijn voor het belgedrag.

Ik kan mij vergissen hoor, maar zo komt het wel over.
Beste Ray,

Inderdaad, in 2017 acht ik de techniek zodanig gevorderd, dat ik van mijn provider een seintje zou kunnen verwachten.

Groetjes,

Marijke
Beste Ray,

Inderdaad, in 2017 acht ik de techniek zodanig gevorderd, dat ik van mijn provider een seintje zou kunnen verwachten.

Groetjes,

Marijke

Hoi Marijke,

Deze techniek is er inderdaad, maar een provider is niet verplicht om dit bij bel en sms in te seinen. Dit is een voor de provider optionele service. Simyo maakt dit duidelijk op de site dat dit niet gebeurt bij bel en sms, wel bij databundel sim only.

Zo is er ook voor jou optioneel of je wel of niet een smartphone wilt, maar ook dan ben je als eindgebruiker verantwoordelijk.

Friesian.
Wel of geen seintje. Er bestaat anno 2017 ook zoiets als eigen verantwoording.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Mar777,

Ik snap dat je graag duidelijk wilt hebben wanneer je belbundel (bijna) op is. We bieden natuurlijk ook deze optie om het bij te houden, dit kan via Mijn Simyo.

Voor internetverbruik sturen we wel een waarschuwings-sms'je. Dit komt omdat het lastig is in te schatten hoeveel MB's je precies verbruikt in een bepaalde tijd, dit kan namelijk verschillen. Bij een gesprek weet je dat 1 minuut bellen gelijk staat aan 1 minuut van je belbundel. Zo kun je zelf gemakkelijker bijhouden en inschatten hoeveel je al verbruikt hebt. Daarnaast is er natuurlijk Mijn Simyo waarin je je verbruik kunt nakijken en blijft het controleren hiervan en je verbruik uiteindelijk ook verantwoordelijkheid van klanten zelf. :)

@ Ray en Friesian, bedankt voor jullie input.

Groetjes,
Els

Reageer