.

Beantwoord

Aantal verbruikte MB's klopt niet met de details van mijn verbruik

  • 2 April 2014
  • 7 reacties
  • 605 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste,

Volgens Mijn Simyo heb ik sinds 1 april 479 MB aan data verbruikt. Omdat mij dat nogal veel lijkt (het hoogste wat ik tot nu toe in een maand verbruikt heb is 324MB), wilde ik de details daarvan controleren.
Als ik de details bekijk staat er '4X internet op je mobiel binnen Nederland', waarvan 3x op 1 april voor totaal 20785 KB en 1x op 2 april voor in totaal 933 KB.
Als ik die 2 bij elkaar optel, is dat volgens mij in totaal geen 479 KB.
Zowel het overzicht op de hoofdpagina als het detailoverzicht zijn op hetzelfde moment bijgewerkt.

Wat is nu het daadwerkelijke Internet verbruik op mijn abonnement?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 April 2014, 18:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi Lise.

Op je telefoon bij instellingen kun je enigzins wat info vinden over je dataverbruik.
Kijk bij Gegevensverbruik, dat kun je al instellen en hou het aan de veilige kant.

Een andere mogelijkheid is.
Bij Android toestel als voorbeeld.
3G watchdog is een erg goede datamanager, te vinden via google play.

Groetjes,
Friesian
En voor de zekerheid.
Zorg dat je apps alleen bijgewerkt worden via wifi.
Wanneer je geen internet o.i.d. schakel dan mobiele netwerken uit.

Groetjes,
Friesian
Hoi Friesian,

Dankjewel voor de tip! Ook voor wat betreft het bijwerken van apps per wifi. Ik had daar inderdaad al gekeken, maar zie daar geen heel vreemd hoog verbruik. Vandaar dat ik me ook afvraag of de berekening van het verbruik (wat je op de hoofdpagina ziet t.o.v. de details) wel klopt. Ik verwacht in ieder geval dat de details optellen tot het totaal.

groetjes, Lise
Ik verwacht dat de rekening wel zal kloppen, daar moet je per slot van rekening op kunnen vertrouwen.
Aangezien ik niet weet wat voor telefoon je hebt, gebruik ik Android als voorbeeld.
Als je naar google play gaat.
En je klikt daar op het bovenste kleine soort van tasje symbool.
Dan komt er te staan mijn apps.
Ga dan naar instellingen en stel het daar in dat apps niet automatisch maar via wifi worden bijgewerkt.
Als extra bonus heb je dan meer ruimte over op je internal Ram.
Kijk maar eens bij de instellingen bij applicatiebeheer, onderaan zie je ook apparaatgeheugen. (Internal Ram)

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Hoi Lise,

Je hebt 479 MB over. Niet al verbruikt. Er staat boven "Deze maand heb ik nog.." :)
20785kb +933kb = 21 MB. Je hebt dus een internetbundel van 500 MB - 21 MB = 479 MB over.

Alle tips van Friesian zijn sowieso handig, qua internetverbruik. Maar de oplossing was dus heel simpel 😉
Is het nu duidelijk?

Groetjes,
Charlene
Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen 🙂 Dank voor jullie hulp!

De tips zijn inderdaad sowieso handig, er gaat ongemerkt toch veel MB doorheen.
Badge +8
Hoi Lise,

Ja, dat is zeker waar. Internetverbruik is soms lastig onder controle te houden, omdat toestellen tegenwoordig zoveel uit zichzelf kunnen beginnen.. Je moet haast een instellingen- expert zijn ;)
Dit is ook een goed artikel met info over internet op je mobiel. Misschien vind je dat ook fijn om eens door te nemen.

Groetjes, Charlene

Reageer