.

Waarom werkt de Simyo app niet na de update?

  • 2 December 2019
  • 20 reacties
  • 619 Bekeken

Vanavond een update ontvangen van de MijnSimyo app voor Android. Na openen moet ik opnieuw inloggen. Op het volgende scherm krijg ik de mogelijkheid om een 5 cijferige code.. Op het moment dat ik dit doe sluit de app af en kan ik hem niet meer openen. Ook niet als ik de app eerst verwijder en opnieuw installeer. 

 

Toch nog wat bugs na de zomer gebleven.  

Bug fixes 
Brr, het is weer koud buiten. De bugs die tijdens de zomermaanden nog rondkropen zijn samen met de zon verdwenen. Een stabielere app zonder gezoem!

 

 


20 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Dit lijkt mij niet de bedoeling inderdaad. Goed dat je dit aangeeft want wij hebben hier nog geen andere klachten over gehad.

Mag je Androidversie en merk en model toestel? Dan gaat dit gelijk door naar mijn collega's die de app ontwikkelen.

 

Groetjes,

Ouael

 

Hoi @Ouael 

Nokia 8.1 werkt het niet.

Android 10

 

Op de pixel 2 XL werkte het wel, die draait ook op Android 10. 

 

Op de Nokia 8 met Android 9 werkt het niet. 

 

Alle toestellen zijn stock Android. Best vreemd dus.  

Reputatie 7
Badge +9

Ik merk hetzelfde:

Samsung Galaxy S8 met Android 9. Ook standaard stock software.

App opent met een Scherm:

Aanmelden

Log in met je MijnSimyo-gegevens
06-nummer (= veld)
Wachtwoord (= veld)
Wachtwoord vergeten? (= link)
Inloggen (= knop)

Ik vul het veld 06-nummer en Wachtwoord in en druk dan op de knop “Inloggen”.

Dan krijg ik het volgende scherm:

Aanmelden

Sneller inloggen?

Kies een 5-cijferige inlogcode, dan heb je hier voortaan geen wachtwoord meer nodig.

cijfervelden

Tip: Wil je inloggen met je vingerafdruk? Stel dan eerst deze inlogcode in.

Overslaan (=link), ik wijzig dit later bij mijn profiel.

Ik druk daar op de link “Overslaan” en dan crasht de app.

Ik log in via mijn wachtwoordmanager, die het 06-nummer veld en wachtwoord veld kan invullen na het presenteren van mijn vingerafdruk.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh en Ray,

 

Super gek dat het niet werkt sinds de update, ik ga dit gelijk doorgeven aan de afdeling die daar over gaat. We zijn namelijk druk bezig met feedback verzamelen maar dan moet de app natuurlijk wel werken. Ik hoop hier zo snel mogelijk op terug te komen met een oplossing!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh en Ray,

 

Inmiddels hebben we reactie ontvangen over de situatie van @ Groentjuh van de afdeling die gaat over de ontwikkeling van de app. Die vroegen zich af welke app @ Groentjuh gebruikt als wachtwoord manager? Ze geven aan dat het zonder wachtwoord manager zou moeten werken, ze hebben het namelijk met exact hetzelfde toestel en Android versie getest.  Zou je kunnen proberen in te loggen zonder wachtwoord manager?

 

Dan hebben we nog geen uitkomst waarom de app bij @ Ray niet werkt, voor jouw situatie ga ik nog navraag doen bij betreffende afdeling.  @ Ray gebruik jij ook een wachtwoord manager waarmee je inlogt?

 

@ Ray @ Groentjuh, beide bedankt voor het doorgeven!

 

Groetjes,

Tessanne

@Tessanne 

 

Nee, ik gebruik geen ww manager. 

Reputatie 7
Badge +9

@Tessanne, via keepass2android. Inmiddels lijkt de app echter weer te werken. Aan de wachtwoord manager kan het niet liggen, dat was ook getest in toetsenbord modes!

Bij mij werkt de app nog steeds niet. Start op en poefff weg is ie.. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh, fijn dat de app weer werkt!

 

Ray, de afdeling is er nog niet aan toegekomen om dit te testen op de nokia 8. Er zijn wel meerdere toestellen met android 10 waar het wel op werkt, dus ze moeten dit nog even verder uitzoeken wanneer ze daar tijd voor hebben. Ik durf niet te zeggen wanneer ze daar aan toekomen, ze zijn momenteel na de release mega druk. 

Ik baal er zelf ook erg van omdat ik had gehoopt dat ik voornamelijk van jullie als forum expert feedback kon krijgen. Zodra ik meer weet hierover zal ik dat laten weten en anders kun je in dit topic ook de updates hierover bijhouden. Er zijn meerdere klanten met een Android toestel die problemen ervaren.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Groentjuh, fijn dat de app weer werkt!

 

Ray, de afdeling is er nog niet aan toegekomen om dit te testen op de nokia 8. Er zijn wel meerdere toestellen met android 10 waar het wel op werkt, dus ze moeten dit nog even verder uitzoeken wanneer ze daar tijd voor hebben. Ik durf niet te zeggen wanneer ze daar aan toekomen, ze zijn momenteel na de release mega druk. 

Ik baal er zelf ook erg van omdat ik had gehoopt dat ik voornamelijk van jullie als forum expert feedback kon krijgen. Zodra ik meer weet hierover zal ik dat laten weten en anders kun je in dit topic ook de updates hierover bijhouden. Er zijn meerdere klanten met een Android toestel die problemen ervaren.

 

Groetjes,

Daisy

@Daisy 

 

Kun je ook vragen voor de Nokia 8.1? Die draait op Android 10 en is het toestel wat ik dagelijks gebruik.. De Nokia 8 op Android 9 maar die had ik enkel even aangezet om de app te testen met negatief resultaat.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

ik bedoelde ook de Nokia 8.1, deze hebben ze zojuist getest en werkt prima. Ze geven als advies om de app opnieuw te installeren, ik heb aangegeven dat je dit al een keer gedaan hebt dus ze moeten nu even verder kijken waar het aan kan liggen.

 

Hier kan echt even wat tijd overheen gaan, zodra ik daar een terugkoppeling over krijg laat ik het je weten. 

 

Groetjes,

Daisy

 

 

@Daisy 

 

Ik heb de app nog eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

 

Ik ben er nu achter dat de app crasht na opgeven 5 cijferige code tijdens de eerste keer inloggen. Sla je dit over dan kom ik erin. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Super fijn dat het nu wel werkt, bedankt voor het delen van deze informatie! Hier kan de afdeling zeker wat mee, ik ga dit gelijk doorgeven.

 

Groetjes,

Daisy

 

P.s zodra dit probleem verholpen is, laat ik het je weten!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Groentjuh en Ray,

 

Inmiddels hebben we nieuws! Vanochtend ben ik in overleg gegaan met onze collega's die de Simyo app ontwikkelen, zij hebben meerdere meldingen gehad van hetzelfde probleem en ze zijn daar mee aan de slag gegaan. Ik mocht van ze doorgeven dat er deze week een nieuwe update aan zit te komen voor de app. Deze update zou het probleem bij het inloggen op de Simyo app met een Android telefoon met de software versie 9.0 moeten verhelpen. Deze update kun je downloaden in de Playstore zodra deze beschikbaar is. 

 

Groetjes,

Tessanne

En de telefoon(s) met 10?

Reputatie 7
Badge +6

He Ray,

 

Dat zal waarschijnlijk (hopelijk) met dezelfde release worden opgelost!

 

Groetjes,

Daisy

Update gehad, bij mij werkt het weer. 

@Groentjuh Bij jou ook?

Reputatie 7
Badge +9

 

Update gehad, bij mij werkt het weer. 

@Groentjuh Bij jou ook?

 

Inmiddels lijkt de app echter weer te werken.

Deed het al eerder weer. Hoe dat kwam weet ik echter niet.

Ik had ook crashes op Nokia 8.1, is met de nieuwe versie verholpen.

Een ander probleem zit er nog wel in. Ondanks dat ik zeg ‘wachtwoord onthouden’ moet ik toch telkens opnieuw inloggen.

 

Gr. Jan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jjmurre

 

Wat vervelend dat je niet ingelogd blijft! Je kan eens proberen je bestaande inloggegevens helemaal te verwijderen, opnieuw toe te voegen in de app en dan weer opnieuw in te loggen en de optie ingelogd blijven aanvinken. Zou je daarna willen laten weten of het probleem verholpen is of blijft?

 

@ Ray en @ Groentjuh, Ik ben blij dat bij jullie het probleem is verholpen.

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer