.

Beantwoord

Waarom moet ik mijn telefoon telkens opnieuw ontgrendelen?

  • 19 May 2016
  • 9 reacties
  • 2152 Bekeken

Twee dagen geleden heb ik de nieuwe simyo app geopend, mijn code ingetoetst en sindsdien is mijn scherm steeds vergrendeld en moet ik voor iedere telefoonhandeling eerst weer mijn code intoetsen. Knap lastig! Ik heb een Samsung GT-S 5310 en kan de code niet verwijderen. Eerst hoefde ik alleen maar bij het opstarten mijn eigen ingevoerde code eenmalig in te toetsen en nu kan ik mijn telefoon niet meer spontaan gebruiken zonder eerst mijn simyocode in te toetsen. Waardeloze nieuwe app. Ik heb mijn simyocode intussen gewijzigd maar om te ontgrendelen moet ik mijn oude code intoetsen. Help! Ik wil hiervan af.
icon

Beste antwoord door Sean 20 May 2016, 09:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Els p,

Welkom op het Simyo forum.

Wat jammer om te lezen dat onze nieuwe app niet bevalt.

Het kan inderdaad voorkomen dat de schermbeveiliging wordt ingeschakeld na het downloaden van de nieuwe Mijn Simyo app. Deze beveiliging kun je uitzetten door in het telefoonmenu naar 'Apps > Instellingen > Beveiliging' te gaan. Onderin dit menu vind je de optie 'aanmeldgegevens wissen'.
Als je dit hebt gedaan, ga dan naar 'Instellingen > Vergrendelscherm', kies vervolgens voor 'Schermbeveiliging' en kies voor 'Geen' of 'Vegen'.

Wanneer je hierna de app weer gebruikt, verschijnt er een melding dat je een PIN of password moet instellen. Kies voor 'Cancel' en de schermbeveiliging is uitgeschakeld.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Nee, het is niet gelukt. Op mijn toestel kan ik onder "Vergrendelscherm" geen "Schermbeveiliging" kiezen maar wel "Schermvergrendeling" - "beveiligd met wachtwoord" als ik daarop klik staat er "Bevestig het wachtwoord" en daaronder kan ik alleen maar "Annuleer" aanklikken. Dat doe ik dan en dan is er niks gebeurd. Er staat nergens "Geen" of "Vegen". Daarna ga ik naar de App Mijn Simyo, die vraagt om wachtwoord maar niet om PIN of password en "Cancel" is nergens te bekennen. Help! Ik wil van de constante vergrendeling af!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els P,

Het lijkt erop dat je alleen in deze instelling kunt als je jouw wachtwoord of pincode hier invoert. Heb je dit al geprobeerd? Kun je hierna wel in de instellingen om de beveiliging van je telefoon uit te zetten? Ik hoor het graag van je.

Mocht dit niet werken, gaan we uiteraard samen met je opzoek naar een andere oplossing.

Groetjes,
Angela
Het is gelukt. Dank.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els P,

Wat fijn dat het toch gelukt is 🙂 Goed om te zien en ik ben blij dat je dit nog even komt laten weten. Mochten wij je in de toekomst nog kunnen helpen, dan horen we dit graag van je.

Groetjes,
Angela
Hoi Els P,

Het lijkt erop dat je alleen in deze instelling kunt als je jouw wachtwoord of pincode hier invoert. Heb je dit al geprobeerd? Kun je hierna wel in de instellingen om de beveiliging van je telefoon uit te zetten? Ik hoor het graag van je.

Mocht dit niet werken, gaan we uiteraard samen met je opzoek naar een andere oplossing.

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Ik heb ook die vergrendelscherm volgens de instructie hier boven uitzetten geprobeerd, alleen de simlogcode is opgeheven maar niet de vergrendelscherm. Ik heb een Wolfgang AT-A53N. Help mij het verwijderen alsjeblieft.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Vin Fijne,

Wat enorm vervelend! Volgens hetgeen ik aan informatie heb heeft de Wolfgang AT-A53N de Android 4.1.2 op het toestel, klopt dat?

Als dat het geval is dan moet de bovenstaande oplossing soelaas bieden. Apart dat het niet heeft gewerkt. Kun je mij laten weten welke type Android er op het toestel geïnstalleerd staat? Dan kijk ik er zo snel mogelijk naar.

Groetjes,
Ilias
Hoi Vin Fijne,

Wat enorm vervelend! Volgens hetgeen ik aan informatie heb heeft de Wolfgang AT-A53N de Android 4.1.2 op het toestel, klopt dat?

Als dat het geval is dan moet de bovenstaande oplossing soelaas bieden. Apart dat het niet heeft gewerkt. Kun je mij laten weten welke type Android er op het toestel geïnstalleerd staat? Dan kijk ik er zo snel mogelijk naar.

Groetjes,
Ilias


Hoi Ilias,da

Ja, ik heb inderdaad 4.1.2. omdat ik heb een navigatie in mijn mobiel die wil ik niet kwijt raken.Daarom wil ik niet resetten op fabriek mode.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Vin Fijne,

Wat vervelend, zeg. Probeer de stappen eens opnieuw. Zijn er stappen in het proces waar je iets aparts ziet of merkt?

De oplossing die wij hebben geboden zou goed moeten werken. Ik zal jouw probleem doorspelen naar de technische mensen van onze app. Zij zullen vast met een oplossing komen. We houden je op de hoogte!

Groetjes,
Caspar

Reageer