.

Beantwoord

Waarom kan ik geen online sms meer versturen?

  • 11 October 2015
  • 37 reacties
  • 1121 Bekeken

Hallo

is de optie online sms versturen vervallen? ik kan het niet meer vinden binnen mijn-Symio
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 11 October 2015, 17:07

Bekijk originele reactie

37 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hou Govert verberg,

Welkom op het Simyo Forum!

Bij de laatste update van Mijn Simyo is dit helaas vervallen.
Het klopt dus dat je deze functie niet meer kan vinden.
Sms'en kan je nu alleen nog maar via je mobiel.

Heb ik je zo goed geholpen?
ja dank u wel, wel heel jammer, mijn 06 nummer wordt alleen gebruikt voor alarmering AED dienst hier in het gebouw, en eens de zoveel tijd verstuurde ik test sms’jes vanaf de site, dat gaat nu niet meer, Sim kaart zit in alalrmeringsapparaat
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Govert verberg,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik zie dat Maikel.twinnie jou al helemaal goed geholpen heeft!

Helaas is het antwoord wat hij geeft helemaal goed. Ik heb hier niets aan toe te voegen. Er zijn meerdere forumleden die het erg jammer vinden dat een sms'je sturen via Mijn Simyo niet meer kan. Natuurlijk nemen wij al deze feedback mee. Wie weet kunnen we hier toch wat mee doen. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@Maikel.twinnie, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Zojuist achter gekomen dat online sms niet meer mogelijk is - ik heb nergens iets daarover gelezen. Ik ontvang wel berichten van simyo over tarief wijziging, verhoging maar niet als diensten in eens verdwijnen. De provider is almachtig, de gebruiker moet het maar accepteren.
Als de voordelen steeds minder worden, en er wordt niet voldaan aan de klant verwachtingen (dat zelf door de provider werden geschept) dan hebben consumenten nog steeds keuzes.
Erg jammer dat Simyo zo omgaat met klanten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mirola,

Wat jammer om te lezen dat je sentiment over het weglaten van deze functie laag is. Je hebt inderdaad onlangs een e-mail gekregen over de tariefswijziging. Als je deze e-mail hebt gekregen, dan heb je waarschijnlijk ook halverwege juli een e-mail gehad over de wijzigingen op Mijn Simyo. Hierin staat dat de optie om sms'jes te sturen vanaf de website niet meer beschikbaar is op Mijn Simyo.

Dit komt voornamelijk omdat het te weinig werd gebruikt. We hebben er daarom voor gekozen om deze sms-functie (die opnieuw gebouwd moest worden) achterwege te laten en de kosten die daarvoor bedoelt waren te stoppen in andere ontwikkelingen.

Groetjes, Tiury
Jammer dat we geen SMSjes meer kunnen sturen vanaf de site. Kun je ook vertellen waar de ontwikkelingen uit bestaan die ons leven opnieuw gemakkelijk zullen maken, of hebben wij als klanten er eigenlijk niks aan?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JohanD.

Iets wat ik eigenlijk niet mag verklappen is dat er een hele nieuwe app aankomt met veel meer nieuwe functies 🙂. Welke functies dat zijn, moet ik in het midden laten, maar daar kom je gauw genoeg achter!

Groetjes, Tiury
Nou, ik ben benieuwd...:?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JohanD.

Dat ben ik ook. Erg benieuwd hoe het er uit gaat zien 🙂. In dit topic staat er meer informatie over het testen van de nieuwe Mijn Simyo app. Misschien vind je het leuk om ons te helpen met testen en je mening te geven?

Groetjes, Tiury
Ik mis in deze topic nog wel het alternatief voor het feit dat er geen sms meer kan worden verstuurd vanuit MijnSimyo: ook ik gebruik een SIM voor een (remote) alarmsysteem dat ik niet eenvoudig kan laten afgaan om een SMS te laten versturen. Maar inmiddels is er bijna 6 maanden verstreken en komt de dag dichterbij dat mijn nummer wordt opgeheven omdat het nummer ongebruikt zou zijn. Hoe kan ik dat nu voorkomen? (zonder dus de SIM daadwerkelijk tot mijn beschikking te hebben)
Reputatie 2
Badge +5
Hoi rstep,

Ai, ik kan me voorstellen dat je het in dat geval jammer vindt dat je geen sms'jes meer kunt sturen via Mijn Simyo.

Zoals eerder aangegeven is, werd er niet veel gebruik gemaakt van de functie op Mijn Simyo. Als je je simkaart actief wilt houden, kan dat alleen door eens in de 6 maanden te bellen of een sms te versturen. Daarbij is internetten ook een manier om de simkaart actief te houden. Onze simkaarten zijn eigenlijk bestemd voor gebruik in een mobiele telefoon. Ik kan daarom helaas geen ander alternatief voor je bedenken 😞.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle
dank je Estelle. Het is zeker erg jammer en erg lastig voor mij. ik moet nog even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rstep,

Graag gedaan namens Estelle! Sorry dat we jou geen andere oplossing kunnen bieden. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons uiteraard te vinden.

Groetjes,
Angela
Ik verblijf geregeld meer dan 7 maanden in zuid Amerika.
Vanwege de Online SMS optie en daardoor het behoud van mijn nummer ben ik klant bij Simyo.

Erg onprettig dat deze optie niet meer bestaat.
Na hoeveel maanden geen gebruik te maken van mijn 06- nummer vervalt deze?

Graag uw reactie en opties.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Drummer100,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou een groot gemis is!

Het is de bedoeling dat je 1 keer in de 6 maanden gebruik maakt van jouw simkaart door een sms'je te sturen of een belletje te plegen. Ook internetverbruik via ons netwerk is voldoende. De enige optie die ik voor je hebt is dat jij een sms'je stuurt vanuit het buitenland. Dit hoeft dan maar 1 keer te gebeuren in de 6 maanden. We houden je via een e-mail op de hoogte voor welke datum dit geregeld moet zijn.

Sorry dat ik geen andere oplossing voor je hebt. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Hallo Simyo.
is aanschaf van een MB dagbundel voldoende om het nummer actief te houden?
mvg
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rstep,

Ik ben bang dat er niks anders opzit dan de simkaart even in een telefoon te plaatsen. Het aanvragen van een MB dagbundel is niet voldoende. Om de aansluiting actief te houden is het noodzakelijk om een uitgaand gesprek te houden, een sms te sturen of via ons netwerk te internetten. Helaas is hiervoor geen alternatief. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean
Beste Rstep.

Lees dit even door..
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/wordt-prepaid-tegoed-geldig-gehouden-mb-dagbundel-genoeg-per-6-mnd-poll-31707/index1.html#post120203
Reputatie 4
Badge +10
Hoi iedereen,

Als je gebruik wilt blijven maken van je Prepaid nummer, dan is het belangrijk om het onderstaande mee te nemen. Je Prepaid nummer en beltegoed blijft actief door deze minimaal één keer in de zes maanden uitgaand te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan bellen, sms'en en internetten. Dit is voldoende om alles actief te houden. Ook het aanvragen van een internetbundel helpt.

Daarbij ontvang je van ons een e-mail wanneer er vijf en een halve maand en zes maanden voorbij zijn gegaan. Via deze e-mails houden we je op de hoogte. Mocht je een tijd iets minder verbruiken, dan kun je het beste de e-mails in de gaten houden.

@Rstep, fijn om te zien dat Friesian je al heeft geïnformeerd. Sorry voor de verwarring die is ontstaan. Je kan een internetbundel aanvragen. Je Prepaid nummer blijft op die manier ook actief. Als je nog vragen aan ons hebt of er zijn onduidelijkheden, dan hoor ik dit graag van je.
Badge
Beetje jammer dat de sms functie weg is. Word je in het buitenland opnieuw op kosten gejaagd door simyo. Was 1 van de voordelen van simyo. Nu dit ook verdwenen is, zijn er weinig voordelen meer. Misschien toch net als vriendlief overstappen naar ziggo mobiel: dubbel zoveel mbs, GRATIS 4g en ook nog eens gratis bellen via internet in het buitenland. Kan simyo nog iets van leren! 😞
Reputatie 7
Badge +9
en ook nog eens gratis bellen via internet in het buitenland. Kan simyo nog iets van leren! :(

Gratis bellen via internet kan altijd, in binnen- en buitenland, bijvoorbeeld via WhatsApp, FaceTime en Skype. Zelfs met Simyo! 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anne21,

Zoals je in dit topic kunt zien, zijn er meerdere mensen die jouw mening delen. Helaas zijn er op dit moment geen plannen om deze optie terug te halen. Gelukkig worden er ook veel alternatieven gegeven in dit topic. Het antwoord wat Scotsman geeft klopt ook helemaal 🙂 Je kunt altijd 'gratis' bellen vanuit het buitenland als je aangemeld bent via wifi. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Scotsman, je bent lekker bezig de afgelopen dagen! Bedankt :D

Groetjes,
Angela
Badge
Dus via simyo bellen op WiFi? Dan ziet de persoon die ik bel dus gewoon mijn normale telefoonnummer in z'n scherm? Hoe doe ik dat?
En zijn er dan ook al ideeën over 4G? Of 'gewoon' een extra kostenpost? Extra inkomsten voor simyo?
Lees het anders, Anne21.

Dus via simyo bellen op WiFi?


Je belt via Wi-Fi.
Je hebt je eerst aangemeld met je 06 bij WhatsApp. Via die app kun je naar je contacten berichten sturen en bellen via o.a. Wi-Fi. (Het is jouw Simyo 06 nummer)
Het nummer dat jij belt (overgenomen uit je contactenlijst die ook WhatsApp gebruiken) komt bij jou te staan in een scherm van WhatsApp.
Jouw nummer komt dan bij de ontvanger in WhatsApp op de telefoon.

Via 4G kun je niet bellen alleen data, dit geldt bij een hogere stap Volte. (Voice over LTE) daarmee kun je bellen en snel dataverkeer realiseren.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn punt is dat je iemand kunt spreken met behulp van de genoemde apps overal waar je internet hebt (mobiel internet dan wel WiFi). Maar dan moet degene aan de andere kant van de lijn dezelfde apps hebben geïnstalleerd. Dit gaat dan buiten Simyo om, behalve als je buiten WiFi bereik bent en je van een mobiele dataverbinding gebruik maakt want die wordt verzorgd door Simyo (als je in Nederland bent). De gesprekskosten zijn nihil als de verbruikte KB's uit je bundel komen.

Dat geldt niet in het buitenland want daar gelden de Simyo bundels niet. Maar via WiFi is het gesprek wel altijd "gratis".

PS. Ik zie dat Friesian me voor was met reageren! 😉

Reageer