.

Beantwoord

Verbruik/belstatus loopt achter

  • 10 January 2013
  • 9 reacties
  • 995 Bekeken

Badge
Mijn verbruik/belstatus loopt met zekere regelmaat achter (op dit moment bijvoorbeeld 5 dagen). Is er een mogelijkheid om toch achter mijn actuele gebruik te komen? Hoe lang duurt het ongeveer voordat het is opgelost?
icon

Beste antwoord door Alex 14 January 2013, 15:04

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Niemand kent dit probleem/weet waar het vandaan komt???
Reputatie 7
Badge +9
"Verbruik minuten/SMS bijgewerkt" t/m en "Internetverbruik bijgewerkt t/m" lopen inderdaad vaak achter. Die updaten alleen als er verbruik is gedetecteerd.
Het verbruik loopt bij mij minder dan dag achter. Het is helaas gewoon het systeem van simyo dat gegevens laat verwerkt. Ik denk niet dat je daar iets aan kan doen.
Reputatie 4
Badge +8
App downloaden.
"My data manager"
Is altijd up to date.
Badge +1
Nadeel van een app is dat ik gebruik van de kids niet kan volgen houden ze zich netjes aan de bundel maar is wel prettig om hun verbruik te zien mocht het een keer miet goed gaan kan ik ingrijpen daarom zou het prettig zijn als het op pagina goed bijgehouden word. In realtime liefst
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Beuker,

Het verbruik wordt zoals hierboven gezegd met een verwerkt. Wanneer je het idee hebt dat het meer dan 1 dag achter loopt, zou onderstaande voorbeeld weleens van toepassing kunnen zijn:

Als je een 5/12/12 voor het laatst hebt gebeld dan zal de 'bijwerkdatum' die je ziet staan op je overzicht ook op 5/12/12 staan.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Nee. De harde waarheid is dat Simyo simpelweg niet frequent actualiseert. En wat bijna komisch is, is dat in het weekend de computer vrij heeft want dan gaat het actualiseren nog een tandje lager. Echt zeer bijzonder, want een computer hoeft in het weekend niet minder te functioneren zou je zeggen.

Ik vind het zeer boeiend om eens wat meer te weten te komen van Simyo als onderneming. Waarom worden bepaalde keuze's gemaakt, wat is de missie van Simyo, de doelstellingen enz.

Men pretendeert dat men klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft. Toch is duidelijk uit alle reacties en vragen binnen dit forum dat er een aantal verbeterpunten zijn welke maar niet worden gerealiseerd:

- een Simyo app
- de mogelijkheid om in het buitenland gebruik te maken van mobiel internet
- actuelere status van je bundel

Het in het buitenland kunnen internetten wordt komend voorjaar dan eindelijk aangekondigd, maar de andere punten blijven moeilijk om te realiseren.
Mijn gebruiksstatus op Mijn Simyo blijft achterlopen. Ik heb hierover al contact opgenomen met de Klantenservice maar er gebeurt niets. Vandaag is het 09 februari, belstatus bijgewerkt tot 17 januari internet tot 21 decmber 2012. Mag ik nu eindelijk eens hopen dat e.e.a. wordt rechtgezet ? Dez Klantenservice lijkt tot nu toe nergens op. Het spreeekt vanzelf dat ik kosten buiten de bundel niet zal betalen.
Judithbastiaans
snap  ook ni  van simyo ik ben afgesloten en snap niet goed waarom... Had wel bij verbruikerskoten 95 EURO nog staan maar om me daarvoor nu ineens af te slutien , heb rekeningen altijd betaald.. Heb nu verbruikerskosten zaterdags overgemaakt ben al vanaf maandag afgesloten maar snap het echt niet want simyo is automatisch gemachtigd om gsmrekening af te schrijven dus hadden die 95 er gewoon komend keer kunnen afschrijven..als ik probeer te bellen word er gezegd dat om administratieve redenen gsm is afgesloten moet bellen naar klantenservice 1200 maar an niet bellen 
Reputatie 5
Badge +10
Mijn gebruiksstatus op Mijn Simyo blijft achterlopen. Ik heb hierover al contact opgenomen met de Klantenservice maar er gebeurt niets. Vandaag is het 09 februari, belstatus bijgewerkt tot 17 januari internet tot 21 decmber 2012. Mag ik nu eindelijk eens hopen dat e.e.a. wordt rechtgezet ? Dez Klantenservice lijkt tot nu toe nergens op. Het spreeekt vanzelf dat ik kosten buiten de bundel niet zal betalen.
Judithbastiaans


Welkom op het forum judithbastaans,

Je verbruik is niet meer bijgewerkt na de door jou genoemde datums, omdat er na die datum geen uitgaande verbindingen meer hebben plaatsgevonden. Na 17/1/13 is er op 9/2/13 pas weer gebruik gemaakt van een uitgaande bel/sms verbinding. Na 19/12/12 is er geen verbinding geweest met internet. Onderstaande uitleg geeft wellicht iets meer duidelijkheid:

Voorbeeld: als je een 5/12/12 voor het laatst hebt gebeld dan zal de 'bijwerkdatum' die je ziet staan op je overzicht ook op 5/12/12 staan.

snap  ook ni  van simyo ik ben afgesloten en snap niet goed waarom... Had wel bij verbruikerskoten 95 EURO nog staan maar om me daarvoor nu ineens af te slutien , heb rekeningen altijd betaald.. Heb nu verbruikerskosten zaterdags overgemaakt ben al vanaf maandag afgesloten maar snap het echt niet want simyo is automatisch gemachtigd om gsmrekening af te schrijven dus hadden die 95 er gewoon komend keer kunnen afschrijven..als ik probeer te bellen word er gezegd dat om administratieve redenen gsm is afgesloten moet bellen naar klantenservice 1200 maar an niet bellen 

Hoi EEFERSEN,

Ik zie dat je je vraag ook in een ander topic hebt gesteld. Ik heb dan ook een reactie in dit topic geplaatst. Om het overzicht te bewaren wil ik je vragen in dat topic verder te reageren.

Groetjes,

Alex

Reageer