.

Beantwoord

Simyo App niet te downloaden

  • 2 September 2013
  • 24 reacties
  • 12496 Bekeken

Beste moderater,

Als ik de Mijn Simyo app wil downloaden krijg ik het bericht dat de app niet beschikbaar is in mijn land. Terwijl ik gewoon in Nederland ben. De land en invoer instelling van mijn mobiel staan op Nederlands (Nederland) en ik heb mijn Samsung galaxy S plus (Android OS 2.3 Gingerbread) ook gewoon in Nederland besteld en ontvangen bijna twee jaar geleden. Enig idee wat ik kan doen?

Groeten Jonathan
icon

Beste antwoord door Charlene 3 September 2013, 12:37

Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +8
Beste moderater,

Als ik de Mijn Simyo app wil downloaden krijg ik het bericht dat de app niet beschikbaar is in mijn land. Terwijl ik gewoon in Nederland ben. De land en invoer instelling van mijn mobiel staan op Nederlands (Nederland) en ik heb mijn Samsung galaxy S plus (Android OS 2.3 Gingerbread) ook gewoon in Nederland besteld en ontvangen bijna twee jaar geleden. Enig idee wat ik kan doen?

Groeten Jonathan


Hoi Jonathan_MW,

Heb je wel de Nederlandse app Mijn Simyo te pakken? Er zijn ook Simyo's in andere landen in Europa en die hebben ook een app, dus kijk even goed of je niet de Duitse of Spaanse aan het proberen bent.
Verder zou je eens kunnen kijken wat de instellingen van je Playstore zijn?

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt me nog steeds niet op de simyo app te instaleren. Mijn telefooon, google en google play instellingen staan op Nederlands en als ik op 'mijn Simyo' zoek in de play store wordt geen enkele app weergegeven. Als ik alleen op "simyo" zoek krijg ik alleen spaanse apps als "mi Simyo". Als ik via de simyo website de app opzoek en op de google play link druk krijg ik dus nog steeds het bericht: Deze app is niet beschikbaar in uw land. Beetje raar.

Groetjes Jonathan
Reputatie 3
Badge +9
Dat is inderdaad vreemd want je kan alle apps gewoon downloaden. Hier is in ieder geval een link naar de app: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo

Wat zou kunnen is dat je moet inloggen met je google account, dan naar de playstore. Dan rechts bovenin naar je naam en de pulldown ernaast.
Dan zie je account, die klik je aan. Dan zie je primaire taal. Deze moet Nederlands zijn.

Ik vraag me af of dit van invloed heeft op de apps. Want ik ben van mening dat je apps wereldwijd kan downloaden....

Lukt het hiermee?
Badge +8
Hoi Charlene,

Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt me nog steeds niet op de simyo app te instaleren. Mijn telefooon, google en google play instellingen staan op Nederlands en als ik op 'mijn Simyo' zoek in de play store wordt geen enkele app weergegeven. Als ik alleen op "simyo" zoek krijg ik alleen spaanse apps als "mi Simyo". Als ik via de simyo website de app opzoek en op de google play link druk krijg ik dus nog steeds het bericht: Deze app is niet beschikbaar in uw land. Beetje raar.

Groetjes Jonathan


Hoi Jonathan_MW,

Ik had het even aan Martijn® gevraagd voor je. Ik ben meer een iPhone-meisje. 😉 Als je op die link klikt die hij hier geeft, gebeurt er dan iets (goeds)?

Groetjes,
Charlene
Dat is inderdaad vreemd want je kan alle apps gewoon downloaden. Hier is in ieder geval een link naar de app: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo

Wat zou kunnen is dat je moet inloggen met je google account, dan naar de playstore. Dan rechts bovenin naar je naam en de pulldown ernaast.
Dan zie je account, die klik je aan. Dan zie je primaire taal. Deze moet Nederlands zijn.

Ik vraag me af of dit van invloed heeft op de apps. Want ik ben van mening dat je apps wereldwijd kan downloaden....

Lukt het hiermee?


Me primaire taal stond al gewoon op Nederlands. Hij doet het nog steeds niet.
Reputatie 3
Badge +9
Wat gebeurt er als je op mijn link klikt?
Op de computer vind ik de app wel, maar daar staat bij dat hij niet compatibel is met mijn apparaat. Volgens de beschrijving bij de app zou hij wel compatibel moeten zijn.
dat zie ik dus als ik naar jou link ga
Reputatie 3
Badge +9
Kun je eens kijken in de playstore of je daar nog een telefoon hebt geselecteerd? je vorige misschien?
Hoi Martijn,

Ik heb drie screen shots toegevoegd. Een van mijn android-apparaatbeheer in google play. Daar zie je dat ik alleen een Samsung galaxy s plus heb (GT-I9001). Ik heb ook nooit eerder een ander android apparaat gehad. Als ik de mijn simyo app op mijn mobiel opzoek via de google play store vind ik hem dus niet. Als ik die app op mijn mobiel via mijn internet browser opzoek vind ik hem wel (http://www.simyo.nl/simyo-app en dan kies ik google play), alleen staat er dan dat die app niet beschikbaar is in mijn land, zie screen shot. Als ik via mijn computer (windows) naar dezelfde website ga en kies om de app via google play te downloaden, staat er bij dat de app niet compatibel is met mijn apparaat, zie screen shot. Verder staat er op diezelfde website wel dat die app moet werken voor android 2.0 en hoger. Mijn Galaxy s plus heeft android 2.3 Gingerbread, zie screen shot.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Groetjes Jonathan
Mijn mobiel is trouwens ook niet ge-root.
Badge +6
Hoi Martijn,

Ik heb drie screen shots toegevoegd. Een van mijn android-apparaatbeheer in google play. Daar zie je dat ik alleen een Samsung galaxy s plus heb (GT-I9001). Ik heb ook nooit eerder een ander android apparaat gehad. Als ik de mijn simyo app op mijn mobiel opzoek via de google play store vind ik hem dus niet. Als ik die app op mijn mobiel via mijn internet browser opzoek vind ik hem wel (http://www.simyo.nl/simyo-app en dan kies ik google play), alleen staat er dan dat die app niet beschikbaar is in mijn land, zie screen shot. Als ik via mijn computer (windows) naar dezelfde website ga en kies om de app via google play te downloaden, staat er bij dat de app niet compatibel is met mijn apparaat, zie screen shot. Verder staat er op diezelfde website wel dat die app moet werken voor android 2.0 en hoger. Mijn Galaxy s plus heeft android 2.3 Gingerbread, zie screen shot.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Groetjes Jonathan


Hoi Jonathan_MW,

Ik heb je vraag neergelegd bij mijn collega die over de app gaat. Hij gaat dit voor je uitzoeken.
Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Reputatie 3
Badge +9
Lijkt mij eerder een combi van app en playstore, maar ik zou niet weten waar hier precies de oorzaak van is. Ik lees hier ook verder weinig over.
De berichten die ik lees gaan over een incompatibel OS of een te klein scherm scherm.
Badge +6
Lijkt mij eerder een combi van app en playstore, maar ik zou niet weten waar hier precies de oorzaak van is. Ik lees hier ook verder weinig over.
De berichten die ik lees gaan over een incompatibel OS of een te klein scherm scherm.


Hoi Martijn®,

Ik heb dit neergelegd bij mijn collega Kevin en die gaat dit uitzoeken 🙂.
Hoi Martijn®,

Ik heb dit neergelegd bij mijn collega Kevin en die gaat dit uitzoeken 🙂.


Beste Natascha, heb net mijn sim-kaart geactiveerd, en bij zoeken naar Simyo app ondervind ik dezelfde problemnen als Martijn, ik heb een Xperia Z ultra met laatste software, heb je inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden?
Reputatie 2
Badge +6
Beste Natascha, heb net mijn sim-kaart geactiveerd, en bij zoeken naar Simyo app ondervind ik dezelfde problemnen als Martijn, ik heb een Xperia Z ultra met laatste software, heb je inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden?

Hoi henkkas,

Welkom op het forum :)

Je geeft aan dat je dezelfde problemen ondervindt als Martijn®, maar bedoel je niet toevallig Jonathan_MW? Het is wel erg vreemd dat het niet lukt om de juiste Simyo app te installeren. Welke versie van Android gebruik je? Martijn® had in een eerder bericht de link van onze app in dit topic gepost, heb je daar al op geklikt? Zie onderstaande link:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo

Ik ben erg benieuwd of het je lukt om met de link de juiste app van Simyo te vinden en te installeren. Zou je een terugkoppeling willen geven?
Ja, met die link is het me gelukt. Wel vreemd dat deze app niet in Google Play Store voorkomt???
Reputatie 5
Badge +11
Ja, met die link is het me gelukt. Wel vreemd dat deze app niet in Google Play Store voorkomt???

Heel apart, inderdaad. Maar dankjewel voor je terugkoppeling!
Ik heb hetzelfde probleem, met een Nexus 5 (op 4.4.4). De app zou niet beschikbaar zijn in mijn land... Ik zit nochtans gewoon in Den Haag.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi justcallmeben,

Het gebeurt weleens dat men de landinstellingen van Android of Google Play niet goed heeft staan. Alleen in deze gevallen horen we weleens van deze melding. Is dat misschien bij jou ook het geval?
Hoe kan ik de landisntellingen veranderen?

Ik heb overal waar ik het kan vinden mijn adres aangepast (ik ben een tijd geleden verhuisd van Belgie naar NL), en heb zelfs mijn Belgische creditcard verwijderd.

Gezine er meerdere mensne problemen hebben, is het geen makkelijkere oplossing de app gewoon  overal beschikbaar te maken ipv enkel in NL? Tenslotte kan ik de Spaanse en Duitse Simyo apps WEL gewoon downloaden. Erg frustrerend dit.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi justcallmeben,

Welke versie van je besturingssysteem gebruik je? Je zou misschien ook in je handleiding kunnen vinden hoe je je landinstellingen kunt veranderen. De app is door heel veel mensen te downloaden, het komt bijna niet voor dat mensen de app niet kunnen downloaden. De app is beschikbaar en werkt naar behoren, het is erg vervelend om te horen, maar dit probleem zit in je telefoon 😞
@ Dries: ik zit met mijn Nexus5 gewoon op 4.4.4.

Intussen is de issue opgelsot na Google Support te contacteren: ze hebben mijn account aangepast. Op deze pagina: https://support.google.com/googleplay/?hl=en# (Ik raad aan de Engelstalige versie van de site te gebruiken om sneller antwoord te krijgen)

Bovenaan de pagina op contact us klikken, en dan doorklikken tot je onderin eht venster 'Email us' kunt aanklikken.

Zo hebben ze voor mij mijn account aangepast en omgezet van een Belgische naar een Nederlandse. Nu kan ikd e Simyo app (en andere enkel NL apps) gewoon gebruiken!
Reputatie 5
Badge +11
Hey justcallmeben,

Dank je voor je terugkoppeling :)
Ik hoop dat als er meer mensen zijn die hier mee zitten, zij er iets aan hebben 😮

Reageer