.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Simyo zal de komende tijd onder andere bezig zijn met het verder ontwikkelen van de Mijn Simyo app. Nu kun je al je resterende minuten, smsjes en MB's bekijken. Maar zoals ook op de website staat aangegeven, willen we functionaliteit van de app graag uitbreiden. We hebben veel aan jullie feedback uit dit topic gehad. Ons doel is dat je straks een app hebt die gelijk staat aan wat je ziet en kan op je persoonlijke pagina Mijn Simyo.

We zijn benieuwd naar wat jullie graag in de volgende versie zouden terug zien. Daarom heb ik een poll gemaakt zodat jullie je stem kunnen uitbrengen. Onze productmanagers houden dit topic ook in de gaten, dus laat ons weten wat jij graag wilt met de Mijn Simyo app.

Als je voor de optie Anders, namelijk... hebt gekozen, kun je in dit topic aangeven wat je dan graag zou willen zien.

Uiteraard mag je ook je keuze voor één van de andere opties toelichten in dit topic.

Groetjes,
Alex

Welke optie moet worden toegevoegd aan de Simyo app?


235 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Tiury, balletje opgooien?? Ik dacht dat jullie alleen pijltjes gooien op kantoor 🙂.
Reputatie 6
Badge +10
Haha, je wil niet het niet weten... skippyballen van de concurrent, voetballen, elastiek pistooltjes.
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!
Reputatie 7
Badge +9
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!

Zou inderdaad handig zijn als de app ook in andere Europese stores beschikbaar zou zijn. Mijn standaard store is in de UK en ik moet nu elke keer inloggen in de Nederlandse app store om updates van de Simyo app te installeren.
Ik wil graag de optie zien hoe ik onder mijn abbo uit kan komen. Waardeloos!!!! Ik dacht dat ze bij Simpel simpel waren maar Simyo slaat werkelijk alles.
Reputatie 7
Badge +9
Een abonnement dat niet maandelijks opzegbaar is kun je afkopen, het komt erop neer dat je de nog resterende maanden aan Simyo betaalt als afkoopsom. Meer details zal een moderator je geven. 
Reputatie 7
Badge +9
Hallo mas,


Als je echt weg wilt bij Simyo (ik snap niet waarom, maar dit terzijde) kan je het abonnement schriftelijk opzeggen. Onder normale omstandigheden moet je uiteraard de rest van de abonnementsperiode betalen.

Lees ook de voorwaarden

Om deze optie in de app op te nemen heeft weinig tot geen zin omdat de opzegging schriftelijk dient te gebeuren volgens de voorwaarden.
Badge +6
Hey mag je de Mijn Simyo app ook in de duitse app store plaatsen? Heel veele duitsers studeeren in Holland en gebruiken ook Simyo!

Zou inderdaad handig zijn als de app ook in andere Europese stores beschikbaar zou zijn. Mijn standaard store is in de UK en ik moet nu elke keer inloggen in de Nederlandse app store om updates van de Simyo app te installeren.

Hoi hugosa, welkom op het forum van Simyo!

Ik zal het eens aan de ontwikkelaars van de app navragen of dit mogelijk is, ik heb zo'n vermoeden dat Apple hier namelijk nogal wat eisen aan stelt, maar misschien vergis ik me hierin :)

Gelukkig is er via een omweg wel een oplossing om alsnog de Mijn Simyo app te installeren zoals Scotsman ook al aangeeft.
Wanneer je in de instellingen van je Apple account (ik geloof dat Apple hier een andere mooiere naam voor heeft..) aangeeft dat je in Nederland woont, dan kan je de Mijn Simyo app installeren via de Nederlandse app store als ik me niet vergis, klopt dit, Scotsman? Of is er een andere workaround? 🙂
Badge +6
Ik wil graag de optie zien hoe ik onder mijn abbo uit kan komen. Waardeloos!!!! Ik dacht dat ze bij Simpel simpel waren maar Simyo slaat werkelijk alles.

Hoi mas,

Via de Mijn Simyo app kan je niet je abonnement opzeggen, dit kan alleen via Mijn Simyo.

Ik heb overigens zojuist dit topic ook op een bericht van je gereageerd :)

Hallo mas,


Als je echt weg wilt bij Simyo (ik snap niet waarom, maar dit terzijde) kan je het abonnement schriftelijk opzeggen. Onder normale omstandigheden moet je uiteraard de rest van de abonnementsperiode betalen.

Lees ook de voorwaarden

Om deze optie in de app op te nemen heeft weinig tot geen zin omdat de opzegging schriftelijk dient te gebeuren volgens de voorwaarden.


Een abonnement dat niet maandelijks opzegbaar is kun je afkopen, het komt erop neer dat je de nog resterende maanden aan Simyo betaalt als afkoopsom. Meer details zal een moderator je geven. 


@Scotsman & franswon, dank jullie wel voor het meedenken! 😉 Overigens is het niet mogelijk om schriftelijk op te zeggen, maar alleen via Mijn Simyo:

Opzegging dient schriftelijk te geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn van 3 Maanden, tenzij Simyo een andere wijze van opzegging bekend heeft gemaakt.


Oftewel we zouden evt. de optie kunnen opnemen in de app, maar ik denk dat andere toevoegingen een grotere prioriteit hebben 🙂
Reputatie 7
Badge +9
-Kim, helaas is de procedure een stuk ingewikkelder. De Nederlandse Mijn Simyo app is alleen in de Nederlandse Apple AppStore verkrijgbaar, maar als ik daar met mijn UK Apple ID probeer in te loggen dan kom ik er niet in en word ik verwezen naar de UK Store (zie plaatje). Maar daar is de Nederlandse Simyo app niet te downloaden, vreemd genoeg wel een aantal andere buitenlandse Simyo apps (zie plaatje). Kortom, het is een vicieuze cirkel, behalve wanneer je een apart account aanmaakt bij de Nederlandse Apple AppStore. Om dat te kunnen doen heb je nodig: een tweede email adres (die verschilt van het email adres waarmee je inlogt in App Stores waar je al een account hebt), en een billing address in Nederland. Ik vermoed dat niet iedere Simyo klant die buiten NL woont hier makkelijk aan kan voldoen (ik gelukkig wel). Wat dus niet werkt is simpelweg aangeven dat je in Nederland woont, zoals jij suggereerde.

Het zou me zeer verbazen als een app, nadat hij eenmaal door Apple is goedgekeurd, niet in meerdere AppStores geplaatst zou kunnen worden. De technische goedkeuringseisen die Apple hanteert verschillen volgens mij niet per land. Wat wel denkbaar is, is dat er extra kosten voor de ontwikkelaars zijn als zij hun app in meer dan een App Store willen plaatsen, maar ik ben geen expert in deze materie.

Bovengeschetste workaround werkt dus wel mits aan twee voorwaarden wordt voldaan, maar een groot nadeel is dat ik geen notificatie krijg als er een update van de Simyo app is uitgekomen, want ik ben standaard ingelogd (zowel met de iPhone als op de Mac met iTunes) in de UK store. Helaas worden nieuwe updates van de app ook niet hier op dit forum aangekondigd (of heb ik die gemist?) waardoor het enige tijd duurt voordat ik er achter kom dat er een vernieuwde versie beschikbaar is.

Kortom, voor alle buitenlandse Simyo klanten zou het een uitkomst zijn als de app ook in andere landen te downloaden zou zijn. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hugosa en Scotsman,

Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het wel makkelijker was om de Nederlandse Simyo App te downloaden uit de Appstore. Dit was bij de Playstore onmogelijk gemaakt, als je een buitenlands profiel had, dus daarom heb ik het laten aanpassen door onze Productmanager. :)

Omdat ik merk dat er meer vraag is om de App in een groter gebied beschikbaar te maken, ga ik meteen voorstellen om dit ook voor de iPhone App te doen.
zonder detail in huidige gebruik heeft de app voor mij weinig waarde.
Reputatie 5
Badge +10
zonder detail in huidige gebruik heeft de app voor mij weinig waarde.

Goed punt en ook vaker voorbij zien komen in dit topic. Hier wordt en is uiteraard naar gekeken. Helaas blijkt het erg lastig om het verbruik van de lopende maand gedetailleerd in de app te laten zien 😞. Je kunt dit voor nu wel via de desktop versie van Mijn Simyo bekijken.

Wat vind je verder van de app?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen tijd zijn we bij Simyo druk bezig geweest met de nieuwste versie van de Simyo app. Met deze versie is het mogelijk om je bundels aan te passen. Dat maakt het nog eenvoudiger om je bundels aan te wijzigen. We zijn zelf erg blij met deze verbetering.

We willen de app graag door een aantal Simyo sim only klanten laten testen voordat we 'm live zetten. Degene die wil testen krijg een aantal testnummers van mij. Je hoeft dus niet met je eigen nummer in te loggen. Hiermee wordt het mogelijk gemaakt om ook echt een bundel te wijzigen.

De app gaat pas live als we er een goed gevoel bij hebben. Alle feedback is welkom. Willen jullie de suggesties, opmerkingen etc. uiterlijk vrijdag aan mij doorgeven via dit topic?

We zijn op zoek naar zowel Android als iOS gebruikers. Er is plek voor 10 testers, dus wees er snel bij :)

Als je wil testen, stuur mij dan even een privé berichtje.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Alex, kun je hier op het forum even melden wanneer de nieuwe versie te downloaden is, want klanten die standaard met een buitenlandse app store zijn verbonden en niet met de Nederlandse zoals ik krijgen geen notification dat er een update beschikbaar is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Scotsman,

Goed punt. Zodra de app live is, laat ik het hier weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 4
Badge +4
iOS SimyoBeta geinstlaleerd.

Ziet er al goed uit. Bundels aanpassen is overzichtelijk en werkt handig. De service 'tab' is bij mij 'niet beschikbaar' dus dat probeer ik later nog even.

Een opmerking:
Nadat de bundels aangepast zijn staat de knop 'bundels aanpassen' nog onderin. Is het wellicht niet handig om deze te verbergen en de tekst neer te zetten 'je kunt pas volgende maand weer je bundels aanpassen' of iets dergelijks. Dit is nu verwarrend omdat je er op kan klikken, maar je bundel niet kan aanpassen, omdat je deze al aangepast hebt.
Reputatie 7
Badge +9
@Alex - Een andere, en meer elegante oplossing is natuurlijk om de Simyo app ook op internationale app stores aan te bieden, net als de apps van buitenlandse Simyo bedrijven die ik gewoon zie staan op de UK Apple app store. Dit punt is nog niet zo lang geleden al eens hier aan de orde geweest, maar ik weet niet of de hogere echelons van Simyo hier inmiddels mee accoord zijn gegaan...
Badge
Ha Alex

de beta app werkt, helaas nog geen ondersteuning voor de iPhone 6 resoluties.

Bundel wijzigen lijkt te werken alleen kunnen de test accounts niet op de website inloggen mijn.simyo.nl dus ik moet van de app uit gaan of de wijziging verwerkt is?

Ik moest even zoeken na het aanklikken van de bundels waar de bevestig knop zat, ik verwachte hem onderin omdat je van boven naar beneden doorloopt maar hij zit rechtsboven.

gr Rob
Reputatie 4
Badge +4
Jep, helaas nog niet geschikt voor de iPhone 6(plus) resoluties. Dat is toch wel een must (have) vind ik.

@wopper: een bevestig-knop rechtsboven is de standaard manier om zoiets op te lossen in iOS.
Badge
Hoi ahmed_a begrijp ik vanuit programmeer oogpunt maar vanuit de flow die je doorloopt tijdens het aanpassen is het tegennatuurlijk 😉
Reputatie 7
Badge +9
Beta app op Android:

Bundelwijziging: geen probleem, zelfde minpuntje als hiervoor vermeld, het zou beter zijn dat er een bericht in beeld kwam dat de bundel al gewijzigd is als je voor de 2e keer wilt wijzigen.

Vreemd is dat op de huidige versie bij service een menu verschijnt, in de beta versie: De digitale klantenservice is even niet beschikbaar. Probeer het scherm opnieuw te laden.

Daaronder een knop "opnieuw laden" - geen resultaat. Dit moet nog even aangepakt worden.
Badge +2
Ik ben ook sinds kort in het bezig van een iPhone 6 en ik ben toch wel benieuwd wanneer er ondersteuning ingebouwd wordt voor de grotere iPhone schermen. Ik wilde hier eigenlijk een nieuw topic over starten of er als iets duidelijk was over een nieuwe app, maar ik dacht ik zal eerst hier even kijken. Ik hoop dat ik nog mee kan doen aan de betatest van de nieuwe Simyo app. Ik vind dat ze wel bij meer bedrijven betatesters mogen zoeken, zodat de eindgebruiker een mooi eindproduct krijgt.
Badge +2
De iOS beta-app bevalt me tot nu toe wel. Het is wel jammer dat de app nog niet geoptimaliseerd is voor de iPhone 6 (Plus). Ik hoop dat dit nog komt, voordat de update in de Appstore komt. Dit is best wel een gemis als je ziet dat (veel) andere apps al wel geoptimalliseerd zijn.

Het wijzigen van je bundel is erg makkelijk. Ik mis enkel nog een optie om je gegevens te zien en te wijzigen, net als op de webpagina van Mijn Simyo. Daarmee doel ik eigenlijk meer op de opties die betrekking hebben op het aan- en uitzetten van je mobiele internet in binnen- en buitenland, het aan- en uitzetten van informatienummers en het aan- of uitzetten van bellen in en naar het buitenland. Het likt mij wel erg handig dat je, wanneer je bijvoorbeeld door je databundel heen bent, eenvoudig via de app (via Wifi) je internet uit kunt zetten. Dit gaat net wat sneller en is net wat gebruiksvriendelijker als wanneer je eerst naar mijn.simyo.nl moet surfen via je pc, tablet of smartphone om het vervolgend uit te schakelen.

Wellicht is het een idee om ook nog je andere gegevens, zoals je adres, e-mailadres, rekeningnummer, wachtwoord en simkaart gegevens kunt bekijken en/of wijzigen. Maar dit heeft voor mij niet zo'n grote prioriteit.

Wellicht is het ook een idee om het logo van de app aan te passen aan de iOS 7/iOS 8 stijl, dan past de app beter tussen de andere apps? Het logo "ligt" nu als het ware op de interface (door de donker oranje rand onderaan het logo). Misschien  is het een idee om te kiezen voor een effen oranje achtergrond met daarop de Simyo "S". Het is een klein detail, maar de kleine details doen ertoe :)

Ik heb al een plat iOS icon in gemaakt in Photoshop. Deze is hier te vinden. Ze zijn al het goede formaat voor implementatie in iOS. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik heb ook de oude iconen in het mapje gezet, zodat je goed een vergelijking kunt maken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties ahmed_a, wopper, franswon, Scotsman en dprinse. Leuk om te zien dat jullie hier tijd in hebben gestoken 😃.

Ik heb jullie puntjes alvast op een rijtje gezet. Mogelijk wordt dit lijstje nog iets aangevuld. Ik verwacht nog een aantal testresultaten.

Pluspunten

- Leuk dat we mogen testen
- Duidelijk
- Bundels wijzigen werkt goed en makkelijk

Minpunten

- Service tab werkt niet
- Wanneer je je bundels al aangepast hebt, komt dit in je overzicht nog niet duidelijk genoeg naar voren
- Simyo app ook in internationale stores aanbieden (iOS)
- Geen ondersteuning voor iPhone 6 resolutie (iOS)
- Bevestigingsknop bundelwijzigen wordt beneden verwacht ipv rechtsboven

Wordt vervolgd...

Reageer