.

Beantwoord

Ik moet vanwege de Simyo app een verplichte code invoeren bij mijn telefoon, wat kan ik hier aan doen?

  • 10 August 2016
  • 15 reacties
  • 296 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 9 reacties
Ik heb de nieuwe Simyo app gedownload op mijn mobiele telefoon, omdat mijn 1000 MB cadeau niet zichtbaar was. Maar nu moet ik verplicht een vergrendelscherm (patroon of pincode) op mijn telefoon instellen, omdat ik anders mijn gegevens van Simyo niet kan zien?
Ik vind een vergrendelscherm op mijn telefoon helemaal niet handig, ik gebruik altijd gewoon 'vegen', maar dan kan ik niet bij mijn gegevens. Dit is erg vervelend, hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Caspar 11 August 2016, 15:37

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joy,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je een verplichte code moet invoeren op je telefoon zodat je de Simyo app kan gebruiken. Hier is een oplossing voor. Volg de stappen hieronder:

- Update Android, mocht dit mogelijk zijn.
- Staat er geen Android update voor je klaar? Dan adviseren we je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken.

Hierdoor zul je wel moeten inloggen met een inlogcode bij de app, maar niet meer bij je telefoon zelf 😃 Is het hiermee opgelost?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de app een week geleden geüpdatet (omdat mijn 1000 MB die ik cadeau kreeg niet zichtbaar waren), daarna begon dit probleem. Ik heb de app zelfs verwijderd en opnieuw gedownload, maar ook dat hielp niet.
Ingelogd blijven staat niet aangevinkt, ik log al in met een code.
Heb je nog een idee?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joy,

Wat vervelend dat het nog steeds niet wilt lukken! Heb je geprobeerd om in je telefooninstellingen die code uit te schakelen? Als het goed is moet dat lukken, in combinatie met de tips die Caspar je hierboven heeft gegeven. Wat voor toestel heb je?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Ook in mijn telefoon instellingen kan ik het niet eens meer verwijderen. Daar zijn alle 'simpele' beveiligingsopties donker en er staat bij 'uitgeschakeld door beheerder of beleid' of iets dergelijks.
Ik heb een Samsung GT-I8200

Hopelijk heb je nog een idee?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joy,

Oei, wat lastig dat het nog steeds niet werkt 😞 Wat je nog kunt proberen, is je telefoon resetten. Je gaat dan naar Instellingen > Gebruiker en Back-up > Terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Op deze manier worden alle instellingen weer teruggezet naar hoe ze ooit waren!

Laat je me weten of het hiermee lukt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Maar dan ben ik toch veel meer kwijt aan instellingen dan alleen dit probleem? Lijkt me niet echt de handigste oplossing en wat kort door de bocht...?
Het is toch vreemd dat de Simyo app dit veroorzaakt?
Ik heb inmiddels de app verwijderd van mijn telefoon, maar mijn instellingen (bij vergrendelscherm) kan ik zelfs dan niet meer normaal krijgen.
Is dit het enige wat ik nog kan doen?
Badge
Het heeft iets met Apparaatbeheer te maken (via Instellingen/Beveiliging) wat Simyo in de app kennelijk overruled, want ik het het apparaatbeheer voor anderen (apps ed) uit staan.
Misschien geeft dit je nog een idee?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joy,

Wat raar dat als je de app verwijderd hebt, nog steeds hetzelfde probleem hebt. Ik betwijfel daarom of het ook echt alleen maar aan de app ligt. Misschien ligt het wel ergens anders aan. ik raad je echt aan om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Foto's en dergelijke zou ik even via op de laptop of PC zetten, zodat deze bewaard blijven. Laat je het weten of het heeft gewerkt?

Groetjes,
Caspar
Hoi Joy,

Wat raar dat als je de app verwijderd hebt, nog steeds hetzelfde probleem hebt. Ik betwijfel daarom of het ook echt alleen maar aan de app ligt. Misschien ligt het wel ergens anders aan. ik raad je echt aan om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Foto's en dergelijke zou ik even via op de laptop of PC zetten, zodat deze bewaard blijven. Laat je het weten of het heeft gewerkt?

Groetjes,
Caspar


Hoi,
Roy is niet de enig die probleem heeft, het gebeurt ook bij mij. Ik heb die apps verwijderd, de icon is wel weg maar vergrendelingsfunctie blijft wel. De technicus van Simyo heeft geen oplossing??
Badge
Precies! Ik had hiervoor geen enkel probleem, pas na installatie van de nieuwe app van Simyo. Graag jullie deskundige/technicus hier naar laten kijken. Ik heb niet zoveel behoefte aan al dat gedoe met terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vaak komt van het een weer het ander...
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Vin Fijne,

Gister heb ik je vraag beantwoord in een ander topic. Het antwoord vind je hier. Ik hoop dat we er samen uitkomen!

Voor het gemak raad ik je aan om één topic aan te houden, zodat wij je zo effectief mogelijk kunnen helpen.

@Joy, ik snap dat je geen behoefte hebt aan het resetten van je toestel. Dat kan vervelend zijn, inderdaad. Graag verneem ik van je welk type Android je hebt. Dan kan ik dit neerleggen bij mijn collega's die gaan over de app.

Laten jullie het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Ik heb een 4.2.2 Android versie. Zou inderdaad mooi zijn als het zo opgelost kan worden!
Ik ben benieuwd...
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Joy,

Bedankt voor de aanvulling.

Ik heb een oplossing voor je gevonden 🙂 Ik zal het stap voor stap uitleggen.

1. Ga op je telefoon naar Apps. 2. Kies Instellingen. 3. Kies Beveiliging. 4. Kies de optie 'Aanmeldgegevens wissen' (of referentiegegevens wissen).

Ga vervolgens opnieuw naar Instellingen en kies Vergrendelscherm > Schermbeveiliging en kies zelf een optie (bijvoorbeeld vegen).

Als je na het volgen van deze stappen de App weer voor het eerst gebruikt, zal de App je wederom vragen een code in te stellen. Het is belangrijk dat je dan voor Cancel kiest.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi Sean,

Ik ben blij dat het uiteindelijk dan toch gelukt is om een oplossing te vinden. Het heeft gewerkt en het probleem is opgelost! Dank je!

Ik heb ook de app opnieuw geinstalleerd en voor cancel gekozen 😉, wel blijft de app dat steeds weer vragen en dat is vervelend... misschien nog een aandachtspunt voor jullie om in de app uit te schakelen dat de app uberhaupt kan bepalen hoe je je beveiliging op je telefoon regelt?
Daarnaast ben ik natuurlijk heel blij met de oplossing, maar ik moet wel zeggen dat het lang duurde. Ik zat middenin mijn vakantie in het buitenland en juist dan wil je goed naar je verbruik kunnen kijken, wat in mijn geval dus niet lukte omdat ik de app moest verwijderen...

In ieder geval bedankt!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Joy,

Enorm goed om te vernemen dat het probleem is opgelost! Heel graag gedaan!

We nemen jouw feedback zeker mee in de evaluatie van de app! Wij willen natuurlijk dat alles zo gemakkelijk mogelijk gaat. We gaan ermee aan de slag!

Goed dat je de vraag op het Forum hebt gesteld. Je kunt ons altijd weer even porren als je nog een vraag hebt.

Groetjes,
Ilias

Reageer