.

Beantwoord

Hoe verander ik de landinstellingen op mijn Samsung?

• 23 December 2015
  • 16 reacties
  • 12826 Bekeken

Hallo,

Ik kan de app niet downloaden omdat het niet in mijn land beschikbaar is?

Ik kreeg van jullie een antwoord voor een iPhone??? Zonder eerst te vragen of ik een iPhone hebheb!?!

Daarna op jullie help site gekeken maar daar staat mijn mobiel niet? Hoe verander ik de landinstellingen in mijn Samsung Galaxy ace 4?

Niet bij locaties en ook niet bij taal, waar wel?
icon

Beste antwoord door Angela 26 December 2015, 12:40

Bekijk originele reactie

16 reacties

En welke app wil je downloaden?

Komt het toestel uit Nederland of heb je hem ergens anders gekocht?
Mijn simyo app. Nee ik heb hem niet in Nederland gekocht. Ik woonde in het buitenland tot voor kort. Daarom moet ik de landinstellingen veranderen. Anders is dat normaal gesproken niet nodig.
Land instellingen toestel moet op Nederland staan. Ga hier voor naar instellingen - systeem en taal & invoer. Zet alles op Nederlands.

Ga op je toestel naar instellingen -> apps - > tabblad "ALLES" -> Google Play Store -> Gegevens wissen.

Je kunt ook je gmail acount op je toestel wissen en op nieuw invoeren. Ga hiervoor naar Instellingen/Accounts. Zodra je dan Play Store start dan wordt gevraagd om je account in te vullen.

Dus geen nieuw account aanmaken.
Ik heb alle drie gedaan, maar het zegt nog steeds hetzelfde : deze applicatie Is niet beschikbaar in uw land. Resultaat is dus wel dat ik alle apps weer moet downloaden en in categorieën verdelen. Heeft iemand anders misschien een idee hoe ik dit veranderen kan? De landinstellingen dus.
Staat je Google account wel op Nederlands? Ga hiervoor naar Google.nl. log eventueel in met je gmail account als je dat niet bent. Klik op je foto en dan op Mijn Account. Dan even naar beneden scrollen en bij Accountvoorkeuren klikken op taal en invoertools. Op dat scherm moet je taal op Nederlands staan.
Reputatie 7
Badge +9
Ik herken het probleem. Een tijd geleden was ik mijn iPhone kwijt vanwege een reparatie, en kocht ik hier in de UK een cheap & cheerful Android toestelletje voor tijdelijk gebruik. Er was met geen mogelijkheid de Android versie van de Simyo app op te zetten. Ik ben verbaasd dat het probleem nog steeds speelt want ik herinner me dat er nog niet zo lang geleden iemand van Simyo hier aankondigde dat het landenprobleem zou zijn opgelost. Maar misschien gold dit alleen voor de nieuwe versies. De iOS versie kon ik overigens wel installeren op de iPhone, maar daarvoor moest ik wel eerst een account aanmaken op de Nederlandse app store.
Ik herinner dat ook over het landenprobleem.
Tja ik heb zelfs opnieuw alles geïnstalleerd. Maar hielp ook niet. Vreemd dat ze er inderdaad nog steeds geen oplossing hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nate77,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat een lastig probleem! Ik zie dat Raytje en Scotsman je al van veel informatie hebben voorzien.

Het is een moeilijk probleem om op te lossen. Wij verkopen natuurlijk geen abonnementen met telefoons. Hierdoor is onze ondersteuning hierin soms niet optimaal. Uiteraard doen we wel ons best om je te helpen! Mocht het echt niet lukken, kun je altijd even gaan buurten bij een telefoonwinkel.

Helaas weet ik het antwoord ook niet zo direct 😞 Na even gezocht te hebben op het internet, kwam ik de volgende oplossing tegen. Ik kan je echter niet garanderen dat dit werkt maar ik probeer met je mee te denken.

Iemand met hetzelfde probleem heeft contact gezocht met Google. Hier is hem aangeraden om een Nederlandse credit card toevoegen in Google Wallet en dan een bijna aankoop doen. Dit is voor deze persoon de oplossing geweest. Wie weet is dit het waard om te proberen.

Houd je ons op de hoogte?

@Raytje en Scotsman, heel erg bedankt voor al jullie hulp in dit topic!

Groetjes,

Angela
Ok, tack gå ik zeker even proberen!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Nate777,

Super. Ik ben benieuwd.

Laat je me weten of het geholpen heeft?

Groetjes,

Estelle
Ongelooflijk! Ik kan dus alleen maar een rekening bijvoegen die in Zweden geregistreerd staat! Dus dat gaat ook niet. Ik heb ze al geschreven hoe ik nu in hemelsnaam ook een adres/kaart van een ander land kan invoeren, want nu kan ik dus alleen maar een adres toevoegen uit Zweden of the USA. dit is zo ongelooflijk super frustrerend!
Wat nog erger is is dat ik nu nadat ik het hele android system opnieuw heb geinstalleerd, ik nu dus een aantal apps niet meer kan gebruiken. o.a dus omdat ik nu in Nederland zit terwijl je voor sommige apps, die ook weer local gebonden zijn, je daar eerst voor naar een kantoor moet in Zweden om die te activeren. En dat zijn hele belangrijke apps die ik echt nodig heb. Tot nu toe heeft Simyo dus meer problemen dan voordeel opgeleverd..........

😠
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nate777,

Dat je hiervan baalt kan ik goed begrijpen!

Ik ga voor je op onderzoek uit of wij intern iets kunnen doen voor je. Helaas ben ik bang dat ik hier vandaag niet achter ga komen. Ik heb het probleem doorgestuurd naar een collega. Zodra hij mij wat meer informatie heeft gegeven, laat ik dit direct aan je weten.

Sorry dat ik niet gelijk een oplossing voor je hebt.

Groetjes,

Angela
*zucht* (vooral niet zwaar opnemen, hè..)

Zal ik wederom achter op het perd springen voor wat betreft controle advies?:)

Misschien dat ik de TS behulpzaam kan zijn.

@Nate777

Lees deze reactie eens, misschien ben jij er mee geholpen, suuk 6.

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/simyo-app-niet-downloaden-13820/index1.html#post71841

Klein stukje off topic..

Wie weet staat Alex straks voor de deur met een doos suikerklontjes en de vraag of ik ook moderator wil worden.:)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Friesian,

Dankjewel voor je tip! Hopelijk helpt deze tip Nate777 🙂 Angela is daarnaast ook aan het uitzoeken wat wij precies hierin kunnen betekenen.

Reageer