.

Beantwoord

Hoe kan ik een inlogcode instellen voor de Mijn Simyo App?


Ik kan alleen inloggen met passwoord, hoe kan ik het wijzigen naar inloggen met 5 cijferige nummer?
icon

Beste antwoord door Ray 14 May 2017, 19:47

Bekijk originele reactie

19 reacties

Log in op de app zoals je nu doet (met wachtwoord)

Klik bovenin op je foto / initialen.

Klik op persoonlijke gegevens.

Kies wijzig inlogcode.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi koningspier,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je telkens met je wachtwoord moest inloggen. Wat Ray zegt klopt, je kan het op die manier wijzigen. Is het je al gelukt?

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Dit alles werkt voor mij gewoon niet. In eens werkte mijn inlogcode niet meer. [de app komt ook met inloggen met vingerafdruk die IK niet heb ingesteld, maar ook dat werkt niet] Ik moet nu dus via ‘vergeten...’ met m’n password inloggen. Als ik de inlogcode probeer in te stellen [via perssoonlijke gegevens] moet je je passwoord weer invullen en dan zegt de app dat deze ‘verkeerd is ingevuld’ terwijl deze diezelvde passw wel accepteerde om in te loggen. Ik heb gemaaild met Simyo en er zou gereageerd worden, ik kreeg wel twee keer een email met een link, die maar 6 uur werkte en ik de volgende dag pas zag [dus werken zij niet meer]. Ik ben nu dus weer terug bij af….   ALS LAATSTE redding heb ik de app opnieuw geinstalleerd, en [na inloggen met password] m’n inlogcode aangemaakt, dit werkte dus heb nu weer een werkende inlogcode. Toch komt mijn toestel weer met inloggen met fingerafdruk [ingesteld voor de toestel dus aanwezig] maar die probeer ik niet meer want toen ging het mis.

Hoe kan ik de inloggen met fingerafdruk er UITHALEN?

Reputatie 7

@LLiam Wil je even laten weten of je gebruik maakt van een iPhone of een toestel met Android?

@RicoK      Mijn Samsung A20e is android, helemaal up to date

Reputatie 7

@LLiam Googlen. Misschien heb je hier wat aan: https://support.google.com/android/answer/9079129?hl=nl of deze: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-verwijder-ik-een-vingerafdruk-uit-mijn-geregistreerde-vingerafdrukken/

Helaas, dit soort oplossingen gaan over het verwijderen in het geheel uit de toestel. Dat hoef ik niet. Ik wil voorkomen dat de Simyo app dit beveiliging aanroept. In whats app bijvoorbeeld kan in de app instellingen de vingerafdruk slot aan of uit zetten. De simyo app instellingen bevat zoiets niet..   maar zet het wel aan. Ik blijf zoeken in de settings om voor simyo dit uit te zetten…...

Als je uitlogt zie je dan dit? ( Ik heb mijn privé gegevens verwijderd). 

 

 

Of deze?

 

 

@Ray Hee Ray ik zie de tweede scherm. Let wel dit is wat ik uiteindelijk zie, als ik uitlog komt dat [door de toestel gegenereerde] verifictie met vingerafdruk ‘opleg’ die ik annuleer om te voorkomen dat de inlogcode ‘procedee’ niet weer verstoord wordt. Dus bij in en uitschakelen van de app verschijnt de vingerafdruk opleg…  OOk blijft de app hangen in de oranje ‘eindscherm’ met draairondje bij het verlaten, ik moet echt terugschkelen naar m’n hoofdscherm wil ik het stoppen...

Dan krijg ik bijna het vermoeden dat jouw toestel dit genereerd en niet de app. Want als ik uitlog krijg ik direct het zo te zien als op de afbeeldingen (heb beide opties getest). Door op die vingerafdruk dan te klikken krijg ik de vraag om mijn vinger op de vingerafdruklezer van m'n telefoon te plaatsen om in te loggen. 

 

Edit: Tekst aangevuld ter verduidelijking.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LLiam,

 

Wat frustrerend dat het allemaal niet mee werkt! Ik help je graag verder alleen is mijn expertise op Samsung gebied niet heel erg top. Ik vraag graag maandag even voor je na wat  je het beste kunt doen aan de jongens van de technische afdeling! Ik kom er maandag op terug! Ik hoop dat wellicht de reacties van Ray je dan al verder hebben geholpen.

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Allen, eerst dank voor de aandacht. Het was duidelijk vanaf het begin dat de vinger afdruk procedee door mijn toestel wordt aangeboden [ik gebruik m ook om mn toestel te ontgrendelen] maar Simyo is de enige app waarbij dit gebeurt, ook is Simyo de enige app waarbij de mogelijkheid tot gebruik van de vingerafdruk bij openen zo prominent aanwezig is. Ik ben benieuw naar de bevindingen. Volgende week ben ik op reis en zal ook weinig gelegenheid hebben om iets te doen. Als het n week later wordt is het niet erg. :thumbsup_tone1::wave_tone1:

Graag gedaan hoor ☺️

Ik heb in mijn telefoon ook meerdere apps die ik open met de vingerafdruk. Ik krijg echter altijd de optie om het ook zonder te doen en dan met pincode of wachtwoord. Veel Android fabrikanten passen hun eigen schil toe over Android en hebben tevens ook eigen instellingen en opties. Het zou dus zomaar kunnen inderdaad dat Samsung de vingerafdruk optie prominent in beeld brengt bij sommige apps en andere fabrikanten niet. Ik ben dan ook benieuwd naar de uitkomst van @Daisy haar vraag aan hun technische afdeling.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LLiam,

 

Ik heb de vraag uit staan, ze zijn erg druk vandaag dus de kans is groot dat ik vandaag geen reactie krijg. Zodra ik die heb, laat ik dat weten!

 

Groetjes,

Daisy

Voor alle duidelijkheid, het vingerafdruk optie wordt als het ware over de simyo app heen gepresenteerd dus de simyo app vraagt er niet naar. Als ik de optie probeer, dus met mn vinger, verdwijnt de overleg en zegt de simyo app dat ik n verkeerde inlogcode heb aangeboden [vakken zijn nog leeg] vanaf dat moment werkt de inlogcode niet meer, tenminste dat was het geval voor dat ik de app herinstalleerde. Ik ga m niet weer proberen. Ik annuleer de vingerafdruk aanbod en ga gewoon met de simyo app aan de gang…   Ik vertrek nu, dus geen haast      nogmaals dank LLiam

Daisy,

nu terug van op reis ben ik beniewd of er al ontwikkeling zijn aangaande de vingerafdruk oproep problemen met mijn Samsung A20e, ik zou moeten zeggen ONZE Samsung A20e want mijn vrouw heeft precies dezelvde probleem. En voor de weet; ik heb prepaid en mijn vrouw een abonnement… :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LLiam,

 

Hopelijk heb je en goede reis gehad! 

 

Ik heb er niks meer van vernomen dus ik ga het morgenochtend gelijk voor je checken!

 

Groetjes,

Daisy

Daisy, mijn dank. Ik zie de ontwikkelingen met vertrouwen tegemoet, en het was een vruchtbare reis.

Groeten, LLiam

Reputatie 7
Badge +6

Zodra ik meer weet, laat ik het weten!

Reageer