.

Beantwoord

Hoe kan ik de profielnamen in de Mijn Simyo App veranderen?


Reputatie 7

In mijn huishouden hebben we 3 Simyo aansluitingen; ik en mijn 2 minderjarige kinderen. Mijn vrouw was overgestapt naar Vodafone voor een extra voordeel met ons Ziggo abonnement, maar dat terzijde.

Tot voor kort zag ik in mijn Mijn Simyo App onze 3 namen staan, maar sinds kort staan de namen van mijn kinderen daar niet meer. Hun naam wordt weergegeven als mijn (echte) naam. Mijn eigen profiel/aansluiting wordt nog wel steeds weergegeven met mijn mijn (roep)naam.

Als ik online inlog in Mijn Simyo met het nummer van mijn kinderen staat daar wel de naam van mijn kind. Althans van de een, de ander heb ik niet gecheckt, omdat ik dat dan wel geloof. Maar hoe kan ik nu de profielnaam van mijn kinderen veranderen in mijn Mijn Simyo App, zoals het er tot voor kort uit zag. 

Het is vast heel eenvoudig, maar ik weet het niet...:slight_frown:

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 9 June 2021, 10:21

Bekijk originele reactie

91 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey RicoK,

 

Wat leuk dat ik ook een keer voor jou klaar kan staan nu je een vraag hebt in plaats van jij voor andere klanten 😄. Maar het is inderdaad gelukkig eenvoudig!

Je logt op de accounts van je kids. Vervolgens ga je naar Instellingen  > Profiel > Profielnaam wijzigen. Bij Profiel kan je nog een leuke foto van je kinderen en van jezelf in ieders account er aan toevoegen zodat je sneller ziet van wie welke aansluiting is. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan gerust.

 

Mooi Pinksterweekend!

 

Groet,

Ouael

Reputatie 7

@Ouael Bedankt! Ja, heus, ook een FE heeft wel eens vragen :grinning:.
Ik stelde mijn vraag, omdat ik de door jou voorgestelde mogelijkheid al had onderzocht. Dacht ik….. Maar als ik jou zo lees, heb ik niet goed genoeg gekeken. Ik ga er nog eens naar kijken.

Maar het vreemde is wel, dat de namen van mijn kinderen er wel altijd goed in hebben gestaan, maar ineens waren deze weg.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RIcoK,

 

Ben benieuwd of het inmiddels is gelukt!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Ouael @Daisy 

Nee, helaas lukt het mij niet met de stappen, zoals die door Ouael werden aangedragen, welke ik uiteraard ook zelf al had gevonden.

Zowel bij de nummers van mijn kinderen als mijn eigen nummer, waar mijn profielnaam wel is blijven staan na een update van de app kom ik in de app met Instellingen > Profiel uit op het volgende:

 

Hier mis ik dus de mogelijkheid Profielnaam wijzigen. Wél kan ik naast een ww en een inlog code een foto uploaden, maar kan ik niet de profielnaam wijzigen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan bevestigen wat @RicoK zegt. Ook ik heb een iPhone met de meest recente versie van de app, maar er schijnt geen mogelijkheid te zijn Profielnaam te wijzigen.

Reputatie 7

@Scotsman Thanks!

Ik ben blij dat je dit het bevestigd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RicoK,

 

Oké, super jammer! Ik zet het even door naar de afdeling die daar over gaat. Welke versie van de software staat op je toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Hoi RicoK,

 

Oké, super jammer! Ik zet het even door naar de afdeling die daar over gaat. Welke versie van de software staat op je toestel?

 

Groetjes,

Daisy

 

iOS 13.5.1 en Mijn Simyo App 3.35.0.

NB Let wel, iOS 13.5.1 is de allerlaatste versie, van gisteren, maar onder 13.5 ondervond ik het al.

Ik heb naast mijn abonnement abonnement ook een prepaid kaart. In de MijnSimyo app ben ik met mijn Sim only abonnement beheerder van de prepaid kaart. Van het beheerders account kan ik wel de naam wijzigen, van de prepaid kaart niet. 

 

Als ik uitlog en vervolgens direct inlog op het prepaid account kan het wel. 

 

 

Reputatie 7

@Ray Jouw workaround gaat dan niet op voor mijn geval. Ik kan geen profielnamen wijzigen.

@RicoK 

Dit was in de Android app.. Zal ook eens kijken wat ik wel / niet kan in de iPhone app. Maar ik vermoed hetzelfde als jij ervaart dan. 

Paar minuten later… 

 

En inderdaad. Wat bij de Android versie wel kan, is niet mogelijk bij de versie voor iPhone. 

Heb je hier iets aan @Daisy ?

Reputatie 7

Hartelijk bedankt @Ray !!! Hier moeten we=ze wel wat mee kunnen lijkt mij.

Ik verwacht binnenkort voor iOS een App update met een bug-fix ;) 

Reputatie 7
Badge +6

Misschien overbodig maar ik ervaar het zelfde probleem met iOS 12.4.7 de app is up-to-date.

Reputatie 7
Badge +9

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Reputatie 7

@Ron H Bedankt. Ik denk niet dat dit overbodige info is. Omdat hiermee is uitgesloten dat het te maken heeft met (een van) de laatste iOS updates. Hiermee is bewezen dat de laatste update van de Mijn Simyo App voor iOS een bug heeft.

@Daisy Hiermee kun je naar je team van technisch specialisten/app ontwikkelaars.

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

Pssst @Groentjuh zachtjes voorzichtig, maak niet de applefanboys wakker. Die hebben al heel veel slapeloze nachten doorgebracht achter hun vizier.🙈😛

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal,

 

Alle info hierboven is verzameld en in een mailtje onderweg naar onze app ontwikkelaars! Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Tessanne Bedankt! Ik hoop het ook.

Reputatie 7

@Simyo Kunnen jullie een update geven? Wanneer wordt het weer mogelijk profielnamen te wijzigen in de Mijn Simyo App (voor iOS)?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RicoK,

Ik heb er zelf geen update meer  van gehad, ik heb nu de collega opnieuw gemaild. Zodra ik een reactie krijg laat ik het weten.

 

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi mannen ( @RicoK @Scotsman @Ray @Ron H ),

 

Er word een lijst bijgehouden van telefoonnummers met mailadressen, hier wil ik jullie graag aan toe voegen. Er word dan om de zoveel dagen gekeken of het is opgelost en jullie worden dan per mail op de hoogte gehouden. Om jullie toe te voegen aan de lijst (mocht je dit echt niet willen, kan dat natuurlijk ook), heb ik de volgende gegevens nodig:

  • welk toestel gebruik je?
  • welke versie van de software gebruik je nu?
  • welke versie van de app gebruik je nu?

Zodra ik deze info heb, voeg ik jullie toe en stuur ik jullie nog een mail. Dit omdat het voor de afdeling handiger is om het allemaal in 1 omgeving te hebben in plaats van op verschillende plekken.

 

P.s Groentjuh, ik heb jou hier niet in meegenomen omdat jij volgens mij een Android telefoon gebruikt en geen last ervaart.

Ik hoor het graag!

 

Daisy

Ik gebruik ook Android. Die iPhone had ik om uit te proberen.

Reputatie 7
Badge +9

P.s Groentjuh, ik heb jou hier niet in meegenomen omdat jij volgens mij een Android telefoon gebruikt en geen last ervaart.

Ja, nog steeds een Samsung Galaxy S8. De cover daarvan moet ik wel eens een keertje wisselen, want de is na enkele jaren broekzak wel aan vervanging toe. Met mijn Samsung Galaxy S8 kan ik gelukkig wel alle hoekjes van Simyo’s diensten van benutten (zoals VoWIFI en VoLTE)! En nee, dit probleem bestaat niet op in de Android app. Dus voor nu geldt nog steeds:

Zie je wel. Android is gewoon weer eens veel beter dan al die iOS apparaten. Mopje!

:yum:

Reputatie 7

Toestel: iPhone 11 Pro Max

Software: iOS 13.6

App versie: 3.35.2

Reputatie 7
Badge +9

Toestel: iPhone 11 Pro Max

Software: iOS 13.6

App versie: 3.35.2

Ik heb hetzelfde als @RicoK, alleen is mijn iPhone een XR.

Reageer