.

Beantwoord

Er zijn meer belminuten afgeschreven dan ik heb verbruikt. Hoe kan dat?


Ik heb een bundel van 300 minuten. Heb deze maand maximaal 30 minuten gebeld. Volgens overzicht op de app heb ik al 200 minuten verbruikt! Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 April 2017, 11:57

Bekijk originele reactie

19 reacties

Hoi,

Dat kan meerdere redenen / oorzaken hebben.

- Gesprekken worden afgerond op hele minuten. Dus een gesprek van bijvoorbeeld 1,5 minuut zijn 2 minuten.
- Je bent een nieuwe klant die niet per de eerste van de maand is ingestroomd. Je krijgt je bel / sms minuten dan naar rato de eerste maand.

https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only

Op je MijnSimyo kun je bij verbruik zien hoeveel je precies hebt gebeld en hoe dat is berekend.
Beste Ray., ik ben niet nieuw maar al jaren een tevreden klant. Heb verbruik op mijn laptop nagekeken. t/m 11 april heb ik 41 minuten verbruikt. Dus het is mij toch niet duidelijk waarom de app op mijn gsm aangeeft dat ik 200 minuten heb verbruikt
Wat is de laatst gemeten datum op de app? Die wijkt dan af van de MijnSimyo versie op je laptop. Of niet?
laatst gemeten datum was 11 april, afwijking is ongeveer een halve dag en in die tussentijd heb ik niet gebeld.
Dus de standen komen niet overeen?
stand nu op app gsm en op mijn laptop is exact hetzelfde : gemeten 12 april 19.25 uur. verbruik 201 minuten terwijl ik met alle afrondingen naar boven 42 minuten gebeld heb!
Kun je een printscreen plaatsen zonder persoonlijke gegevens zichtbaar zijn?
sorry, ik weet niet hoe dat werkt
stand nu op app gsm en op mijn laptop is exact hetzelfde : gemeten 12 april 19.25 uur. verbruik 201 minuten terwijl ik met alle afrondingen naar boven 42 minuten gebeld heb!

Dus er staat nu 99 minuten tegoed? Hieronder staat een voorbeeld plaatje van mijzelf. Die grote cijfers, daar staat dus 99? Of staat daar 201?

daar staat 99 tegoed
Dan heb ik helaas geen opties meer. Behalve dat je op MijnSimyo verder kunt gaan met het bekijken van het verbruik. Misschien dat je daar dan iets ziet wat het kan verklaren. Klik daarvoor op de oranje tekst naar de datum en tijd. Je komt dan in een scherm met staafdiagrammen. Zo'n diagram heeft een cijfer wat staat voor het aantal gebelde minuten of smsjes. De kleur geeft aan wat het is.



Als je op zo'n staafdiagram klikt opent er een venster met de details over de gebelde minuten incl. nummers. Vanwege de privacy toon ik dat venster niet.

Misschien ben je er al bekend mee, maar voor de zekerheid toch deze uitleg in de hoop dat je er achter kan komen waar de minuten aan op zijn gegaan. Want het zijn uiteindelijk wel geregistreerde minuten.
als ik al die staafdiagrammen dus optel kom ik aan 42 minuten!.

Misschien heeft het te makenmet het feit dat ik weg ga bij Simyo???

Morgen, 14 april, ga ik over naar een andere provider. Dat is ongeveer de helft van de maand. Dan kan Simyo dus zeggen: sorry maar u hebt veel meer dan de helft van uw bundel gebruikt dus u moet bijbetalen!!

Ik kan er geen andere verklaring voor vinden en U dus ook niet!!!
Teveel betalen zul je niet. Als je halverwege de maand weggaat zal er een verrekening plaats vinden.

Jammer dat er zo gedacht word.

Ik ben ook klant en heb geprobeerd te helpen met de info die ik van u kreeg.

Een bedankje voor de gedane moeite was wel op zijn plaats geweest.
Sorry Ray, mijn oprechte excuses! Ik was in de veronderstelling dat ik met een medewerker van Simyo aan het praten was. Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats. Ik heb hier dus weer veel van geleerd! Weet inmiddels ook hoe ik een screenshot moet maken en plaatsen! Hoop dat het met mijn afrekening bij Simyo verder allemaal goed komt. Nogmaals sorry en hartelijk dank voor je uitleg.
Graag gedaan. En een moderator van Simyo zal het nog haarfijn uitleggen over die stand en laatste factuur. Herkenbaar aan het s-je in de foto en moderator aanduiding onder de naam.
Badge +7
Hoi Zonnestraaltje,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat hier verwarring over is ontstaan. Het heeft inderdaad te maken met dat je morgen overstapt naar een andere provider. Hierdoor wordt je belbundel naar rato berekend. Dat houdt in dat je maar tot en met de 14e aan abonnementskosten betaalt, en dus ook alleen voor die dagen belminuten krijgt.

De abonnementskosten van april staan op je factuur van maart. Deze factuur ontvang je ergens in de komende dagen. Als je deze factuur bekijkt, zul je zien dat je alleen voor de eerste helft van de maand betaalt.

Ik moet toegeven dat wat je op Mijn Simyo is, erg onduidelijk is. Hier had eigenlijk moeten staan: 99 minuten resterend van de ongeveer 150 belminuten die je deze maand gekregen hebt. Ik ga dit ook doorgeven aan de afdeling die hierover gaat, zodat we dit duidelijker voor jullie kunnen weergeven. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat er extra kosten in rekening worden gebracht. Het aantal minuten dat je aangeeft gebeld te hebben, klopt ook gewoon. Je hebt nog 99 minuten over.

Wel jammer dat je ons gaat verlaten. Je bent altijd welkom als je weer terug wilt komen :D

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je moeite. We waarderen het heel erg dat je ons helpt 🙂
Hallo Ray,

Toch maar even (ouderwets) gebeld met Simyo. Het is dus als volgt:

Ik heb een belbundel van 300 minuten.
Omdat ik per 14 april overstap naar een andere provider heb ik recht op belminuten naar rato.
In mijn geval: 300 : 30 dagen x 14 dagen = 140 beminuten Hiervan heb ik er 41 van gebruikt dus staat er nog een tegoed van 99 belminuten
Dat is het zelfde wat Samantha heeft uitgelegd aan je. Zij is van Simyo. 🙂
Badge +7
Hoi Zonnestraaltje,

Wat goed dat je ook even contact met onze telefonische klantenservice hebt opgenomen. Fijn dat het nu helemaal duidelijk is 🙂 Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag.

@Ray, volgens mij hebben mijn uitleg en het telefoongesprek rond dezelfde tijd plaatsgevonden haha! In ieder geval bedankt voor het uitleggen :D

Groetjes,
Samantha

Reageer