Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt [deel 2]


Reputatie 6
Badge +10
  • Oud-moderator
  • 5265 reacties
Dit is een vervolg op het topic over de nieuwe Simyo app. Deel 1 is hier te vinden

De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor Android en iOS. Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Omdat we veel nuttige feedback van jullie hebben ontvangen via het vorige feedback topic, hebben we nu versie 2.0 uitgebracht.

En op verzoek van veel Simyo bellers, is het nu ook weer mogelijk om ingelogd te blijven in de app!

Uiteraard willen de ontwikkelaars jullie bedanken voor de feedback.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Inloggen met een inlogcode
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen)

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen
- Inloggen met een inlogcode

Nieuw! Versie 2.0

- De widget is terug
- Je kunt nu kiezen om ingelogd te blijven
- Wachtwoord bij bundels bijkopen en wijzigen
- Foto toevoegen aan profiel
- Uitleg voor aanmaken inlogcode

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

161 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Waar is de widget gebleven?
Omdat we veel feedback hebben gekregen bij het lanceren van de nieuwe app, is de widget voor Android terug! We rollen deze widget update langzaam uit, dus hou je App updates goed in de gaten.

Waarom kan ik nu wel ingelogd blijven?
Ook op dit punt hebben we veel feedback gekregen. We hebben daarom de beveiliging aangepast. Je hoeft nu alleen bij het wijzigen van je bundels óf bijkopen van MB's een pincode of wachtwoord in te voeren. Daarnaast moet je altijd bevestigen dat je het echt wilt aanschaffen.

Kan ik nu een profielfoto toevoegen?
Je kon bij het aanmaken van je Mijn Simyo app account al een profielfoto kiezen. Het is nu na de update ook mogelijk om deze profielfoto te wijzigen of later toe te voegen.

Waarom krijg ik een oranje scherm te zien?
Zie jij een oranje scherm? Dan is het goed mogelijk dat jij de laatste versie van onze app nog niet hebt geïnstalleerd. In de nieuwste versie krijg je geen oranje scherm meer te zien.

Toch wel een oranje scherm? Laat ons dan even weten wanneer je dit precies te zien krijgt, welke telefoon je hebt en welke softwareversie erop staat. We gaan dan op onderzoek uit voor je.

Wat is het verschil tussen een wachtwoord en inlogcode?
Het wachtwoord is hetzelfde als je wachtwoord voor Mijn Simyo. De 5-cijferige inlogcode is alleen voor de app en maakt het makkelijker om in te loggen. 5 cijfers zijn immers makkelijker te onthouden en in te typen dan een wachtwoord met hoofdletters en cijfers erin. De inlogcode kun je zelf wijzigen in de app. Het wachtwoord is gelijk aan dat op Mijn Simyo en wijzig je dus ook op Mijn Simyo.
Reputatie 7
App is nog niet live gezet denk ik want ik zie hem niet.. Laatste update is 3 maart..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Raytje,

Dat heb je goed gezien! We rollen deze 'widget update' langzaam uit. Hij is dus niet direct voor iedereen beschikbaar maar dit komt er zeker aan. In de aankomende dagen zal hij steeds verder uitgerold gaan worden :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Ah ok, zoiets had ik al vernomen maar naar aanleiding dit bericht dacht ik ven anders 😃
Reputatie 7
Badge +10
In de 1e reactie van Tiury op dit topic staat de FAQ. Hierin leggen we in de 1e vraag uit dat de update langzaam uitgerold wordt 😉 Goed dat je het alsnog vraagt!

Groetjes,
Angela
Jammer maar helaas!!
Loopt nog steeds vast, mooi hoor zo'n nieuw topic, maar de problemen zijn er nog steeds, bij tweede keer inloggen nog steeds oranje scherm en moet ik de App nog steeds helemaal stoppen.
Opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds versie 3.0.2., en dus dezelfde problemen.

S4 mini android 4.4.2
Reputatie 7
Jammer maar helaas!!
Loopt nog steeds vast, mooi hoor zo'n nieuw topic, maar de problemen zijn er nog steeds, bij tweede keer inloggen nog steeds oranje scherm en moet ik de App nog steeds helemaal stoppen.
Opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds versie 3.0.2., en dus dezelfde problemen.

S4 mini android 4.4.2


Versie 3.0.2 is niet de versie waar dit topic over gaat. Je hebt die update nog niet..
Fijn dat je niet meer elke keer een code hoeft in te voeren bij het openen van de app!

Nu nog de 'balkjes' voor hoeveel dagen er nog over zijn ten opzichte van het aantal MB's / Minuten en we hebben de functionaliteit eindelijk terug van de vorige app.
Kan best zijn, maar waar en/of wanneer kan ik dan de juiste versie downloaden.
Simyo stuurt mij een reactie dat er een nieuwe versie is!!??
Jammer maar helaas!!
Loopt nog steeds vast, mooi hoor zo'n nieuw topic, maar de problemen zijn er nog steeds, bij tweede keer inloggen nog steeds oranje scherm en moet ik de App nog steeds helemaal stoppen.
Opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds versie 3.0.2., en dus dezelfde problemen.

S4 mini android 4.4.2


Versie 3.0.2 is niet de versie waar dit topic over gaat. Je hebt die update nog niet..


Kan best zijn, maar waar en/of wanneer kan ik dan de juiste versie downloaden.
Simyo stuurt mij een reactie dat er een nieuwe versie is!!??
Reputatie 7
Als jij automatische updates aan heb staan voor de app dan komt ie vanzelf.. staat ook in het bericht.. In fases komt ie bij de gebruikers..
Als jij automatische updates aan heb staan voor de app dan komt ie vanzelf.. staat ook in het bericht.. In fases komt ie bij de gebruikers..

Maar waarom staat dan de oude versie nog in de playstore?
Zal wel aan mij liggen maar er staan nu veel positieve reacties in de store, maar de nieuwe versie is niet beschikbaar.
"Window Dressing" noemen we dat
Reputatie 7
Als je nou leest wat Simyo heeft geschreven dan zie je daar de uitleg over.. Het gaat in fases daarom zie jij de oudere versie nog. Ik ook overigens.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stuitje & MathijsNL,

@Stuitje, wat lastig dat jij nog geen update hebt gehad. Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een goed werkende app wilt! Zoals Raytje heeft uitgelegd en zoals wij in de FAQ hebben aangegeven, wordt zo'n update in delen uitgerold. Mocht er in de eerste paar updates een probleem zitten, dan horen we dit gelijk en zit niet iedereen met een update die niet werkt.

Gelukkig is het geen kwestie van weken maar van een paar dagen. De laatste klanten zullen zo snel mogelijk de update binnenkrijgen. Tot die tijd, zie je de oude versie nog in de store staan.

@MathijsNL, bedankt voor je feedback 🙂 Goed om te zien dat je voor het grootste gedeelte weer blij bent met onze app! Je input over het verbruikslijntje neem ik mee en ga ik doorgeven. Wie weet kunnen we je hier ook nog mee blij maken in de toekomst.

@Raytje, bedankt voor je aanwezigheid in dit topic! Het helpt heel erg en dat waardeer ik :D

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Waarom geen app gemaakt voor Windows Phone?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de update geïnstalleerd en ik ben weer blij! Ingelogd blijven en de widget terug!
Reputatie 7
Waarom geen app gemaakt voor Windows Phone?

Omdat Simyo te weinig klanten heeft met Windows Phone en daarom de kosten te hoog zijn. Er is wel een app voor Windows Phone, maar deze is sterk verouderd, en word ook niet meer ondersteund / bijgewerkt. Tevens toont deze enkel de bundel standen en is hij enkel voor abonnement houders..
Badge
Ik heb al enige tijd geen update (iOS) en denk daarom dat ik nog niet de laatste versie heb, maar ik vind het nu erg lastig dat ik niet van de ene account naar de andere kan switchen zonder de app af te sluiten.
Wij zitten hier met 5 personen bij Simyo en wanneer ik wil zien hoe iedereen er voor staat, moet ik dus inloggen, kijken, app afsluiten en weer opstarten en inloggen.....en dat 5 keer.
Wanneer de mogelijkheid er wel is, zit die goed verstopt.
Badge
MALONT Graag de balkjes weer terug zoals MatthijsNL zie nr 8 hiervoor heeft geschreven....ik mis dat elke keer dat ik kijk.
Misschien is het een idee om voor de gebruiker uit te rekenen hoeveel MB er ongeveer beschikbaar is per dag. Er staat wel aangegeven in de app hoeveel dagen + hoeveel MB's nog beschikbaar zijn. Maar het lijkt mij wel handig om te weten hoeveel MB je gemiddeld per dag kan gebruiken met de eerder gebruikte gegevens.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi cne,

Zo'n eenvoudig rekensommetje kan je toch zelf maken? Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde, het verbruik per dag kan behoorlijk variëren, dus wat zegt een gemiddeld restant van 15 MB per dag als je de ene dag niets, een andere dag 40 MB verbruikt?
Zo'n eenvoudig rekensommetje kan ik inderdaad zelf ook maken. Mij wordt per mail gevraagd of ik suggesties heb voor eventuele functionaliteit in de mobiele applicaties. Dit is het enige wat mij wel handig lijkt, handig omdat je dan kan zien of je boven/onder het gemiddelde zit van wat je kan gebruiken

Dus stel je hebt 1000 MB per maand: 1000 / 30 dagen = 33,33 MB per dag beschikbaar. Als er via de app staat aangegeven dat er nog maar 20 MB per dag beschikbaar is kan de gebruiker hier op letten om zo onnodige kosten te besparen.
Badge
even een tip
ik moest hem geforceerd een update geven,
hij zegt wel dat hij geïnstalleerd is maar met meerder toestellen op het zelfde playstore account ging de update niet vanzelf nog,


top de widget werkt weer, en voor deel het account wat ingelogd staat geeft hij weer,
dus wil je één van de kinderen een tijdje in de gaten houden is dit heel erg simpel,
laat je die ingelogd staan,
het wisselen naar een andere account moet je bij instellingen even uitloggen
was de eerste keer even zoeken, maar werkt prima
Badge
Ik mis de Windows phone en of Windows 10 universele app ???
Nu net de update gekregen. ..ik moet zeggen wat een flop. Dezelfde problemen als vorige versie dus zoals ik het zie is er helemaal niets veranderd. Widget zie ik niet eens. Na inloggen weer vast in orange scherm. Het werkt niet en is flut. Opnieuw installeren zoals men zei doet niks...sterker nog de telefoon een naar fabriek instellingen terug zetten haalt nog niks uit. Zet aub de ouwe terug op play store dus alleen de widget en dat betaal en bundle gedoe log je maar in op de site. Nog steeds wil de app mij de telefoon laten vergrendelen en waarom? Dat bepaal ik toch zelf wel?

Reageer