.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Wissen van referenties maakt niets uit voor de instellingen van de schermbeveiliging. Ik kan alleen in de Simyo app komen met een wachtwoord of pincode.
Reputatie 7
Badge +10
@BellendeKakatoe, jammer dat je dit zo ziet 😞 Het enige wat ik je kan aangeven is dat wij daadwerkelijk aan de slag gaan met alle feedback die wij over de app krijgen. Ik zou het jammer vinden als je besluit om weg te gaan bij Simyo!

@Dick de Jong, je geeft nu aan dat je moet inloggen om in de app te komen. Dat klopt. In de FAQ die in de 1e reactie van dit topic staat, vind je terug dat dit met de nieuwe versie nodig is. Dit kun je niet uitzetten. Ik had de indruk dat het ging om een pincode op je telefoon ipv in de app. Heb ik dit verkeerd begrepen?

Groetjes,
Angela
De pincode op de telefoon blijft noodzakelijk. Dit is niet meer te wijzigen. Waarschijnlijk alleen met terugzetten van de fabrieksinstellingen. Daarmee al mijn gegevens weg.
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.
Badge
Er worden door Simyo toch wat opvallende redenen gegeven voor een deel van de wijzigingen waarover zoveel commentaar is.

1. Het 'lijntje' bij het verbruik: om het gelijk te maken aan hoe het er op de website uitziet.
Je kan het ook omkeren en de website eruit laten zien zoals de app was. Dan zijn ze ook gelijk. Probleem opgelost.

2. Er moet een wachtwoord ingevoerd worden omdat er persoonsgegevens te zien zijn en Simyo zich aan bepaalde regels moet houden.
Je kunt in de app een keuzeinstelling (vinkje) maken waarbij de gebruiker toesteming geeft om zoiets sompels als de status van het actuele verbruik vrij te geven en te laten zien zonder wachtwoord. De rest blijft achter het wachtwoord.
Problee nummer 2 optelost.

3. De widget kan niet mieer om deze zelfde reden.
Oplossing: zie bij punt 2.
Probleem 3 opgelost.

Wat kunnen opplossingen soms toch eenvoudig zijn 🙂
Zijn de grafieken voorgoed weg? Die waren erg handig!
@chabot (105): deze overgang van een goed werkende app, die precies doet wat de gebruiker wil, naar een 'verbeterde' app die precies doet wat de gebruiker NIET wil, zou bijna doen vermoeden dat gebruikersbelangen hier geen rol in hebben gespeeld.

Je zou bijna gaan vermoeden dat iemand in de hogere echelonen van Simyo heeft bedacht dat het helemaal niet in het belang van Simyo is om een app te hebben waarmee de gebruiker een snel, duidelijk en accuraat inzicht in verbruik te hebben. En dat daar onmiddellijke 'verbetering' nodig was.

Of een ontstellend amateurisme...
Kinderachtige vormgeving met die handjes en stopwatches. En dat lijntje bij het verbruik: het gros van de gebruikers kijkt m.i. Juist Daarom op de app! Wat kan mij het nou schelen waar die app op lijkt of niet, dat kan de reden toch niet zijn om het weg te houden. Had het je klanten eerst gevraagd... Mag het svp terug?!?!?! Maak desnoods nog een extra ring met een ander kleurtje als het persé een rondje moet zijn. Ik noem maar wat.

Mag ik je erop wijzen dat Simyo klanten heeft uitgenodigd om de app te testen. Dit heeft Simyo ook gedaan voordat de nieuwe site live ging alsmede het forum. En aangezien Simyo een online provider is, gaat dat alles digitaal hier op het forum. Dus Simyo betrekt zijn klanten wel.
Badge
@FrankKLM
Nee hoor. Tik op een verbruiksrondje en je ziet alle grafieken. Je kunt nu zelfs in portrait mode naar links en rechts scrollen.
Er zijn ook verbeteringen 🙂
Badge
@Raytje(108):
Simyo heeft klanten uitgenodigd om te testen, maar hun commentaar zie ik hier nergens. Of heb ik niet goed gezocht?
Niet om negatief te doen, maar wij zien zo niet of er heel veel commentaar tegen een bepaald onderdeel was waar uiteindelijk niets mee is gedaan.
Dat testen is niet bij Simyo zelf gedaan maar op een externe locatie. Daarvoor kon men zich toen op geven. Ik zat daar helaas zelf niet bij omdat ik toen een telefoon gebruikte met een niet ondersteund platform.

Wat ik wel weet is dat oudere modellen van iOS het niet deden. En door een foutje bleek na release van de app dat het nog steeds niet kon. Dat schijnt inmiddels opgelost te zijn als ik dat goed heb gelezen.

Dit was overigens het aanmeld topic: https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/testers-gezocht-kijk-mee-de-nieuwe-simyo-app-inschrijven-niet-meer-mogelijk-30788/index3.html
Testen van een al gemaakte applicatie geeft weinig mogelijkheden meer om functionaliteit aan te passen. Het is eerder bedoeld om te verifiëren dat al vastgelegde functionaliteit correct werkt.

Inbreng van klanten (of tenminste ruggespraak met) over nieuwe functionaliteit is wat er had moeten gebeuren. En hoe dan ook kan Simyo zelf toch ook wel aanvoelen wat klanten verwachten van een app die inzicht geeft in verbruik. Zeker als de werking van een eerdere app inzicht heeft gegeven daarin.

(BTW: sorry voor mijn eerdere wat negatieve reactie. Kan gewoon slecht tegen dit soort miskleunen dan wel strategieën die het grondig verknallen voor de eindgebruiker).
Badge
@Raytje
Dat aanmelden heb ik op het forum kunnen vinden. Het gaat er mij meer om dat Simyo bij klachten over wijzigingen in de app reageert met zoiets als "het is allemaal door gebruikers getest". Wat ik wil zeggen is dat dit niets zegt. Gebruikers testen misschien wel, maar in hoeverre er iets met commentaar gedaan wordt blijft volkomen duister. Dat het getest is door gebruikers is dus geen argument in deze discussie.
Ik mis m'n horizontale+verticale voortgangslijntjes.

Oh. Gefeliciteerd met een werkende versie voor m'n telefoon btw, maar ik vind het niks.

En iedere keer wachtwoord ingeven? Jullie zijn niet lekker.

D5MxtRZEGZRc

*downgrade, again >.

Reactie aangepast: ongepast taalgebruik
Na een fabrieksreset de nieuwe app geïnstalleerd. Tot mijn verbazing blijkt er een lockscreen geactiveerd te zijn met pincode welke ik niet zelf kan uit of inschakelen !
Inmiddels de app verwijderd maar het lockscreen blijft bestaan en ik kan het niet deactiveren, ongelooflijk.
Ik blijf graag de baas over mijn eigen telefoon dus Simyo, hoe krijg ik dat lockscreen weg ?
lol

Het forum kan de oorspronkelijke ASCII versie van een smiley niet eens aan:
Erg vervelend dat er elke keer een wachtwoord ingegeven moet worden om het verbruik te kunnen zien.
Dit is absoluut geen verbetering, en onnodig.
Is er al nieuws wat betreft een update van de app met verbruikslijntjes en widgets? Als het de programmeurs niet lukt om zo'n lijntje te maken kunnen ze ook een extra cirkel toevoegen maar dan met resterende dagen zoals T-Mobile dat heeft: https://itunes.apple.com/nl/app/my-t-mobile/id484504034

We zijn alweer 3 weken verder; benieuwd naar een status update.
Reputatie 5
Badge +8
Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal bedankt voor de feedback!

Helaas is het lang niet allemaal positief, maar zonder jullie reacties weten we ook niet waar we het beter kunnen doen in volgende updates.

Ik ga zo goed mogelijk op jullie vragen en opmerkingen reageren en mochten er nog onduidelijkheden zijn dan kunnen jullie altijd terugkomen naar het Simyo forum.

@Mireille-H, Het is duidelijk dat de verbruikslijntjes worden gemist. De ontwikkelaars van de App zijn hier ook van op de hoogte en kijken naar manieren om deze weer in te passen. Of en wanneer dit gaat gebeuren weet ik op dit moment helaas nog niet.

@Chabot, Er is inderdaad veel te doen over de punten die jij noemt. Daarom is het ook goed dat jullie hier reageren en nog beter dat je met mogelijke oplossingen komt! Bedankt daarvoor.

Of we het daadwerkelijk op deze manier gaan doen kan ik natuurlijk niet beloven, maar ik zal er in ieder geval voor zorgen dat jouw feedback bij de ontwikkelaars van de App terecht komt.

@ FrankKLM, De grafieken zijn gelukkig niet verdwenen. Deze vind je terug als je op een van de verbruiksrondjes tikt. Zie ook de reactie van Chabot.

@BellendeKakatoe, Ik vind het jammer om te lezen dat je denkt dat de belangen van de gebruikers er niet toe doen. Zoals Raytje ook aangeeft is de App van te voren door onze klanten getest.

Daarnaast zijn we, onder andere in dit topic, druk bezig om alle feedback van onze klanten te verzamelen en deze waar mogelijk te verwerken in volgende updates.

@Rienels, Wat vervelend dat het niet lukt om de schermbeveiliging te verwijderen. Je kunt de schermbeveiliging op je telefoon uitzetten via: Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Geen. Of door ‘automatische schermbeveiliging’ op ‘nooit’ te zetten.

Mocht dit niet lukken kun je de app beheer verwijderen. Dit doe je via Instellingen > Beveiliging > Referenties wissen/aanmeldgegevens wissen.
Dit laatste kan er wel voor zorgen dat de App minder goed functioneert.

@Humptiedump en Austin1983, Om de persoonlijke gegevens van onze klanten te beschermen, zijn wij verplicht je uit te loggen. Bovendien kun je in de nieuwe App verschillende handelingen uitvoeren die geld kosten, zoals bundels aanpassen en facturen betalen.

@MathijnNL, Helaas kan ik nog niks zeggen over een update waarin de verbruikslijntjes en widget in terugkomen. In ieder geval bedankt voor dit voorbeeld, ik zal zorgen dat dit bij de ontwikkelaars van de App terechtkomt.

@Raytje, Bedankt voor je goede hulp. Top!

Groetjes,
Sean
Ik heb de app volledig verwijderd en probeer in opties>lockscreen>kies schermslot te deactiveren.
Dit kan niet meer omdat de optie: geen is "afgesloten door de beheerder"
Nou lijkt het mij toch dat ik de beheerder ben ipv Simyo.
Nogmaals ik wil geen lockscreen dus hoe kom ik daar vanaf ?
Badge
Sommige teksten kunnen iets verbetering krijgen.
B.v.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rienels en Groetsels,

@Rienels, wat lastig dat je de code er niet afkrijgt. Via Instellingen > Beveiliging > kun je alle referenties wissen. Als het goed is moet de code hierna verwijderd zijn van je telefoon of de optie 'schermslot te deactiveren' weer te kiezen zijn. Wil je dit proberen?

@Groetsels, dat staat inderdaad niet zo mooi. Bedankt voor de printscreen 🙂 Ik heb het doorgezet naar de juiste persoon.

Groetjes,
Angela
Ik denk niet dat het zal lukken. Bij mij bleef de beveiliging ook in tact.
Badge
Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.
Badge
zo als ik het nu lees dan komt de widget niet terug,
he argument privacy slaat nergens op, de bank geeft je zelfs de keus om je saldo zichtbaar te maken zonder inloggen.
moeten jullie sterker beveiligen dan een bank !!
of willen jullie echt dat de gebruikers het verbruik alleen kunnen zien door in te loggen en daar door makkelijker over de bundel gaan,

graag duidelijkheid hier over, dan kan ik vast gaan kijken waar ik 3 abonnementen en 3 prepay ga onderbrengen want dan ga ik Simyo verlaten,

voor de kinderen is het dan onbruikbaar geworden
of ik moet ze de codes geven en dan kunnen ze alles instellen
of ze kunnen het verbruik niet meer zelf bij houden

dit is niet je iedereen 100% tevreden kunt stellen met een app,
maar de plank compleet misslaan

en als het antwoord te lang op zich laat wachten, dan wacht ik het niet eens af
het risico om toch in de kosten te komen is mij te groot dan
voor de prepay zal dat nog we los lopen maar ik trek één lijn