Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Ja, ik begrijp niet waarom het huidige overzichtje onoverzichtelijk werd als je een lijntje toevoegd. We zijn toch allemaal gewend om naar een klok te kijken? Doe gewoon een dun lijntje er in dat aangeeft waar we zijn in de maand ipv het uur.

Dat t tijd kost om te programmeren snap ik, maar ik hoop wel dat jullie er mee bezig zijn??

Succes!
Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Louis S, dat is wel erg vreemd! Je hoort natuurlijk gewoon in te kunnen loggen in de app. In je bericht lees ik niet terug of jij de app al eens opnieuw hebt geïnstalleerd. Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je dit dan willen proberen? Ik ben heel erg benieuwd of dit het probleem oplost. Zo niet, dan lees ik dat uiteraard ook graag. We kunnen dan verder kijken.

@Vluggejaapie, dat is een goed punt! Bedankt voor het melden en natuurlijk bedankt voor de complimenten over de app 🙂 Ik heb jouw uitleg over het verbruik doorgezet naar de juiste persoon zodat dit bekeken kan worden. Nogmaals bedankt!

@Hylke, zoals je ziet heb ik jouw bericht aangepast. Je mag al je feedback hier delen op het forum en altijd je mening geven. Dat is geen probleem. Het is wel de bedoeling dat dit op een nette en respectvolle manier gaat. Om deze reden heb ik de scheldwoorden uit je bericht gehaald.

Zoals we hebben aangegeven in de uitleg aan het begin van dit topic, gaat het niet om het feit of het lijntje in een cirkel kan. Zo'n lijntje plaatsen in een cirkel maakt het geheel enorm onoverzichtelijk. Alle feedback die hierover binnen is gekomen nemen we uiteraard mee. Wellicht kunnen we bij een volgende update hier iets op bedenken.

Update:

Sinds vandaag is er een update van de app voor iOS beschikbaar. Als je de update uitvoert wordt onderstaande verholpen:

- De afbeeldingen in het tabblad 'bundels aanpassen' worden weer netjes getoond

- De app werkt weer voor iOS 7 gebruikers

Groetjes,

Angela
Badge
Waardeloze app geworden, vebruiklijntje weg is mooi stom gedaan. Tuurlijk kan zo'n lijntje ook wel in die cirkel worden gezet.
Beste simyo, allereerst mooie app. Echter 1 ding wat mij opvalt is het dataverbruik. Ik ben afgelopen week in het buitenland geweest en let daarbij altijd erg goed op mn dataverbruik, wat mij opviel is dat na 2x openen van de vernieuwde app. Ik 26mb verbruikt heb (word per app aangegeven op de iphone, en is tevens qua tijd terug te relateren). Het gaat slechts om 6 euro. Echter is dat de helft van mn data geweest de afgelopen week. puntje van aandacht wat mij betreft. Enige wat ik wilde zien is mn dataverbruik, en door dat in te zien kost het me 26mb extra data haha.
Reputatie 7
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.


Verbruik
Er staat toch rechts van die cirkel hoeveel je nog hebt? Bijv. nog 250 tegoed van 300 min/sms of 450 tegoed van 1000 MB. en die cirkels worden minder oranje naarmate je meer verbruikt. Als je dan in die vakjes op het > klikt krijg je meer details te zien. Tip: zorg dat kantelen aanstaat om meer details te zien.

Wachtwoord
Dit is reeds verklaard door Simyo eerder in dit topic. Ook Simyo heeft zich aan bepaalde richtlijnen te houden.
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.
Badge +2
Intussen is de nieuwe Simyo app op mijn IPad en mijn Samsung telefoon geïnstalleerd.
De IOS app werkt uitstekend maar de Android app helaas niet.
Als in de 5 cijferige inlog code wil ingeven moet ik eerst mijn wachtwoord ingeven.
Het wachtwoord wat ik ingeef is 100% ok, daar ben ik in eerste instantie ook mee ingelogd in de app, maar de Android app blijft aangeven dat mij wachtwoord niet goed is ingevuld.
Met dit wachtwoord kan op ik op Mijn Simyo inloggen, op mijn IOS app inloggen en met dit wachtwoord ook mijn inlogcode wijzigen, op mijn Android app inloggen maar niet mijn inlogcode ingeven/aanpassen, de app vindt mijn wachtwoord per definitie onjuist.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben wij al jullie reacties bekeken en jullie feedback, tips en ideeën op een rijtje gezet. We hebben een overzicht gemaakt van de meest voorkomen punten en hier een antwoord opgegeven door middel van onderstaande FAQ.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit

We hopen dat dit de onduidelijkheid en vragen bij jullie wegneemt. De app kan alleen maar beter worden door jullie feedback 🙂 Blijf dus vooral jullie ideeën, tips en feedback aan ons doorgeven. Want er komen altijd nieuwe updates!

Groetjes,
Angela
Waar blijft de widget? Deze was erg handig. Breng deze a.u.b. zo snel mogelijk terug.

En die pincode mag er ook af. Ik heb al genoeg beveiligingsmaatregelen om op mijn telefoon te komen, daar hoeft voor mij niets extra's bij.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me vrij duidelijk dat een merendeel van de mensen die reageren (over de rest van de gebruikers weet ik het niet) een negatief oordeel hebben over:

1. Het steeds opnieuw moeten inloggen
2. Het niet meer aanwezig zijn van de widget

Ik denk dat Simyo er goed aan doet om via de stores de mensen de keuze te laten welke versie ze willen, met duidelijke uitleg van de verschillen.
De nieuwe versie heeft absoluut ook voordelen, de zgn. 'look and feel' met de website is prima, meerdere telefoonnummers in de app prima!

Toch hoor ik tot de groep van mensen die de app verwijderd hebben en de oude app buitenom de store geïnstalleerd hebben. Ik heb maar 1 Simyo telefoonnummer, ik regel alles via de website en het voor mij belangrijkste gedeelte, de widget, ontbreekt bij de nieuwe app.

Zoals menig forumlid vraag ik mij ook af waarom de bescherming van je gegevens bij Simyo meer prioriteit heeft dan bij sommige banken.

Banken moeten aan hoge eisen voldoen v.w.b. bescherming van persoonlijke gegevens, Simyo legt de lat nog hoger Waarom vraag ik me af.
Mijn bank laat met een zgn. Saldochecker mijn banksaldi zien, indien ik dat zo heb ingesteld.

Simyo komt met:

"6) Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
like this+ 0"

Wat een onzin! Een mobiel apparaat kan je (zelf) voorzien van een toegangscode en daarmee is het afdoende beveiligd. Dat blijkt voldoende voor banksaldi dus voor een overzicht van bel/internettegoed is het dat zeker.

Het lijkt me eerder een flauwe poging om het inzien van je tegoeden van een flinke drempel te voorzien (wat dat tot meer overschrijdingen zou moeten leiden?) Not amused. 😠
Wat een ontzettende achteruitgang! Ik ben blij om te zien dat het klachten regent en hoop dat jullie actie gaan ondernemen.
Het was voor de update een van de betere apps: snel, duidelijk en overzichtelijk.
Nu ben ik de widget kwijt, moet ik steeds opnieuw inloggen en wordt me constant verzocht een beveiliging op mn telefoon in te stellen.
Mateloos irritant, ik heb nu ergernis bij elk gebruik van de app/
Wat een ontzettend gepruts, ik snap niet hoe dit ooit door de testfase is gekomen
Het enige wat ik mis in de app is dat handige streepje waaraan je kon zien of je goed op schema lag met je belminuten/MB's voordat de nieuwe maand in ging.

+1

En dat steeds opnieuw inloggen is ook erg irritant. Ik vind de app geen vooruitgang, ik gebruikte hem alleen om mijn belminuten + MB's te checken, meer hoef ik er ook niet mee.
Hetzelfde als wat ik verderop zie.. Sinds de laatste update op mijn Iphone 4s doet de app niets meer..
Erg jammer aangezien ik zo alles in de gaten kon houden
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Minimaal dan maar inloggen via vingerafdruk scan toevoegen. Of gewoon ingelogd houden zolang er maar 1 user in de app zit.
Badge
De kracht van een app is juist dat je al veel weet van iemand voordat hij inlogt (als je als app ontwikkelaar nagedacht hebt over security). Je kan namelijk zien dan er een verzoek komt van een specifiek device voor dezelfde klant. Daar heb je echt geen pincode voor nodig. Dit zou meer dan voldoende moeten zijn om de widget te vullen.
Reputatie 7
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.

Misschien is die ING app wel slecht beveiligd. Ik heb geen ING dus kan dat niet beamen en persoonlijk hoef ik mijn banksaldo niet op mijn telefoon in een Widget te zien. En het is vrij lullig maar door de app op de telefoon te installeren is men akkoord gegaan met de gebruiksvoorwaarden. Simyo kan er niks aan doen dat men automatische updates heeft. Daarom heb ik Simyo aanbevolen in de store's aan te geven dat de Widget niet meer werkt.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is dat het er niet meer is en wat ik schreef zijn mijn ideeën achter deze update en het missen van de Widget. Ik spreek niet namens Simyo, ik spreek namens mij zelf en wat ik schreef lijkt mij de meest logische reden voor het feit dat de Widget niet meer werkt.

Als men er voor kiest Simyo aan de kant te zetten omdat er geen werkende Widget meer is. Tja, ik kan mij ergere dingen bedenken.

Maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor veel klanten dat de Widget niet meer werkt.
Badge
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.
Badge
Zonder widget is de app een 1 ster app geworden. Triest dat ze zich verbergen achter het argument dat het om ons te beschermen is. Bij mijn bank kan ik ook mijn saldo zien zonder in te loggen. Het gaat hard achteruit met simyo. Toch maar wellicht ergens anders gaan kijken.
Reputatie 7
Badge +9
Daar zit ik toch bijna de hele dag achter :D

Ik zit er meestal voor 🙂
Reputatie 7
Ik had de widget ook tot deze nieuwe update kwam. Het is ook handig om je standen in één oog opslag te zien maar andere kant boeit het mij persoonlijk niet dat ik nu de app even moet openen of via de pc kijk. Daar zit ik toch bijna de hele dag achter 😃
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben het met je eens Raytje!

Maar als ik de extra mogelijkheden wil gebruiken doe ik het wel via de PC, de widget is gewoon reuze handig. De app gebruikte ik toch vrijwel niet, alleen de afgeleide daarvan, de widget.
Reputatie 7
De klant gaat echt wel beantwoord woorden hoor, als het goed is elke dag minimaal wel een keer. Waar ik op doelde is dat er sommige denken dat de widget weg is omdat daar vertrouwelijke info op staat. En dat is niet zo. De app bevat nu meer mogelijkheden waardoor deze beter beveiligd moet zijn. Hierdoor is het gebruik van de Widget, helaas voor velen, dus niet meer mogelijk omdat er geen constante inlog meer is.

Persoonlijk maakt het mij niet zo uit dat de Widget niet meer werkt.

Wat ik Simyo wel wil meegeven is dat zij het beter in de store's al hadden kunnen vermelden dat de Widget er niet meer is. Zo zou de klant op dat moment al kunnen bepalen of hij / zij de update wil installeren. Dit gaat helaas niet op als automatische updates aanstaan.
Ik snap de reacties wel maar men denkt verkeerd ;)

Men = de klant, denkt helemaal niet verkeerd. Men = de klant, wil gewoon graag geholpen worden. Dat gebeurt niet meer sinds de widget weg is. Dit is geen technische discussie, dit is een discussie over wat ervaart de klant als goede service.
Reputatie 7
Badge +9
Ook ik mis de widget en ga de oude versie maar terugzetten.