Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen


Hmmm, als voorbeeld de Rabo app: stel de saldochecker in en je hoeft niet (meer) in te loggen om je saldo te zien.
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index6.html#post125753

Humm, als voorbeeld Rabo app.
Toestel moet eerst geregistreerd worden via de scanner en dan kun je een eigen inlogcode kiezen.
Maar dan nog moet ik inloggen

ABNAMRO vraagt om een 5-cijferige inlogcode.

Lees ook https://www.abnamro.nl/nl/prive/internet-bankieren/overboeken-met-identificatiecode.html
Om uw saldo te zien, hoeft u niet in te loggen met de e.dentifier en uw betaalpas. Dat kan ook met uw identificatiecode. Dat is een 5-cijferige code waarmee u eenvoudig inlogt op uw pc, laptop of uw smartphone. Om deze code in te stellen logt u eerst eenmalig in met uw e.dentifier.
@Raytje (146): meerdere zoniet alle banken bieden die mogelijkheid. Zelf internetbankier je niet? Op de een of andere manier ben ik niet verbaasd...

Google: bank saldi inzien zonder inloggen

Natuurlijk kan je wanneer het om bepaalde gegevens gaat (banksaldi, bel-/internet tegoed) wel degelijk een vergelijking maken tussen banken en telecomproviders).
Reputatie 7
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?


Welke bank is dat?

Daarbij denk ik niet dat je een bank en een telecom bedrijf met elkaar kan vergelijken.
Reputatie 7
Badge +9
Als dit lukt alles komt de widget dan ook weer terug? Dat was namelijk voor mij de reden om de nieuwe versie te de-installeren en de oude versie terug te zetten.
Reputatie 5
Badge +10
Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?

Hoi BellendeKakatoe (leuke forumnaam trouwens :)) en anderen,

We zijn aan het kijken naar de mogelijkheden tot het ingelogd blijven in de app. We doen in ieder geval erg ons best om de app zoveel mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van iedereen.

Groetjes,

Alex
... In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Dat klinkt leuk alleen is het geen geldige reden: zelfs bij bankieren-apps kan je instellen (optioneel) dat je zonder wachtwoord je huidige saldi wilt inzien. Wil Simyo soms roomser dan de paus zijn?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Goed dat jullie je problemen met de app hier melden! Het is natuurlijk niet handig dat de app niet goed werkt.

@Sessa, oei, dat lijkt op een bekend probleem. Kun je via de computer eens naar Mijn Simyo gaan en controleren of je daar de factuur kunt bekijken? Ik verwacht dat dit namelijk in verband staat met de foutmelding die jij ziet in de app. Ik hoor het graag van je.

@Deleen, gelukkig heb ik hier een oplossing voor! Voordat je inlogt, kun je rechts bovenin klikken op 'aanpassen'. Hierna komt er een kruisje te staan bij jouw account. Verwijder nu je account en maak deze opnieuw aan. Geen zorgen, je verwijdert niet je volledige account maar alleen degene binnen de app. Je kunt dus inloggen met dezelfde gegevens. Je wachtwoord wordt nu geaccepteerd en je kunt een inlogcode aanmaken. Laat je weten of dit gelukt is?

@Rienels, wat lastig dat jij hier last van hebt gehad! Er waren nog meer opties die je had kunnen testen. Het is natuurlijk niet handig dat je een reset hebt moeten doen. Je kunt de app wel weer opnieuw downloaden. Op het moment dat jij dan de vraag krijgt om een schermvergrendeling in te stellen, kun je voor 'annuleren' kiezen. Deze wordt dan niet ingesteld.

Groetjes,
Angela
Ik heb alles geprobeerd maar kon de optie lockscreen "geen" niet meer gebruiken in mijn instellingen. Pas na een fabrieksreset lukt het weer. Spreekt voor zich dat ik de nieuwe app niet opnieuw download.
Ik heb ook een probleempje met de app. Omdat ik het vervelend vind iedere keer opnieuw het wachtwoord in te tikken, heb ik geprobeerd om een pincode/inlogcode in te stellen. Nog steeds niet ideaal, maar wel handiger.
De app openen en aanmelden lukt, maar als ik naar 'wijzig inlogcode' ga, krijg ik da bij invullen van mijn wachtwoord de melding 'Je wachtwoord is niet goed ingevuld'. Zeker 10x geprobeerd, zonder succes.
Het zou trouwens ook handig zijn als ergens een optie zou zijn het wachtwoord tijdelijk te laten zien zodat je zeker weet dat er geen typefout in zit.
Badge
De app na niet laden nadat ik inlog krijg elke keer de melding dat er iets fout ging maar wat weet ik niet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tim009,

Goed dat je hier feedback over geeft!

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.


In de FAQ die we hebben geplaatst als eerste reactie in dit topic, geven we aan waarom je nu met een wachtwoord moet inloggen. Ik heb dit antwoord toegevoegd in mijn bericht. Heb je al een pincode aangemaakt? Dit maakt het inloggen als een stuk makkelijker.

Groetjes,
Angela
Waardeloze update want ik wil geen wachtwoord in hoeven voeren als ik mijn verbruik Wil bekijken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chabot,

Of en wat er precies gaat komen durf ik niet te zeggen. Er is nog helemaal niet bekend wat we kunnen doen om de app meer bij jullie wensen aan te laten sluiten. Ik kan je dus nog niet vertellen of er een tijdslijn komt en zo ja, wanneer deze komt.

Dit is allemaal nog even afwachten. Ik snap dat het vervelend is 😞 Zodra er meer informatie is, zal ik deze zeker met jullie delen.

Groetjes,
Angela
Badge
@Angela
Fijn dat er wel naar gekeken wordt. We wachten met spanning op de nieuwe versie. Met weer een tijdlijn, neem ik aan...
Kun je aangeven wanneer we die nieuwe versie ongeveer kunnen verwachten?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik kan jullie niet vaak genoeg op het hart drukken dat wij echt bezig zijn met de feedback die jullie geven. Zoals wij in de FAQ aangeven, zijn wij als onderdeel van KPN gebonden aan bepaalde richtlijnen voor het ontwikkelen van de app. Dit betekent dat eventuele wijzigingen, verbeteringen en nieuwe updates altijd eerst door meerdere partijen bekeken moeten worden.

We proberen zo hard en zo snel mogelijk te werken en een zo goed mogelijke oplossing te creëren. Ik heb vaker in dit topic aangegeven dat we proberen er een mouw aan te passen.

Ook heb ik vaker aangegeven dat wij erg blij zijn met alle feedback. Dit is nog steeds zo ook al is deze niet altijd even positief. Wij kunnen niet leren en verbeteren zonder jullie. Nogmaals bedankt :)

Groetjes,
Angela
Badge
Dat gaat dus niet lukken met iOS.
Badge
Tja, da's Android...
Reputatie 2
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?


Zie:
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/de-nieuwe-mijn-simyo-app-laat-weten-ervan-vindt-32084/index2.html#post122943
Ik heb de indruk dat de nieuwe versie van de app niet echt stabiel is..
Na het invoeren van de gegevens opent de app maar meteen sluit hij weer. Dit is bij het instellen. . Daarna moet ik weer inloggen.

Na een paar keer geeft hij aan dat het wachtwoord fout is !
Daarom heb ik de app verwijderd.
De vorige app versie was beter, stabiel.
Badge
@tomkooij
Hoe plaats je een oude versie terug? Kan dat zonder jailbreak?
Gisteren geconfronteerd (dat zegt iets over de ervaring...) met de nieuwe app.

Positief: Meerdere accounts, erg handig om bijvoorbeeld verbuik van kinderen bij te houden.

Negatief: Ik moet telkens inloggen (pincode) op de app en natuurlijk:
NEGATIEF: Widget verdwenen.

Ik heb hier het verhaal over privacy gelezen: Ik vind het gelul. Ik ALLE bankieren apps die ik ken kun je zonder inloggen het saldo zien. Waarom zou dat van KPN/Simyo niet kunnen? Nogmaals: gelul. Simyo: Je moet je klanten niet uitleggen waarom je je bepaalde functionaliteit niet hebt. Je moet zorgen dat je de functionaliteit gewoon hebt.

Ik heb meteen de versie 2 app teruggezet en updates uitgezet. Ik vertrouw erop dat er snel een fatsoenlijke app komt. Maar ondertussen (maanden...) gebruik ik nog wel versie 2.
Het zou mooi zijn als het programma als vrije software beschikbaar komt op F-Droid.
Reputatie 7
Wat een ellende dat de pincode niet werkt. Nog erger de klantenservice beloofd terug te bellen en doet dat gewoon niet.

Wanneer heb je gebeld dan?
Badge
zo als ik het nu lees dan komt de widget niet terug,
he argument privacy slaat nergens op, de bank geeft je zelfs de keus om je saldo zichtbaar te maken zonder inloggen.
moeten jullie sterker beveiligen dan een bank !!
of willen jullie echt dat de gebruikers het verbruik alleen kunnen zien door in te loggen en daar door makkelijker over de bundel gaan,

graag duidelijkheid hier over, dan kan ik vast gaan kijken waar ik 3 abonnementen en 3 prepay ga onderbrengen want dan ga ik Simyo verlaten,

voor de kinderen is het dan onbruikbaar geworden
of ik moet ze de codes geven en dan kunnen ze alles instellen
of ze kunnen het verbruik niet meer zelf bij houden

dit is niet je iedereen 100% tevreden kunt stellen met een app,
maar de plank compleet misslaan

en als het antwoord te lang op zich laat wachten, dan wacht ik het niet eens af
het risico om toch in de kosten te komen is mij te groot dan
voor de prepay zal dat nog we los lopen maar ik trek één lijn