.

Beantwoord

Bundels aanpasbaar maar ik kan niet terug naar mijn oude bundel, hoe zit dat?


ik heb altijd een abonnement van 300 bel en 2000 mb internet gehad voor 9 euro en heb heb hem voor de vakantie verhoogd naar 3000 mb nu wil ik hem weer terug zetten naar 2000 mb maar dat kan niet je gaat dan terug naar 1000 mb dus niks gratis aanpasbaar zoals ze zeggen 1000 mb kwijt 

met mohamed geapt die zegt het is eenmaal zo we kunnen er niks aan doen

en symyo is voor de 22ste keer de beste provider

icon

Beste antwoord door Ray 1 August 2021, 13:55

Bekijk originele reactie

11 reacties

Die 1000mb ga je niet meer terug krijgen dit was namelijk een actiebundel.

Ditstaat ook in de voorwaarden.

Hoi Jos1,

 

Goed dat je contact opneemt, ik snap dat je wilt weten hoe dit zit.

 

Zoals al benoemd is kan je maandelijks de bundels aanpassen, maar wel naar bundels die we momenteel aanbieden. De bundel die jij had is een bundel die we momenteel niet meer aanbieden en daarom kun je deze ook niet terug wijzigen. Ik heb gratis 1000MB voor je toegevoegd, deze kun je activeren in Mijn Simyo wanneer je deze wilt gebruiken. Excuses voor het ongemak!

 

Thanks Groentjuh, Ray en slh69!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi @Daisy 

 

Ik vindt dat @Slh69 het meer bij het rechte eind had dan ik had. Hij verwees namelijk naar een bundel die er niet meer is en ik niet. @Slh69 verdient daarom denk het beste antwoord. 

Je kan maar 1x per maand een aanpassing doen. De aanpassing moet voor het einde van de lopende maand gebeuren. Dus als je in Augustus terug naar 2000MB wil had je dit uiterlijk gisteren, 31-07-2021, moeten aanpassen. Dus als jij vandaag die aanpassing wilde doen gaat deze pas in september in. 

 

Je kan bij Simyo altijd elke maand je bundels aanpassen, zowel naar boven als beneden.

https://www.simyo.nl/zoeken?q=bundels%20aanpassen

Er zijn trouwens meer onderdelen die bepalen welke provider als beste wordt bestempeld.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Judith0,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit een beetje verwarrend overkomt. Wat betreft de informatie in de e-mail zal ik dit even voorleggen bij de desbetreffende afdeling!

Ik zie dat je al goede reacties hebt gekregen van onze Forum Experts en helper! Super bedankt heren, dit helpt enorm @Groentjuh, @Ron H en @JanD!

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt alleen je bundels wijzigen naar bundels, die op dat moment worden aangeboden. Die 2000MB bundel voor 4 euro was, zoals Slh69 aangeeft een actiebundel. Deze bundel wordt op dit moment niet meer aangeboden en dus kun je daar ook niet meer naartoe wijzigen.

Ik moet toegeven dat daar vroeger meer waarschuwingen waren, die klanten erop wezen dat als je je bundel wijzigt, dat je dan niet meer terug kan naar je vorige bundel als deze niet meer aangeboden wordt. Dat is echter precies wat er bij jou is gebeurd. Je bent overgestapt van een actiebundel naar een normale 3000MB bundel en kunt niet meer terug naar een actiebundel van (volgens mij) vorig jaar.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jos1,

 

Goed dat je contact opneemt, ik snap dat je wilt weten hoe dit zit.

 

Zoals al benoemd is kan je maandelijks de bundels aanpassen, maar wel naar bundels die we momenteel aanbieden. De bundel die jij had is een bundel die we momenteel niet meer aanbieden en daarom kun je deze ook niet terug wijzigen. Ik heb gratis 1000MB voor je toegevoegd, deze kun je activeren in Mijn Simyo wanneer je deze wilt gebruiken. Excuses voor het ongemak!

 

Thanks Groentjuh, Ray en slh69!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Vind persoonlijk jouw antwoord net wat uitgebreider en daarom jouw antwoord als beste antwoord gekozen.

 

Groetjes,

Daisy

In de e-mailnieuwsbrief van 29-06-2023 staat dat ik tijdens mijn vakantie een internetbundel kan nemen en daarna weer terug kan naar mijn oude bundel. “Dat kan gewoon!”

Nou daar merk ik niets van. Ik probeer mijn bundel (SIM Only 600 belminuten/sms per maand) te wijzigen maar krijg dan direct al een waarschuwing dat ik niet terug kan naar mijn oude bundel.

Help! Wat kan ik doen om een tijdelijke internetbundel tijdens mijn vakantie te nemen?

Hallo @Judith0 je kunt je bundel maandelijks naar boven of beneden bijstellen, dat gaat dan in per de 1e van de volgende maand.

Heb je direct een extra bundel nodig kun je deze kopen en die gaat dan per direct in.

 

Reputatie 7
Badge +6

Dit is hoogst waarschijnlijk een oude actiebundel die inmiddels niet meer geleverd wordt door Simyo.

en als je dan wijzigt van bundel kun je daarna niet meer terug naar je oude bundel, maar als het goed is wordt dit ook vermeld.

Reputatie 7
Badge +9

In de e-mailnieuwsbrief van 29-06-2023 staat dat ik tijdens mijn vakantie een internetbundel kan nemen en daarna weer terug kan naar mijn oude bundel. “Dat kan gewoon!”

Nou daar merk ik niets van. Ik probeer mijn bundel (SIM Only 600 belminuten/sms per maand) te wijzigen maar krijg dan direct al een waarschuwing dat ik niet terug kan naar mijn oude bundel.

Help! Wat kan ik doen om een tijdelijke internetbundel tijdens mijn vakantie te nemen?

Je bent al langer klant, waardoor helaas op jouw aansluiting het tariefplan nog is veranderd na het kiezen van jouw bundel. In deze post bedoel ik met tariefplan de samenstelling van alle bundels en hun prijzen.

Vroeger veranderde dat voor bestaande klanten mee als Simyo een nieuw tariefplan introduceerde. Je behield wel jouw huidige bundels maar kon alleen wisselen naar dat nieuwe aanbod. Dat is mooi als er een betere deal tussen die nieuwe bundels zat, maar ook lastig indien je tijdelijk iets even meer nodig had, want dan kon je soms niet meer terug.

Tegenwoordig werkt dat anders. Tegenwoordig blijven bestaande klanten het tariefplan houden, dat werd aangeboden tijdens het afsluiten of verlengen van het contract. Nieuwe klanten merken dus niets als Simyo nieuwe bundels/tariefplannen introduceert. Wil je daar gebruik van maken, dan kun je (als je contractvrij bent) verlengen om naar de nieuwe tariefplan over te gaan. Doe je dat niet kun je binnen dat oude(re) tariefplan blijven wisselen.

En “nieuwe klanten” kunnen geloof ik inmiddels al 2 jaar klant zijn.

Je hebt een aantal opties, die je kunt overwegen:

  • Je kunt Extra MB bundels aanschaffen. Die zijn relatief duur, maar veel goedkoper dan de buiten de bundel tarieven.
  • Je kunt overwegen om toch je bundels te wijzigen, maar dan kun je niet meer terug naar de oude bundels. Denk dus na of je de bundel waarnaar je na de vakantie terug naar gaat ook goed zijn.
  • Je kunt indien je contract vrij bent jouw contract verlengen en daarmee over naar het laatste tariefplan. Daarna kun je als het goed is binnen al die bundels blijven veranderen.

Reageer