.

Beantwoord

500 MB in 1 keer weg! Waar komt dat door?

  • 16 October 2015
  • 32 reacties
  • 1163 Bekeken

  • Aspirant
  • 10 reacties
Ik keek zojuist bij mijn dataverbruik op mijn Simyo app en daar stond opeens (tot mijn grote verbazing) -135 MB van de 500 MB en dat ik buiten mijn bundel zat, terwijl er eerder vandaag nog 365 MB v.d. 500 MB stond. Er was in 1 keer precies 500 MB weg! Ik zou dus 635 MB verbruikt hebben. Ik heb meteen 500 MB bijgekocht en toen stond er 365 MB v.d. 1000 MB. Maar nu staat er opeens 865 MB v.d.1000 MB. Die 500 MB die weg was, is gewoon weer terug. Hoe kan dit?! Ik heb nu dus voor niks 500 MB bijgekocht.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 October 2015, 11:24

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Jemig dat is wel heel vreemd....
En angstig ook...
zou net als jij de zenuwen hebben gehad J80.
Snap niet hoe dit kan, maar wacht tot morgen als een moderator hierop reageert.
Reputatie 7
Badge +9
Of het zijn die 500 MB die jij bijgekocht hebt opgeteld bij die 365 MB die jij eerder deze dag zag.
Misschien vreemd wat er gebeurd is maar ik zou sowieso één of twee goede dataverbruikapps op je foon zetten, als ik jou was. Denk aan Watchdog 3G, DataMan of My Data Manager. Die geven je actuele verbruik aan. Simyo neemt geen verantwoordelijkheid voor de juiste werking ervan maar in de praktijk blijken ze behoorlijk accuraat te zijn.
Badge +2
Ik keek ook ff bij mijn dataverbruik op mijn Simyo app en wat denk je ... Ik heb ineens weer volle bundel, 100 min en 1000mb terwijl ik gister nog rond de 600mb en 60 min schommelde halverwege deze maand! Of de belstatus klopt niet meer in onze apps (en ook op mijn Simyo) of Simyo deelt gratis minuten en data! :P

Ik denk het eerste .. En dat verklaard ook J80 zijn vreemde data verbruik! LOL

Er gaat weer eens iets goed mis! 😉
Reputatie 7
Badge +9
Net gekeken maar daar heb ik geen 'last' van:P
Badge +2
Net gekeken maar daar heb ik geen 'last' van:P

Gelukkig, 1 tevreden klant! 😛 Dit moet toch heel snel te checken zijn door iemand van Simyo, en zeggen wat er mis gaat. Niet dat ik in dit geval niet blij ben met mijn extra minuten en data voor deze maand. Tis nog geen eens Sinterklaas en Simyo deelt al presentjes uit .. Alleen in J80 zijn geval niet leuk. Die dacht dat hij door zijn minuten was en nu zit hij of zij weer op zijn oude minuten dus voor niets bij gekocht!
Heel vreemd idd. Ik stond gewoon in de min (-135 MB), dat heb ik nog nooit eerder gezien. Hebben hier nog meer mensen "last" van?
En nu staat er opeens 806 MB, terwijl er vanochtend nog 865 MB stond. Mijn mobiele data staat sinds gisterochtend uit, omdat ik WIFI gebruik. Waar is die 59 MB gebleven?

Kan iemand hier aub uitleggen wat er aan de hand is?
Badge +1
Het verbruik na 1 oktober lijkt niet verwerkt te zijn. Hier staat bijna de hele bundel nog op mijn simyo en op de app, terwijl enkele dagen geleden bijna de helft was verbruikt.........Dit geldt voor twee nummers van ons.
Twee andere staan wel goed. Vreemd.....
Ik heb ook plotseling mn volle 2000 mb weer. Staat dat ik na 1 oktober niets mee verbruikt heb maar dat klopt sowieso niet! Gekkigheidddd
Badge +2
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. 😛
Ik heb een reactie van Simyo gekregen. Er is sinds gisteren een storing. Naar verwachting zal pas maandag het verbruik weer correct staan. Pfff..
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. :P


Simyo is gesloten in het weekend.. Soms is er echter wel een moderator actief in het weekend maar is geen garantie.
Badge +2
Hahaha ... Zoals ik al zei, er gaat van alles mis hier maar je hoort maar niets? Zitten ze bij Simyo te slapen ofzo ..

Bij mij schommelen de minuten en data omhoog en omlaag op dit moment. Blij met mijn volle bundel data terwijl ik toch al zowat mijn halve bundel verbruikt had! :P

Goed bezig Simyo .. :P




Simyo is gesloten in het weekend.. Soms is er echter wel een moderator actief in het weekend maar is geen garantie.


Als ze kunnen melden aan J80 dat er een STORING is waarom vermelden ze dat dan niet op het forum!? Daar help je mensen toch mee?

Niet belangrijk waarschijnlijk voor Simyo ...
Als ze kunnen melden aan J80 dat er een STORING is waarom vermelden ze dat dan niet op het forum!? Daar help je mensen toch mee?

Niet belangrijk waarschijnlijk voor Simyo ...


Precies, waarom wordt er hier inderdaad niet vermeld dat er een storing is. Dat begrijp ik ook niet.

Ik heb nu trouwens nog maar 230 MB vd 1000 MB, terwijl ik mijn mobiele data sinds vrijdag ochtend uit heb staan en alleen maar WIFI heb gebruikt. Gisterochtend stond er nog 865 MB. Het gaat alsmaar omlaag.. :?

Hopelijk wordt het morgen verholpen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allen,

Het verbruik op Mijn Simyo heeft er afgelopen weekend voor flink wat verwarring gezorgd. Er was een probleem met het verwerken van de verbruiksgegevens die wij aangeleverd kregen vanaf het netwerk.

Onze heren van de IT-afdeling hebben afgelopen weekend al heel wat werk proberen te verzetten om dit op te lossen, maar dit lijkt tot vanmiddag te gaan duren. Al het verbruik zal worden gecorrigeerd en zo nodig teruggezet naar de waardes van voor het weekend 🙂.

Willen jullie aan het einde van de dag checken of het inmiddels weer juist is?

Groetjes, Tiury
Ik zie dat er zondag 19 oktober gister dus 135 mb is afgeschreven en de meeste MB's rond 20 uur dat is vreemd want ik zat op mijn werk en heb mijn telefoon niet gebruikt. Ben benieuwd of ik die MB's terug krijg.
Badge +2
Tiury:
Als dit al het hele weekend bekend is waarom kom je nu dan pas met het antwoord en vermelden jullie dit niet direct op het forum?
Schep je toch veel meer duidelijkheid dan nu ..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi henryblankvoort,

Dat is een terecht puntje van kritiek 🙂. Helaas was dit, in elk geval de omvang, voor het weekend nog niet duidelijk bij onze klantenservice. Hierdoor hebben de moderators tijdens het weekend niet de tijd genomen om hier klanten vooraf over te waarschuwen.

Daar bied ik graag onze excuses voor aan 🙂.

Groetjes, Tiury
Het probleem schijnt inmiddels verholpen te zijn, maar bij mij klopt het nog steeds niet. Er staat nog steeds 230 MB vd 1000 MB. Terwijl ik eigenlijk 865 MB heb. Waar zijn die 635 MB gebleven???
Badge +2
Hahaha gaat lekker dan! Goed bezig Simyo!
Heb je onnodig 500mb aan data gekocht en ben je uiteindelijk nog alles kwijt. Je zou ook die 500 mb die je ten onrechte heb moeten aanschaffen terug moeten krijgen J80!

😉
Lekker is dat, ik moest al rustig aan doen met mijn bundel van 200mb omdat ik vorig weekend veel verbruikt had, en ik dacht dat ik dat dus ook deed, omdat er eerst nog 68 mb stond, maar vandaag sprong die ineens naar 49 mb, terwijl ik het weekend niks verbruikt heb.... Nu begrijp ik dus dat hij al eerder in het weekend dus blijkbaar niet goed heeft gestaan, maar ik baal hier wel van, heb nu alsnog niet het idee dat het klopt en moet nog 13 dagen met 49 mb doen 😞
Kan iemand mij nou vertellen waar die verdwenen MB's zijn gebleven en of ik die nog terugkrijg? Het gaat hier wel om 635 MB!
Ik hoop dat dan uitkomt dat het verbruik buiten de bundel van mijn zoon niet klopt!!! Hij zou 87 euro boven zijn bundel gegaan zijn terwijl hij alleen wifi gebruikt! Hij heeft nl geen internetabonnement.
Ik werd er heel beroerd van de rekening en mijn zoon van 10 ook, hij snapte het niet en schaamde zich en ik mocht het geld uit zijn spaarpot pakken... ik heb met hem te doen.
Ik hoop zo dat deze kosten niet kloppen
Kunnen jullie mij vertellen wanneer het internetverbruik wel klopt? ik kan nl nog steeds niet zien wanneer mijn zoon voor 87 euro mb verbruikt zou hebben, dat deel van de site is nog steeds niet berijkbaar. Mijn zoon heeft geen internetabonnement en moet alles via de wifi doen van mij. Ik heb nu alle opties uitgezet op zijn mobiel zodat het nooit meer fout kan gaan maar ik ben vrij misselijk van de hoge rekening en wil weten waar ik aan toe ben.
Ik hoop dat dit ook bij de fout hoort.
Hoor graag z.s.m. van u.
Jeetje, waar zijn jullie Simyo toch mee bezig?! Hier geen reactie meer, en ook geen reactie op mijn mail. Ben nu echt geneigd om over te stappen naar een andere provider..

Reageer