.

Beantwoord

Datamanager iOS, wanneer komt dit?

  • 19 February 2021
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Al enige tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van de eSIM op mijn iPhone, one of the early users zal ik maar zeggen!

Maar wat er voor mij nog ontbreekt aan de Simyo app is een fatsoenlijke data manager. Nog mooier zou zijn als deze dmv een widget is af te lezen! De data managers die los geïnstalleerd worden lopen lang niet allemaal gelijk met het verbruik wat is gemeten door Simyo.

Ben ik de enige die dit mist en zou Simyo dit willen integreren in (in ieder geval) de iOS app?

icon

Beste antwoord door RicoK 19 February 2021, 13:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DoubleB,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Tof dat je als één van de eerste een eSIM gebruikt! En widget voor IOS gebruikers is zeker iets wat we graag nog willen maken en aanbieden. Echter heeft dit momenteel niet de hoogste prioriteit. Het verbruik in Mijn Simyo kan inderdaad achter lopen omdat deze niet real time word bijgewerkt. De sms'jes die je over de internetbundel ontvangt zijn leidend, je ontvangt er eentje wanneer de bundel 80% en 100% verbruikt is. 

 

Bedankt voor de feedback! 😊

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@DoubleB Wat betreft het managen/monitoren van je datagebruik, je zou op iedere eerste dag van de nieuwe maand in de instellingen in de je iPhone het dataverbruik weer op 0 kunnen zetten.

@DoubleB Wat betreft het managen/monitoren van je datagebruik, je zou op iedere eerste dag van de nieuwe maand in de instellingen in de je iPhone het dataverbruik weer op 0 kunnen zetten.

Zeker Rick, ook dat is een mogelijkheid! Maar ook die loopt niet geheel synchroon met een datamanager of de Simyo app. 
En hier zie je wel je verbruik over de gehele maand, maar niet je dag verbruik in terug. In de Simyo app zie je het dag verbruik al wel terug. Alles onder 1 app werkt toch praktischer, denk je niet?

Ik denk van niet. Een belangrijk punt is dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt en verwerkt. Een ingebouwde datameter of externe datamonitor registreert verbruik veel directer. 

Reputatie 7

@DoubleB Het monitoren van je dataverbruik in je iPhone is absoluut wel realtime. Als je op de eerste dag van de nieuwe maand de teller op 0 zet, kun je gedurende de maand op elk moment je realtime dataverbruik tot dan toe zien pér app!

Het dataverbruik in de Mijn Simyo app loopt altijd enkele uren, soms zelfs nog langer, achter. De 80% en de 100% SMSjes zijn wel realtime, omdat deze direct vanaf het netwerk van KPN worden gezonden. Maar deze SMSjes wil je natuurlijk voorkomen door je dataverbruik te monitoren..;)

Het monitoren van data is inderdaad iets omslachtiger bij iOS dan bij Android, omdat Android wel kan worden voorzien van een datamanager in de vorm van een app.

Reputatie 7
Badge +9

Als ik op de Mijn Simyo app kijk dan zie ik dat er maar 1 à 2 keer per dag dataverbruik wordt geregistreerd. Omdat ik in het buitenland aan het roamen ben, en dataroaming op mijn iPhone uit staat, is het verbruik steeds 0,00 Euro. Het lijkt er dus op dat er slechts 1 à 2 keer per dag door Simyo wordt gecheckt hoeveel data je hebt verbruikt, tenminste als je in het buitenland bent. Misschien dat er binnen Nederland vaker je dataverbruik wordt gecheckt, ik hoop van wel want anders loopt de vertraging in de weergave van de Mijn Simyo app wel erg ver achter.

 

Reputatie 7
Badge +6

Om het verbruik vanuit het buitenland te ontvangen duurt inderdaad wat langer dan wanneer je internet in Nederland verbruikt.

Reageer