.

Beantwoord

Waarom kunnen klanten niet zelf resets uitvoeren?

  • 15 August 2016
  • 4 reacties
  • 305 Bekeken

Badge
  • Aspirant
  • 11 reacties
Zelf heb ik een vraag gesteld op het forum en wacht nog even antwoord af maar...
Ik heb ook eens andere onderwerpen gelezen en kwam vaak een antwoord van Simyo medewerker tegen waarin werd gesteld dat er een reset op een functie op de simkaart was gegeven en dat de klant daarna de telefoon 10 minuten moest uitzetten.

Ik heb zelf bij een internetprovider gewerkt en daar lieten we klanten ook veel zelf doen via een persoonlijke pagina, vergelijkbaar met 'Mijn Simyo', of de app.
Voorbeeld is ook het heractiveren van de smartcard bij Canaldigitaal wanneer de satelliet kijker geen beeld meer heeft via het smartcard nummer.

Jullie zouden dit b.v. ook via de webpagina en app kunnen laten doen omdat via de inlog bekend is welke klant en simkaart het betreft. Via wifi kan de klant hier meestal nog wel bij, zelfs in het buitenland en kan dan eerst wat zelfhulp proberen.

Denk bijvoorbeeld aan:

Reset hier de buitenland bellen functie. Onze server voert de reset over 5 minuten uit. Zet je telefoon nu 15 minuten uit en probeer daarna of je wel kunt bellen.

Reset hier de internet functie. Onze server voert de reset over 5 minuten uit. Zet je telefoon nu 15 minuten uit en probeer daarna of je wel kunt internetten.

Werkt dit niet voor een klant dan kan hij/zij alsnog contact met jullie opnemen. Dit bespaart de klant tijd en mogelijk buitenlandse telefoon kosten.


Nog iets anders,
Ik heb zelf via de app met jullie klantenservice gebeld en was verrast over de kosten hiervoor omdat de belfunctie in de app er voor zorgt dat je naar een 020- nummer belt i.p.v. naar 1200. Kan dit aangepast worden in app tijdens een nieuwe app update?

Met vriendelijke groet,
Marcel
icon

Beste antwoord door Jihane 16 August 2016, 16:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi MPV,

Dankjewel voor je feedback! Op het moment worden de resets ook nog door ons in de gaten gehouden. Bij een reset wordt de aansluiting van het netwerk af gehaald, en daarna weer opnieuw aangemeld. Dit proces moet wel gemonitord worden. Om deze reden is het slechts mogelijk voor Simyo medewerkers om een reset uit te voeren. Ik zal je feedback wel zeker meenemen! Ik plaats 'm op de 'Wall of Change', wat inhoudt dat er nauwkeurig naar gekeken wordt door afdelingen die hierover gaan. Mocht hier dus iets in veranderen, zal ik het jou zeker laten weten.

Wat de app betreft: goed punt! De app kan natuurlijk op (bijna) elke smartphone worden geïnstalleerd. Zelfs als je Simyo aansluiting niet gekoppeld is aan dat toestel! Zo kun je ook met jouw telefoon het verbruik van je minderjarig kindje in de gaten houden, bijvoorbeeld. Als het klantenservice-nummer automatisch 1200 was, zou niet iedereen altijd verbonden kunnen worden met de klantenservice. Dat kan alleen als je ook daadwerkelijk bent met het Simyo nummer. Is het zo duidelijker waarom het normale nummer hieraan gekoppeld is? 🙂

Ik stel het serieus op prijs dat je meedenkt! Dat is altijd mooi meegenomen. Heb je nog andere ideeën of vragen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,

Ik begrijp de argumentatie van het monitoren van de reset maar daarom geef ik in de suggestie ook aan dat de server een reactietijd van 5 minuten heeft. Dit is het incalculeren van de controle juist door het scipt wat de actie uitvoerd. Programmeurs zullen weten wat ik bedoel.
Badge
Het bellen via de app is ook prima op te vangen in het programmeren van de app met de if>then>else regel. Zelf gebruik ik de Android app en in Android is prima uit te lezen welke provider simkaart er in het toestel zit. Het is dan eenvoudig if> provider Simyo then> bel 1200 else> bel 020- .... Enfin, programmeurs weten wat ik bedoel.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MPV,

Nou, bedankt voor de uitleg. Mijn collega heeft je tip al op de Wall Of Change gehangen, maar ik ga ervoor zorgen dat we er met een programmeur naar gaan kijken. Die zal dit verhaal wat beter snappen inderdaad! Nogmaals heel erg bedankt!

Groetjes,
Caspar

Reageer