Ik heb ook eens andere onderwerpen gelezen en kwam vaak een antwoord van Simyo medewerker tegen waarin werd gesteld dat er een reset op een functie op de simkaart was gegeven en dat de klant daarna de telefoon 10 minuten moest uitzetten.
Ik heb zelf bij een internetprovider gewerkt en daar lieten we klanten ook veel zelf doen via een persoonlijke pagina, vergelijkbaar met 'Mijn Simyo', of de app.
Voorbeeld is ook het heractiveren van de smartcard bij Canaldigitaal wanneer de satelliet kijker geen beeld meer heeft via het smartcard nummer.
Jullie zouden dit b.v. ook via de webpagina en app kunnen laten doen omdat via de inlog bekend is welke klant en simkaart het betreft. Via wifi kan de klant hier meestal nog wel bij, zelfs in het buitenland en kan dan eerst wat zelfhulp proberen.
Denk bijvoorbeeld aan:
Reset hier de buitenland bellen functie. Onze server voert de reset over 5 minuten uit. Zet je telefoon nu 15 minuten uit en probeer daarna of je wel kunt bellen.
Reset hier de internet functie. Onze server voert de reset over 5 minuten uit. Zet je telefoon nu 15 minuten uit en probeer daarna of je wel kunt internetten.
Werkt dit niet voor een klant dan kan hij/zij alsnog contact met jullie opnemen. Dit bespaart de klant tijd en mogelijk buitenlandse telefoon kosten.
Nog iets anders,
Ik heb zelf via de app met jullie klantenservice gebeld en was verrast over de kosten hiervoor omdat de belfunctie in de app er voor zorgt dat je naar een 020- nummer belt i.p.v. naar 1200. Kan dit aangepast worden in app tijdens een nieuwe app update?
Met vriendelijke groet,
Marcel
Beste antwoord door Jihane
Bekijk originele reactie