.

Beantwoord

Slecht bereik door zwak netwerk en sms'jes komen niet aan, wat nu?

  • 30 March 2015
  • 4 reacties
  • 711 Bekeken

In onze buurt in het buitengebied van Epe hebben we al jaren slecht bereik. Hierdoor komen smsjes vaak niet aan. Omdat bedrijven en instellingen en ook de overheid steeds meer gebruik gaan maken van sms alerts en TAN codes wordt het langzaamaan hinderlijk. Ik heb daarom een vraag gesteld aan kpn omdat simyo bij mijn weten gebruik maakt van het kpn netwerk. Ik kreeg meteen antwoord dat ik me maar tot simyo moest wenden met de vraag waarom het netwerk hier zo slecht is. Dit ruikt sterk naar ontwijkend gedrag omdat simyo hier niets aan kan doen. Of heb ik het mis? Dus mijn concrete vraag is hoe het bereik in onze buurt te verbeteren zodat we normaal smsjes kunnen ontvangen.
icon

Beste antwoord door Naomi 31 March 2015, 14:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi gvl53, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Sms & mms. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Erg vervelend dat je bereik al jaren slecht is. Ik begrijp dat dit ook de eerste keer is dat je hier een vraag over stelt. Als er iets aan de hand is, dan mag je altijd bij ons aan de bel trekken. We zoeken het graag voor je uit :)

Wil je de volledige postcode doorgeven waar je last ervaart? En klopt het dat ook andere mensen die gebruikmaken van het KPN netwerk, dit ervaren?

Je geeft specifiek in je bericht aan dat het gaat om sms'jes. Als je belt of gebeld wordt, ervaar je dan geen slecht bereik? Kun je ook vertellen welk type telefoon je gebruikt en welk netwerk (bijvoorbeeld 2G = GSM / GPRS; 2,5G = EDGE; 3G = UMTS / WCDMA; 4G = LTE) staat ingesteld?

Ik hoor het graag van je 😳
Bedank Naomi, neen bellen gaat natuurlijk ook niet, maar ik noem specifiek smsjes omdat deze een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het betalingsverkeer en toegang tot privégegevens op websites ter verificatie. Wij hebben het probleem jaren geaccepteerd omdat er in het buitengebied maar weinig mensen wonen en de officiële kaart van kpn aangeeft dat we 2G zouden kunnen ontvangen. Probeer dan maar eens een organisatie als KPN warm te krijgen voor het plaatsen van een extra mast! Iedereen met kpn netwerk heeft er last van in en rond ons huis. Onze postcode is 8166HT. Het huisnummer stuur ik je liever op verzoek privé. We hebben de laatste jaren vooral via whats app berichten uitgewisseld met vrienden en bekenden, want dat werkt gelukkig wel dankzij wifi, maar er is geen bank die verificatie via whatsapp stuurt (zeker niet met facebook als eigenaar....).
Reputatie 6
Badge +10
Hoi gvl53,

Bedankt voor je postcode, ik zie dat dit dezelfde postcode is als hier bekend is. We vragen het altijd even voor de zekerheid 😉. Als ik je goed begrijp gebruik je alleen 2G, klopt dat? Schakel je je telefoon in dat geval helemaal over naar 2G, of laat je je telefoon dit automatisch doen? Ik wil je graag vragen om dit een keer handmatig te doen en te zien of je dan wél een berichtje kunt ontvangen. Ik hoor ook graag van je welke melding je krijgt als er geen sms verstuurd kan worden. Weet je niet hoe, stuur me dan even het type van je telefoon, zodat ik het voor je uit kan zoeken. :)

Groetjes, Tiury
Mijn telefoon is een Nokia E72 (ja die bestaan nog...) en die schakelt zelf. Meestal staat ie op 3G als ik netwerk heb, tenminste. Als ik geen sms krijg dan krijg ik helemaal niks binnen tot ik weer in een gebied ben met bereik, maar dan is het voor tan codes te laat want die hebben maar een levensduur van een paar minuten. Geen idee hoe ik kan schakelen tussen 2G en 3G.

Reageer