.

Beantwoord

Belminuten meenemen naar de volgende maand. Kan dat?

  • 9 February 2017
  • 13 reacties
  • 420 Bekeken

Badge
Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.
icon

Beste antwoord door Asma 10 February 2017, 11:18

Bekijk originele reactie

Belminuten meenemen naar de volgende maand


13 reacties

Je schaft bij Simyo een bundel aan met een looptijd / geldigheidsduur van een maand / 30 dagen. Het is aan jou / ons als klant om die minuten of MB's binnen die looptijd op te maken. Daar ben je overigens mee akkoord gegaan toen je klant werd. :)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-belminutenmbs-meenemen-naar-de-volgend-75?c=37
Ik mis in de pol, geen en/of mijn mening/anders.
Maar om een andere benadering te kiezen dan Ray. :)

Misschien zijn er brainstormsessies waar ook dit ter sprake komt/kwam..
Hoe stel je het voor als het wellicht zou gebeuren? Iedere keer restant van vorige maand bij actuele maand?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mandersp,

Bedankt dat je met ons meedenkt!

Op dit moment zijn je bundels slechts één maand geldig. Je start de nieuwe maand bij ons altijd met een schone lei en nieuwe bundels. 😃

Het is natuurlijk wel een goed punt om over na te denken. Hierom zal ik nagaan of dit al op onze 'Wall of Change' staat. Als 'ie er al niet op staat, dan zorg ik ervoor dat dit erop wordt gezet.

@ Ray, bedankt!

@ Friesian, de klantenpanel is gisteren al geweest. Maar naast de klantenpanel zijn wij intern altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Ik weet niet of dit gisteren al aan bod is gekomen, maar zal dit zeker gaan navragen.

Groetjes,
Asma
Asma, dit punt is al vaker voorbij gekomen met reacties, het is dus niet nieuw.
En ik snap werkelijk niet waarom mensen zich bepaalde zaken afvragen die zij van de voren hadden kunnen weten. En daarmee doel ik op algemene zaken en niet alleen een abonnement bij bijvoorbeeld Simyo. Maar nee, we gaan een abonnement afsluiten en ons dan pas afvragen waarom je de belminuten niet mee kan nemen. Sorry maar dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen. En ik zie vergelijkbare zaken hier voorbij komen en ik vind dat best wel zorgwekkend want dat duidt erop dat de consument zich nier verdiept in hetgeen zij aanschaffen.

Even een kleine opsomming hier op het forum;

- Meenemen MB's en Belminuten;

- Buitenlandbundels;

- Het veel besproken plafond;

- Bellen of smsen naar entertainmentnummers.

Kortom allemaal zaken waarom vragen worden gesteld maar waar men van te voren van had kunnen weten of Simyo in deze dat aanbiedt.

Ik beantwoord de vragen met alle liefde hoor maar ik verbaas me er elke keer weer over.

PS: Mandersp dit was niet direct en alleen tegen jou gericht maar jouw vraag was voor mij aanleiding om mijn bezorgdheid hierover eens kenbaar te maken.
Tuurlijk Ray, ja en amen, Ray. ;);)
Iedereen mag vragen stellen, die jij beantwoord.

Geachte Mods, wel handig voor jullie hè. ;):)

Ik verschil van mening, en dat weet je donders goed, lijkt me. En dat MAG OOK !
Andere providers en Simyo houden elkaar in de gaten, klanten vergelijken en dragen punten aan.

Verbeteringen moeten bespreekbaar blijven, waarvoor dient anders feedback, ook in de vorm van vragen...topics. Het is een openbaar forum.
Toch?

Dankjewel voor het punt van plafond. ..mijn topic o.a..

********
Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

@mandersp
Hoe stel je het voor als het wellicht zou gebeuren? Iedere keer restant van vorige maand bij actuele maand?

Ik ben benieuwd naar je reactie. 🙂
Friesian ik weet heel goed hoe jij er over denkt. En waar ik al bang voor was blijkt nu ook, er word niet goed gelezen.

Ik heb het erover dat iemand een contract afsluit en pas daarna gaat afvragen of die bewuste leverancier iets aanbiedt.. Een verbetering aandragen is iets anders maar dat was nu niet de vraag 😉
Ik lees heel goed hoor Ray.
Ik beantwoord de vragen met alle liefde hoor maar ik verbaas me er elke keer weer over.

Er zijn meer behulpzame klanten. Er zijn mods die antwoord geven. En dat doe ik ook, maar het gaat niet om jouw verbazing. Het gaat de TS om het WAAROM er geen optie is om belminuten mee te nemen.

Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.

Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

Wat jij opsomt heeft niets te maken met de vraag van de TS.
Ts geeft al aan hoe de gekozen bundel voor hem/haar uitpakt.
Maar geen ANTWOORD op de vraag. (neem dit vooral niet persoonlijk beste Asma)

Vergelijk het met rekensommen. :)
Het gaat er niet om wat je rekent maar dat je begrijpt wat je uitrekent.
Wanneer er alleen maar herhaalt wordt wat op de site staat geeft dat geen indicatie voor de TS over het WAAROM.

Ik zag buitenbundel kosten van medeklanten, ik zag/zie wat het kost voor de klant en ook wat het kost de coulance die in sommige gevallen wordt gegeven wat Simyo OOK geld kost.

Al weet je hoe de bundels eruit zien, al lees je de voorwaarden. Onwillekeurig ga ik aan het denken, meedenken.....
Verbazen is dus niet nodig misschien verwonderen.

Ik heb mijn vraag van het plafond wat later gesteld, en het netjes afgewerkt.
Je spreekt over verkeerd bezig, je oordeelt (voor jezelf).

Ik ben bang dat jouw reactie van verbazing over andere onderwerpen een soort topic-kaping is.

********
Maar we dwalen af over het WAAROM ! Deze discussie raakt of topic v.w.b. de vraag.

Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.:)

DUS Simyo....Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

:)

Een/de achterliggende gedachte kan helpen.:)
De vraag is waarom er geen mogelijkheid is om overgebleven belminuten mee te nemen.

Het antwoord is omdat de belminuten in de bundels een geldigheid hebben van een maand / 30 dagen.

Als je de belminuten wel kon meenemen dan hadden ze een langere geldigheid, oftewel vraag is beantwoord.

De vraag was niet waarom er door Simyo voor deze opzet is gekozen.
Op die manier had ik het nog niet bekeken, je hebt gelijk boss. :)
Soms duurt het ff voor het kwartje valt, owhnee dat kan niet meer sinds de euro, balen. :P

Maar onder ons gezegd, er zijn tijden dat zoiets wel van pas zou komen. 🙂 Ik mag er vanuit gaan dat je begrijpt wat ik bedoel.. (privéomstandigheden en zakelijk)
Reputatie 5
Badge +8
Friesian en Ray, goed om te zien dat jullie elkaar scherp houden :P

@Friesian, je hebt gelijk, dit is inderdaad al eens eerder aangekaart. Toevallig vorige week nog door het klantenpanel.

Je minuten (en MB's) meenemen wordt voorlopig niet mogelijk bij Simyo. Dat je niet elke maand evenveel verbruikt begrijpen wij heel goed, daarom is het ook mogelijk om elke maand je bundels aan te passen. En als je onverwachts niet genoeg hebt aan je abonnement dan kun je MB's bijkopen waarmee je tegenwoordig ook kunt bellen :D

Het meenemen van belminuten en MB's klinkt ideaal, maar ook daar zitten haken en ogen aan. Bij Telfort bijvoorbeeld, zijn je minuten en MB's drie maanden geldig, maar je kunt je bundel alleen verlagen naar je originele bundel. Dat is een belangrijk verschil.

Groetjes,
Sean
ff Sean scherp houden. ;)

Sean, elke provider heeft wel een addertje tussen de grassprietjes zitten. :)

Om bij sim only naar mijn behoefte te werken 200 minuten, beter 300 en 500 MB op dit moment. Dan kwam ik uit INCLUSIEF 4G op 18 à 19 euro.
Bij Telfort betaal ik nu 13 eur plus 0.09 inflatiecorrectie. Dus 13.09 INCLUSIEF 4G, dat scheelt een 5 à 6 eur in de maand.
restant minuten en MB zijn 2 maanden geldig bijgeteld bij begin nieuwe maand bundel.

5 euro (6 bij 100 minuten meer) extra betalen voor alleen maar extra 4G is ook een behoorlijk addertje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Dat is inderdaad een mooie aanbieding, maar elke provider heeft zo z'n voor- en nadelen. Het is daarom ook mooi dat er verschillen zijn tussen de providers zodat de consument kan kiezen. Gelukkig ben jij blij met je abonnement bij Telfort :$

Groetjes,
Caspar

Reageer