Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Zal het mogelijk zijn om tegoed mee te nemen?

  • 3 maart 2019
  • 5 reacties
  • 532 Bekeken

Badge +2
Hallo Simyo en Iedereen,

Ik denk er regelmatig aan dat het bel,sms en internettegoed bundels aan het einde van iedere nieuwe maand wat je in de afgelopen maand niet heb opgebruikt vervalt en dat je in de nieuwe maand weer nieuwe bel,sms en internettegoed bundels krijgt waarvoor je een abonnement hebt.
Ik zie namelijk een trend opkomen dat Telecom Providers het bel,sms en internettegoed bundels na de aflopende maand nog 2 opeen volgende maanden geldig blijft en meegenomen wordt wat je in deze aflopende maand niet hebt verbruikt,je hebt als klant namelijk betaald voor deze bel,sms,internet bundel per maand en het is erg vreemd dat deze bel,sms en internetbundels iedere aflopende maand automatisch vervallen en weer in de nieuwe maand start met een nieuwe bel,sms en internetbundel afhankelijk van je abonnement.
Ook wil ik graag vermelden dat als je(nèt)buiten de bundel belt,sms;t of internet verbruikt dat je dan een extra hoog beltarief moet betalen van €0,31 per minuut en voor internet dan €0,15 per MB moet betalen als je geen belminuten of Internet tegoed in MB bijkoopt in de lopende maand.
Het gaat er niet om dat je ook de mogelijkheid hebt om in de lopende maand extra belminuten of MB;s bij te kopen als je ziet dat je bel/sms bundel of internet bundel van de lopende maand niet voldoende is en dat je ook voor een hogere bel/sms of internet bundel kunt kiezen.

Het gaat erom dat bel,sms en/of (extra bijgekocht)internettegoed elke aflopende maand vervalt en in de nieuwe maand weer opnieuw begint met bel,sms en/of internettegoed bundels en dat je de oude bel,sms en internettegoed bundels die je nog over hebt en niet hebt verbruikt niet kunt meenemen naar de volgende maand(en) omdat je als klant hiervoor hebt betaald en dan aan het einde van iedere maand ineens geheel vervalt ook als je bel,sms en/of internet bundels passend is voor de klant.

Simyo,kan dit voor de toekomst niet nog klantgerichter worden uitgevoerd in de voorwaarden zodat je je als klant van Simyo nog meer klant gaat voelen wat de klanttevredenheid alleen maar ten goede zal komen en ook wil ik graag benoemen om iets aan de veel hogere bel,sms en/of internet kosten buiten de bundel te doen,mocht het toch een keer voorkomen in de abonnementsmaand,je kunt dit lezen als meer mens en klantgericht en niet in de zin van dat je als klant altijd de mogelijkheid hebt om extra bel,sms of internettegoed in die maand bij te kopen en/of een hogere bel,sms en/of internet bundel te nemen als klant.

Simyo ik hoor graag uw reactie

Met vriendelijke groet,

Geert Van Osch
icon

Beste antwoord door Jihane 4 maart 2019, 19:10

Hi Geert,



Welkom terug op het Simyo Forum!



Goed dat je hierover hebt nagedacht en ons dit ook meteen laat weten! Toevallig is er recentelijk een dialoog binnen Simyo geweest over het meenemen van bundels en of we dit zouden aanbieden. Helaas is hier uit gekomen dat we dit niet gaan doen. Dat heeft verschillende redenen: we willen zo eenvoudig mogelijk zijn voor onze klanten. Als bundels meegenomen zouden kunnen worden naar de volgende maand, dan wordt dat al snel ingewikkeld. Stel dat een bundel 3 maanden houdbaar is, en je hebt nog 100 MB's van januari over, 100 MB's van februari en nu weer 1000 MB's je van je maart-bundel. Dan heb je 1200 MB's, waarvan de eerste 100 MB's binnenkort vervallen, de tweede 100 MB's een maand extra mee kunnen gaan, enzoverder. Om deze rekensom buiten beschouwing te laten, is (na goed overleg) besloten om het niet te doen,



Bovendien is er bijna geen enkele provider die dit verder aanbiedt. Dat hoeft natuurlijk voor ons geen reden te zijn om dat óók niet te doen, maar het schetst wel dat het geen trend is waar men naartoe gaat. Vermoedelijk hebben andere providers dezelfde overwegingen gehad.



Als laatste kun je bij ons je bundels maandelijks aanpassen. Als je merkt dat je consequent teveel minuten of MB's hebt, is er altijd een optie om die naar beneden te schalen.



Wat de buitenbundelkosten betreft: dat klopt, die staan niet geheel in proportie met de bundelkosten. Maar gelukkig kun je altijd 500 MB's voor € 5,- bijkopen als je internetbundel op is, of 100 minuten bijkopen als je belbundel op is. Het is belangrijk om je sms'jes bij te houden over je internetbundel, en om Mijn Simyo (en je telefoon) in de gaten te houden voor je belminuten.



Kun je je vinden in deze uitleg? Zoals verteld is er besloten om deze keuze niet te maken, en hoop ik dat ik voldoende heb geschetst wat de gedachtes hierachter waren.



Heel veel groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Geert,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Of Telfort het behouden van belminuten/MB's erin houdt als het straks samengevoegd wordt met KPN weten we niet. Desalniettemin, begrijp ik je standpunt goed! Ik weet inderdaad dat de Consumentenbond zich er ook hard voor maakt. We weten niet wat de toekomst brengt, maar voorlopig staat het niet op onze agenda. Sorry daarvoor! We hebben het uitvoerig hierover gehad, de afgelopen maanden.

Maar je standpunt is glashelder, dankjewel voor de feedback! Mocht dit punt weer 's op de agenda staan, zal ik je op de hoogte houden.

Groetjes,
Jihane
Badge +2
Hoi Kevin,

Ik heb online informatie gevonden omtrent het verdwijnen van de merknaam Telfort dat klopt inderdaad,maar een nuance hierin betreft dat Kpn de diensten van Telfort wil voortzetten en wil gaan integreren in zijn eigen producten onder de merknaam Kpn en wil de beste eigenschappen van Telfort combineren in het nieuwe aanbod van Kpn,het is dus zeker nog niet gezegd dat met het verdwijnen van de merknaam Telfort ook het meenemen van ongebruikt bel,sms en internettegoed naar 2 volgende maanden hiermee ook geschrapt gaat worden door Kpn.
Ook heb ik tot mijn genoegen online gevonden dat Simyo als dochtermerknaam van Kpn blijft bestaan 😀nu alleen nog regelen dat ongebruikt bel,sms en internettegoed meegenomen kan worden naar de volgende maand(en),je kunt het zo lezen dat ik volledig achter het standpunt van de Consumentenbond sta die strijd tegen het vervallen van ongebruikte belminuten,sms en internettegoed in het algemeen en het gaat mij niet om de mogelijkheden die geboden kunnen worden om een zo goed mogelijk passend abonnement te hebben of krijgen of adviseren bij de concurrent naar aanleiding van je verbruik of wensen en/of lagere buiten de bundel kosten,het gaat mij er enkel om dat providers als algemeen beleid hebben dat tegoeden aan het einde van de maand vervallen en dat er vervolgens allerlei argumenten en excuses volgen waarom dit vooral niet gerealiseerd zou kunnen worden,technisch ingewikkeld wordt er bv gezegd.
Het is niet mijn bedoeling om een argumentatie heen en weer op gang te brengen,mijn standpunt sluit precies aan op het standpunt van de Consumentenbond(niets meer en niets minder)moeilijker en ingewikkelder moet je het niet maken dat is niet mijn bedoeling en is onnodig.

Vooralsnog krijg ik de indruk dat het een harde noot zal worden die gekraakt moet worden onder leiding van de Consumentenbond omdat klaarblijkelijk Telecom Providers er niet voor kiezen of er klaar voor zijn om het meenemen van tegoeden mogelijk te gaan maken,vooralsnog voert de Consumentenbond de Dialoog richting de Providers

https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html

Met vriendelijke groet,

Geert Van Osch
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Geert,

Zoals Jihane al aangaf, is er bijna geen enkele provider die dit verder aanbiedt. De enige provider die dit nu wel doet is inderdaad Telfort. Helaas zal deze provider gaan verdwijnen en volledig overgenomen worden door KPN. Vanaf dat moment is er naar mijn weten dus geen enkele provider meer die MB's of belminuten mee laat nemen naar volgende maand.

Natuurlijk zijn wij (en veel mede forummers) het met je eens dat de buitenbundelkosten erg hoog zijn. Wij zouden ook graag zien dat deze kosten naar beneden gaan maar helaas is dus vooralsnog niet het geval. Wij proberen in ieder geval onze klanten zo goed mogelijk te adviseren over deze kosten en hoe deze te voorkomen zijn. Voor de meeste klanten is dit voldoende en deze ervaren dus geen problemen omdat ze simpelweg binnen de bundel blijven. Wanneer dit niet het geval is, en klanten komen vaker MB's tekort dan zijn we ook eerlijk en geven we aan dat een andere provider misschien beter bij ze past.

Dankjewel voor je feedback! Mocht je nog vragen aan ons hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag. Een hele fijne dag verder!

Groetjes,

Kevin
Badge +2
Hallo Jihane,

https://tweakers.net/nieuws/146279/consumentenbond-protesteert-tegen-vervallen-van-data-en-belminuten-in-bundels.html

Er is wel degelijk een Telecom Provider in de markt waarvan je je ongebruikte bel,sms en internettegoed van de vorige maand nog 2 extra maanden mag meenemen,namelijk Provider Telfort(Zie het Onderzoek van de Consumentenbond via de door mij bijgevoegde link) Telfort is net als Simyo een dochteronderneming van Telecomprovider kpn.
Provider Simyo,Simpel en Ben zijn het duurste met het buiten de bundel beltarief,namelijk €0,31
Bij Provider T-Mobile Stopt het Internet of gaat als de internetbundel op is de snelheid omlaag,Bij Provider kpn gaat de Internetsnelheid omlaag als de Internetbundel op is.
Bij de Providers Ben en Youfone betaal je €0,10 per MB buiten de bundel,Bij de Providers Simyo(kpn) en Provider Simpel(T-Mobile) kost het €0,15 per MB buiten de internetbundel.
Bij Provider Hollands Nieuwe(Vodafone) betaal je maar €0,01 per MB buiten de internetbundel,dus het kan wèl veel voordeliger,maar is niet persé de prijs wat er bij de verschillende telecom providers in de praktijk bij de klant in rekening wordt gebracht.

Met Vriendelijke Groet,

Geert Van Osch
Reputatie 7
Badge +10
Hi Geert,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Goed dat je hierover hebt nagedacht en ons dit ook meteen laat weten! Toevallig is er recentelijk een dialoog binnen Simyo geweest over het meenemen van bundels en of we dit zouden aanbieden. Helaas is hier uit gekomen dat we dit niet gaan doen. Dat heeft verschillende redenen: we willen zo eenvoudig mogelijk zijn voor onze klanten. Als bundels meegenomen zouden kunnen worden naar de volgende maand, dan wordt dat al snel ingewikkeld. Stel dat een bundel 3 maanden houdbaar is, en je hebt nog 100 MB's van januari over, 100 MB's van februari en nu weer 1000 MB's je van je maart-bundel. Dan heb je 1200 MB's, waarvan de eerste 100 MB's binnenkort vervallen, de tweede 100 MB's een maand extra mee kunnen gaan, enzoverder. Om deze rekensom buiten beschouwing te laten, is (na goed overleg) besloten om het niet te doen,

Bovendien is er bijna geen enkele provider die dit verder aanbiedt. Dat hoeft natuurlijk voor ons geen reden te zijn om dat óók niet te doen, maar het schetst wel dat het geen trend is waar men naartoe gaat. Vermoedelijk hebben andere providers dezelfde overwegingen gehad.

Als laatste kun je bij ons je bundels maandelijks aanpassen. Als je merkt dat je consequent teveel minuten of MB's hebt, is er altijd een optie om die naar beneden te schalen.

Wat de buitenbundelkosten betreft: dat klopt, die staan niet geheel in proportie met de bundelkosten. Maar gelukkig kun je altijd 500 MB's voor € 5,- bijkopen als je internetbundel op is, of 100 minuten bijkopen als je belbundel op is. Het is belangrijk om je sms'jes bij te houden over je internetbundel, en om Mijn Simyo (en je telefoon) in de gaten te houden voor je belminuten.

Kun je je vinden in deze uitleg? Zoals verteld is er besloten om deze keuze niet te maken, en hoop ik dat ik voldoende heb geschetst wat de gedachtes hierachter waren.

Heel veel groetjes,
Jihane

Reageer