.

Beantwoord

Zal het mogelijk zijn om tegoed mee te nemen?

  • 3 March 2019
  • 5 reacties
  • 600 Bekeken

Badge +2
Hallo Simyo en Iedereen,

Ik denk er regelmatig aan dat het bel,sms en internettegoed bundels aan het einde van iedere nieuwe maand wat je in de afgelopen maand niet heb opgebruikt vervalt en dat je in de nieuwe maand weer nieuwe bel,sms en internettegoed bundels krijgt waarvoor je een abonnement hebt.
Ik zie namelijk een trend opkomen dat Telecom Providers het bel,sms en internettegoed bundels na de aflopende maand nog 2 opeen volgende maanden geldig blijft en meegenomen wordt wat je in deze aflopende maand niet hebt verbruikt,je hebt als klant namelijk betaald voor deze bel,sms,internet bundel per maand en het is erg vreemd dat deze bel,sms en internetbundels iedere aflopende maand automatisch vervallen en weer in de nieuwe maand start met een nieuwe bel,sms en internetbundel afhankelijk van je abonnement.
Ook wil ik graag vermelden dat als je(nèt)buiten de bundel belt,sms;t of internet verbruikt dat je dan een extra hoog beltarief moet betalen van €0,31 per minuut en voor internet dan €0,15 per MB moet betalen als je geen belminuten of Internet tegoed in MB bijkoopt in de lopende maand.
Het gaat er niet om dat je ook de mogelijkheid hebt om in de lopende maand extra belminuten of MB;s bij te kopen als je ziet dat je bel/sms bundel of internet bundel van de lopende maand niet voldoende is en dat je ook voor een hogere bel/sms of internet bundel kunt kiezen.

Het gaat erom dat bel,sms en/of (extra bijgekocht)internettegoed elke aflopende maand vervalt en in de nieuwe maand weer opnieuw begint met bel,sms en/of internettegoed bundels en dat je de oude bel,sms en internettegoed bundels die je nog over hebt en niet hebt verbruikt niet kunt meenemen naar de volgende maand(en) omdat je als klant hiervoor hebt betaald en dan aan het einde van iedere maand ineens geheel vervalt ook als je bel,sms en/of internet bundels passend is voor de klant.

Simyo,kan dit voor de toekomst niet nog klantgerichter worden uitgevoerd in de voorwaarden zodat je je als klant van Simyo nog meer klant gaat voelen wat de klanttevredenheid alleen maar ten goede zal komen en ook wil ik graag benoemen om iets aan de veel hogere bel,sms en/of internet kosten buiten de bundel te doen,mocht het toch een keer voorkomen in de abonnementsmaand,je kunt dit lezen als meer mens en klantgericht en niet in de zin van dat je als klant altijd de mogelijkheid hebt om extra bel,sms of internettegoed in die maand bij te kopen en/of een hogere bel,sms en/of internet bundel te nemen als klant.

Simyo ik hoor graag uw reactie

Met vriendelijke groet,

Geert Van Osch
icon

Beste antwoord door Jihane 4 March 2019, 19:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Geert,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Goed dat je hierover hebt nagedacht en ons dit ook meteen laat weten! Toevallig is er recentelijk een dialoog binnen Simyo geweest over het meenemen van bundels en of we dit zouden aanbieden. Helaas is hier uit gekomen dat we dit niet gaan doen. Dat heeft verschillende redenen: we willen zo eenvoudig mogelijk zijn voor onze klanten. Als bundels meegenomen zouden kunnen worden naar de volgende maand, dan wordt dat al snel ingewikkeld. Stel dat een bundel 3 maanden houdbaar is, en je hebt nog 100 MB's van januari over, 100 MB's van februari en nu weer 1000 MB's je van je maart-bundel. Dan heb je 1200 MB's, waarvan de eerste 100 MB's binnenkort vervallen, de tweede 100 MB's een maand extra mee kunnen gaan, enzoverder. Om deze rekensom buiten beschouwing te laten, is (na goed overleg) besloten om het niet te doen,

Bovendien is er bijna geen enkele provider die dit verder aanbiedt. Dat hoeft natuurlijk voor ons geen reden te zijn om dat óók niet te doen, maar het schetst wel dat het geen trend is waar men naartoe gaat. Vermoedelijk hebben andere providers dezelfde overwegingen gehad.

Als laatste kun je bij ons je bundels maandelijks aanpassen. Als je merkt dat je consequent teveel minuten of MB's hebt, is er altijd een optie om die naar beneden te schalen.

Wat de buitenbundelkosten betreft: dat klopt, die staan niet geheel in proportie met de bundelkosten. Maar gelukkig kun je altijd 500 MB's voor € 5,- bijkopen als je internetbundel op is, of 100 minuten bijkopen als je belbundel op is. Het is belangrijk om je sms'jes bij te houden over je internetbundel, en om Mijn Simyo (en je telefoon) in de gaten te houden voor je belminuten.

Kun je je vinden in deze uitleg? Zoals verteld is er besloten om deze keuze niet te maken, en hoop ik dat ik voldoende heb geschetst wat de gedachtes hierachter waren.

Heel veel groetjes,
Jihane
Badge +2
Hallo Jihane,

https://tweakers.net/nieuws/146279/consumentenbond-protesteert-tegen-vervallen-van-data-en-belminuten-in-bundels.html

Er is wel degelijk een Telecom Provider in de markt waarvan je je ongebruikte bel,sms en internettegoed van de vorige maand nog 2 extra maanden mag meenemen,namelijk Provider Telfort(Zie het Onderzoek van de Consumentenbond via de door mij bijgevoegde link) Telfort is net als Simyo een dochteronderneming van Telecomprovider kpn.
Provider Simyo,Simpel en Ben zijn het duurste met het buiten de bundel beltarief,namelijk €0,31
Bij Provider T-Mobile Stopt het Internet of gaat als de internetbundel op is de snelheid omlaag,Bij Provider kpn gaat de Internetsnelheid omlaag als de Internetbundel op is.
Bij de Providers Ben en Youfone betaal je €0,10 per MB buiten de bundel,Bij de Providers Simyo(kpn) en Provider Simpel(T-Mobile) kost het €0,15 per MB buiten de internetbundel.
Bij Provider Hollands Nieuwe(Vodafone) betaal je maar €0,01 per MB buiten de internetbundel,dus het kan wèl veel voordeliger,maar is niet persé de prijs wat er bij de verschillende telecom providers in de praktijk bij de klant in rekening wordt gebracht.

Met Vriendelijke Groet,

Geert Van Osch
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Geert,

Zoals Jihane al aangaf, is er bijna geen enkele provider die dit verder aanbiedt. De enige provider die dit nu wel doet is inderdaad Telfort. Helaas zal deze provider gaan verdwijnen en volledig overgenomen worden door KPN. Vanaf dat moment is er naar mijn weten dus geen enkele provider meer die MB's of belminuten mee laat nemen naar volgende maand.

Natuurlijk zijn wij (en veel mede forummers) het met je eens dat de buitenbundelkosten erg hoog zijn. Wij zouden ook graag zien dat deze kosten naar beneden gaan maar helaas is dus vooralsnog niet het geval. Wij proberen in ieder geval onze klanten zo goed mogelijk te adviseren over deze kosten en hoe deze te voorkomen zijn. Voor de meeste klanten is dit voldoende en deze ervaren dus geen problemen omdat ze simpelweg binnen de bundel blijven. Wanneer dit niet het geval is, en klanten komen vaker MB's tekort dan zijn we ook eerlijk en geven we aan dat een andere provider misschien beter bij ze past.

Dankjewel voor je feedback! Mocht je nog vragen aan ons hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag. Een hele fijne dag verder!

Groetjes,

Kevin
Badge +2
Hoi Kevin,

Ik heb online informatie gevonden omtrent het verdwijnen van de merknaam Telfort dat klopt inderdaad,maar een nuance hierin betreft dat Kpn de diensten van Telfort wil voortzetten en wil gaan integreren in zijn eigen producten onder de merknaam Kpn en wil de beste eigenschappen van Telfort combineren in het nieuwe aanbod van Kpn,het is dus zeker nog niet gezegd dat met het verdwijnen van de merknaam Telfort ook het meenemen van ongebruikt bel,sms en internettegoed naar 2 volgende maanden hiermee ook geschrapt gaat worden door Kpn.
Ook heb ik tot mijn genoegen online gevonden dat Simyo als dochtermerknaam van Kpn blijft bestaan 😀nu alleen nog regelen dat ongebruikt bel,sms en internettegoed meegenomen kan worden naar de volgende maand(en),je kunt het zo lezen dat ik volledig achter het standpunt van de Consumentenbond sta die strijd tegen het vervallen van ongebruikte belminuten,sms en internettegoed in het algemeen en het gaat mij niet om de mogelijkheden die geboden kunnen worden om een zo goed mogelijk passend abonnement te hebben of krijgen of adviseren bij de concurrent naar aanleiding van je verbruik of wensen en/of lagere buiten de bundel kosten,het gaat mij er enkel om dat providers als algemeen beleid hebben dat tegoeden aan het einde van de maand vervallen en dat er vervolgens allerlei argumenten en excuses volgen waarom dit vooral niet gerealiseerd zou kunnen worden,technisch ingewikkeld wordt er bv gezegd.
Het is niet mijn bedoeling om een argumentatie heen en weer op gang te brengen,mijn standpunt sluit precies aan op het standpunt van de Consumentenbond(niets meer en niets minder)moeilijker en ingewikkelder moet je het niet maken dat is niet mijn bedoeling en is onnodig.

Vooralsnog krijg ik de indruk dat het een harde noot zal worden die gekraakt moet worden onder leiding van de Consumentenbond omdat klaarblijkelijk Telecom Providers er niet voor kiezen of er klaar voor zijn om het meenemen van tegoeden mogelijk te gaan maken,vooralsnog voert de Consumentenbond de Dialoog richting de Providers

https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html

Met vriendelijke groet,

Geert Van Osch
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Geert,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Of Telfort het behouden van belminuten/MB's erin houdt als het straks samengevoegd wordt met KPN weten we niet. Desalniettemin, begrijp ik je standpunt goed! Ik weet inderdaad dat de Consumentenbond zich er ook hard voor maakt. We weten niet wat de toekomst brengt, maar voorlopig staat het niet op onze agenda. Sorry daarvoor! We hebben het uitvoerig hierover gehad, de afgelopen maanden.

Maar je standpunt is glashelder, dankjewel voor de feedback! Mocht dit punt weer 's op de agenda staan, zal ik je op de hoogte houden.

Groetjes,
Jihane

Reageer