.

Beantwoord

Waarom niet de simkaart verzending via een koerier?

  • 10 January 2016
  • 3 reacties
  • 359 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een recent voorbeeld ter ondersteuning.
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/de-bestelling-mijn-micro-sim-goedgegaan-27582/index1.html#post120776
Voorbeeld 2
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-niet-ontvangen-waar-de-bestelling-31323

Ik heb op het forum meerdere voorbeelden gezien waarbij er iets misging met de bezorging van de simkaart.
Elke keer dat er daarvoor de bestelkosten worden vergoed is toch een kostenpost voor Simyo, evenals de coulance voor buitenbundel vergoeding m.b.t. dataverbruik welke ook door een systeemverandering in mijn ogen tot het verleden kunnen horen...

Zou het niet zinvoller, prettiger werken zijn wanneer er via een klein pakketje wordt gewerkt om bij de verzending via een koerier een track en trace te gebruiken?
De ontvanger kan dan bijvoorbeeld bij post nl ingeven bij mislukte 1e poging tot bezorging een alternatief post afhaalpunt.
En je hebt als Simyo zijnde een extra controle op tijdstip bezorging en ook aflevering.
icon

Beste antwoord door Tiury 11 January 2016, 10:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Van de honderden simkaarten die er per dag worden besteld, kan het inderdaad zijn dat er sommige simkaarten niet worden afgeleverd. Dit kan op heel veel plekken fout gaan. Zo heb je de meest voorkomende reden; een verkeerd postadres opgegeven op Mijn Simyo.

Daarnaast heb je nog een groot aantal plekken bij het postbedrijf, waar deze bestelling kan blijven hangen of niet juist wordt gesorteerd/afgeleverd. Zo weet ik uit ervaring dat ditzelfde ook voorkomt met de zendingen van pakketjes, met of zonder track and trace.

Naast de extra kosten die we daarom in rekening moeten brengen (die discussies heb je ook vast voorbij zien komen op het forum), hoeft het dus niet eens de oplossing zijn 😞.

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb het idee dat de productiekosten van een simkaart (een paar cent volgens internetbronnen) een fractie zijn van de kosten die een track & trace koerier in rekening brengt. Het is dus veel voordeliger om gratis een nieuw kaartje te versturen (met de gewone past) in die zeldzame gevallen dat een simkaart door een klant als niet ontvangen wordt opgegeven.

Als je je hier in de UK aanmeldt bij GiffGaff (een soort Simyo) dan krijg je ongevraagd een paar dagen later een tweede prepaid simkaart toegezonden, om uit te delen aan vrienden of familie. Zo'n simkaart kan dus nooit veel kosten.
Reputatie 6
Badge +10
Daar heb je uiteraard ook een goed punt, Scotsman

Misschien moeten we er gewoon wel meteen 3 sturen, zo komt er altijd ééntje aan :8!

Groetjes, Tiury

Reageer