.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing bij lege bundel belminuten?

  • 24 February 2016
  • 6 reacties
  • 395 Bekeken

Badge
Afgelopen maand kreeg ik een flinke rekening van Simyo. Dit verbaasde mij, omdat ik mijn internetverbruik altijd goed in de gaten hou, en Simyo daarnaast een mooie service heeft van het geven van waarschuwingen als je een bepaald gedeelte van je bundel verbruikt hebt. De reden was echter dat ik veel buiten mijn belbundel had gebeld. Dat is natuurlijk mijn eigen fout, maar ik ben wel teleurgesteld in Simyo dat je hier geen waarschuwing voor krijgt. Het geven van een waarschuwing op dit gebied is net zo eenvoudig als een waarschuwing voor internetgebruik, en ik zie eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen - behalve dan de financiële voordelen voor Simyo als iemand buiten zijn bundel belt. Voor mij is dit wellicht een reden om over te stappen naar een duurdere provider, omdat je voor een zo'n dure maand aardig lang bij Simyo moet zitten om toch weer goedkoper uit te zijn.

Mijn vraag / aanbeveling is, of een automatische waarschuwing bij een (bijna) lege belbundel toegevoegd kan worden aan de service van Simyo.
icon

Beste antwoord door Angela 24 February 2016, 16:13

Bekijk originele reactie

6 reacties

Is het een vraag of aanbeveling? Volgens mij zit daar een bietje verschil in...:)
Badge
Is het een vraag of aanbeveling? Volgens mij zit daar een bietje verschil in...:)
Als ik iets over het hoofd gezien heb, dan is het een vraag of dit bij mij ook zo ingesteld kan worden. Als het daadwerkelijk niet kan, dan is het een aanbeveling om dit toe te voegen 🙂
Dan is de ? een aanbeveling. Eenvoudig gezegd dit is niet wettelijk verplicht bij data waarschuwing echter wel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WouterSchram,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat je geschrokken bent van een hoge factuur kan ik begrijpen! Een waarschuwing zou in dat geval makkelijk zijn geweest :(

Om je vraag te beantwoorden: nee, er wordt inderdaad geen waarschuwing gestuurd als je belbundel op is. De reden hiervoor is dat je zelf veel grip hebt op je belverbruik. Het komt niet zo vaak voor dat er per ongeluk gebeld wordt. Je belt of sms't bewust tenzij het een 'broekzakgesprek' is.

Je kunt het verbruik goed in de gaten houden via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Zo weet je precies waar je aan toe bent en of je nog een gesprek kunt voeren.

In tegenstelling tot data, kan jouw telefoon niet op de achtergrond belminuten gebruiken. Je hebt dit dus meer in de hand. Dit is ook de reden dat het verplicht is om een waarschuwing bij data te versturen en niet bij belverbruik. Er kan data verbruik worden op de achtergrond waardoor je soms niet door hebt dat je bijna door je MB's heen bent.

Maakt dit het wat duidelijker voor je?

@Friesian, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi WouterSchram,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat je geschrokken bent van een hoge factuur kan ik begrijpen! Een waarschuwing zou in dat geval makkelijk zijn geweest :(

Om je vraag te beantwoorden: nee, er wordt inderdaad geen waarschuwing gestuurd als je belbundel op is. De reden hiervoor is dat je zelf veel grip hebt op je belverbruik. Het komt niet zo vaak voor dat er per ongeluk gebeld wordt. Je belt of sms't bewust tenzij het een 'broekzakgesprek' is.

Je kunt het verbruik goed in de gaten houden via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Zo weet je precies waar je aan toe bent en of je nog een gesprek kunt voeren.

In tegenstelling tot data, kan jouw telefoon niet op de achtergrond belminuten gebruiken. Je hebt dit dus meer in de hand. Dit is ook de reden dat het verplicht is om een waarschuwing bij data te versturen en niet bij belverbruik. Er kan data verbruik worden op de achtergrond waardoor je soms niet door hebt dat je bijna door je MB's heen bent.

Maakt dit het wat duidelijker voor je?

@Friesian, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Angela

Beste Angela, hartelijk bedankt voor het antwoord. Op zich is de redenatie helder.

Echter, het is maar zeer de vraag of je internetverbruik inderdaad minder goed in de hand te houden is. Het klopt dat je door achtergrondverbruik je internetverbruik misschien iets minder in hand hebt. Aan de andere kant, ik schat in dat achtergrondverbruik maar enkele procenten van je totale verbruik is, dus dit maakt de mindere controle op je internetverbruik in vergelijking met bellen echt minimaal. Bovendien, er staat tegenover dat je bij een standaard Android zeer eenvoudig zonder enige app te downloaden kan instellen dat je een waarschuwing krijgt bij bepaald verbruik, en zelfs een limiet op het verbruik kan zetten. Dit is bij bellen onmogelijk. Ik durf dus wel te stellen dat het internetverbruik juist een stuk makkelijker in de hand is te houden dan het belverbruik.

Bovendien is dit onderscheid niet eens echt relevant. Zelfs als het zou kloppen dat internetverbruik slechter in de hand te houden is, dan is dit toch geen reden om geen waarschuwing te geven wat betreft de belbundel? Na het forum wat doorzocht te hebben, heb ik gezien dat hier al meerdere mensen over geklaagd hebben. Het feit dat jullie een waarschuwing kunnen geven bij internetverbruik toont aan dat het technisch geen probleem moet zijn om dit ook te doen bij belverbruik. Aangezien jullie dit niet doen, heeft het er de schijn van dat jullie die waarschuwing bij internetverbruik inderdaad alleen sturen omdat dit wettelijk verplicht is, en niet als service richting de klant - in het laatste geval zouden jullie dit immers ook bij de belbundel doen, lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WouterSchram,

Bedankt voor je reactie. Ik heb in dit topic gereageerd 🙂 Zo houden we wat meer overzicht.

Groetjes,
Angela

Reageer