.

Beantwoord

Waarom komen bijgekochte MB's aan het einde van de maand te vervallen?


Erg klant onvriendelijk dat je geen gekochte mb mag overnemen na de volgende maand!!

Voorbeeld..ik heb een abonnement bij de bakker ,elke dag een brood maar ik heb te weinig dus koop ik nog een brood .einde van de maand heb ik nog brood over maar dat moet ik dus inleveren. Dit is toch oplichting... ik koop toch ietd waar ik recht op heb!
Gr Rob
icon

Beste antwoord door Asma 2 March 2018, 12:02

Bekijk originele reactie

16 reacties

Daar geldt het zelfde voor..

Bijgekochte MB's zijn een aanvulling op de huidige maand. Dus zijn de regels identiek.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-koop-ik-extra-mbs-2508

Staat ook aangegeven op de pagina waar je extra MB's besteld. Dus van oplichting is zoals @Friesian al aangaf geen sprake. Sterker nog, je gaat er mee akkoord zodra je de MB's koopt.

Reputatie 7
Badge +6
ff regelen ....Ben benieuwd🤣
Beste Rob - @Rob26

Ik heb voor jou ook een vraag die ik je wil voorleggen, graag een reactie

Gekochte, bijgekochte MB zijn voordelig, gunstig.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Heb jij hiervoor een goede suggestie?
We horen graag van je.

Top, je terugkoppeling, top opgelost.
Suuk 6 met het regelen. 🙂

Fijne dag nog !
Dat ff regelen zit er mijn inziens niet in. Er zouden te veel aanpassingen gemaakt moeten worden in de systemen als we het puur over de bijgekochte MB's hebben. Als ik mij niet vergis heeft KPN ook nog een vinger in pap.

Daarbij staat het gewoon zeer transparant aangegeven op de bestel alsmede de servicepagina. Als we het dan toch over eerlijk hebben.

Wel een leuke discussie over het feit waarom het niet meenemen, terwijl dit dus staat aangegeven, oneerlijk zou zijn.
Beste friesian

Suggestie? Nee iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen aankopen en daarbij vind ik dat simyo er alles aan doet om de kosten te beperken zoals sms dienst en email om je te waarschuwen.alleen nu komt het...als ik een sms krijg dat ik nog maar een x aantal mb heb en dat ik mb kan bij kopen maar, LET OP , deze niet mee kan overnemen na de volgende maand, dan vind ik dit geen juiste manier van iets verkopen wat in jouw bezit is en exstra voor betaald . Dus ik pleit dat simyo deze regeling van het los verkopen van mb moet afwegen of dit wel eerlijk is!
De kneep zit hem in dat wanneer je op de laatste dag van de maand extra MB's koopt deze eigenlijk maar 1 dag geldig zijn.

Dit staat wel aangegeven in de app, maar voelt niet aan als een "goede deal".


Persoonlijk zou ik dan overwegen om in zo'n situatie geen gebruik te maken van deze deal. Dan maar een dagje enkel op Wifi. Die je het dan toch dan kun je als klant enkel naar jezelf kijken ben ik van mening.
Goedemorgen Rob - @Rob26

Oplichting is een zwaar woord. Zou jij daarvan beticht worden zou je dat leuk vinden?

Bij Simyo sim only zijn alle bundels een maand geldig, te gebruiken, dit wordt kenbaar gemaakt.
Bij start nieuwe maand begin je weer met een schone lei, de gekozen bundel(s).

https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen

**Tarieven en bundelgebruik.**

Belminuten, smsjes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.


Heb je een abbo bij de bakker en ongebruikt moet worden ingeleverd eind van de maand. Bakker heeft dat niet kenbaar gemaakt. Dan is de bakker minder vriendelijk, netjes dan Simyo die het wel kenbaar heeft gemaakt.

Fijne dag nog ! 😎
Hallo ik heb het over bij gekochte mb he
Ja en? Bij Simyo sim only zijn alle bundels (belminuten, smsjes en Mb's) 1 kalender maand geldig.

Bij gekochte MB zijn gedurende de lopende kalendermaand te gebruiken
https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/hoe-kan-ik-extra-mb-s-bijkopen-29019

Wat gebeurt er als ik MB’s over heb?

Je overgebleven MB's komen te vervallen. Op de eerste dag van de eerstvolgende maand gaat je nieuwe internetbundel weer in.

Fijne dag nog !😎
Simyo net gebeld,1000 mb kado gekregen top!
Nu alleen nog ff regelen dat bij gekochte mb,s overgenomen kunnen worden na de volgende maand,lijkt me wel zo eerlijk .

Gr
Bedankt voor je TERUGKOPPELING. Kijk daar wordt ik blij van.

Fijne dag nog @Rob26 ! 😎
Beste Rob - @Rob26 (mentionfunctie kwam automatisch 🤔)


Toch even ter informatie (een kleine overweging).
Simyo blokkeert een aansluiting bij meer dan €100 per dag en €250,- per week buiten de bundel. Simyo ontvangt de gegevens met een vertraging van enkele uurtjes voor binnenlands gebruik. De werkelijke kosten kunnen uiteindelijk dus veel hoger zijn.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rob26,

Welkom op het Forum!

Ik kan mij voorstellen dat je graag de bijgekochte MB's mee wilt nemen naar de volgende maand.

Helaas is het niet mogelijk om de bijgekochte MB's te behouden bij start van de nieuwe maand. Deze extra MB's zijn namelijk bedoeld om in de lopende maand geen kosten buiten de bundel te maken. De geldigheid van deze bundel is tot het einde van de maand, waarna je nieuwe internetbundel start op de 1e dag van de nieuwe maand.

Aangezien je hier graag verandering in wilt zien, wil ik dit zeker voorleggen aan mijn collega die hierover gaat. Om deze reden zal ik het op onze Wall of Change plaatsen. Dit is een muur waar wij alle ideeën van onze klanten en collega's op plaatsen om ons product te verbeteren. Hopelijk komt er gauw verandering in!

@Ray en @Friesian, bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma
Badge
De kneep zit hem in dat wanneer je op de laatste dag van de maand extra MB's koopt deze eigenlijk maar 1 dag geldig zijn.

Dit staat wel aangegeven in de app, maar voelt niet aan als een "goede deal".
Badge

Persoonlijk zou ik dan overwegen om in zo'n situatie geen gebruik te maken van deze deal. Dan maar een dagje enkel op Wifi. Die je het dan toch dan kun je als klant enkel naar jezelf kijken ben ik van mening.


Persoonlijk ik ook niet. Het verlies is in deze voor Simyo, mensen kopen geen bundels bij. Het is een waardeloos "product".

Voor ons zou het bijkopen van data aantrekkelijker zijn als deze langer geldig zijn. Simyo zou meer van deze bundels verkopen als deze MB's een maand geldig ongeacht de aankoopdatum. Ik zie een win-win!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Joopio,

Ik begrijp dat het niet aanvoelt als een goede deal. Immers betaal je dan de complete kosten voor een dag extra internet. Net als Ray zou ik in zo'n situatie er ook voor kiezen om een dagje weinig of geen mobiel internet te gebruiken. Elke MB buiten de bundel kost € 0,15. Pas als je meer dan 333 MB verbruikt, is het rendabel om een extra internetbundel aan te schaffen. We geven de klanten in ieder geval de mogelijkheid om onverwachte kosten te vermijden :)

Ray, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels

Reageer