Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom komen bijgekochte MB's aan het einde van de maand te vervallen?


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Erg klant onvriendelijk dat je geen gekochte mb mag overnemen na de volgende maand!!

Voorbeeld..ik heb een abonnement bij de bakker ,elke dag een brood maar ik heb te weinig dus koop ik nog een brood .einde van de maand heb ik nog brood over maar dat moet ik dus inleveren. Dit is toch oplichting... ik koop toch ietd waar ik recht op heb!
Gr Rob
icon

Beste antwoord door Asma 2 maart 2018, 12:02

Hoi Rob26,



Welkom op het Forum!



Ik kan mij voorstellen dat je graag de bijgekochte MB's mee wilt nemen naar de volgende maand.



Helaas is het niet mogelijk om de bijgekochte MB's te behouden bij start van de nieuwe maand. Deze extra MB's zijn namelijk bedoeld om in de lopende maand geen kosten buiten de bundel te maken. De geldigheid van deze bundel is tot het einde van de maand, waarna je nieuwe internetbundel start op de 1e dag van de nieuwe maand.



Aangezien je hier graag verandering in wilt zien, wil ik dit zeker voorleggen aan mijn collega die hierover gaat. Om deze reden zal ik het op onze Wall of Change plaatsen. Dit is een muur waar wij alle ideeën van onze klanten en collega's op plaatsen om ons product te verbeteren. Hopelijk komt er gauw verandering in!



@Ray en @Friesian, bedankt voor het meedenken.



Groetjes,

Asma
Bekijk originele reactie

16 reacties

Goedemorgen Rob - @Rob26

Oplichting is een zwaar woord. Zou jij daarvan beticht worden zou je dat leuk vinden?

Bij Simyo sim only zijn alle bundels een maand geldig, te gebruiken, dit wordt kenbaar gemaakt.
Bij start nieuwe maand begin je weer met een schone lei, de gekozen bundel(s).

https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen

**Tarieven en bundelgebruik.**

Belminuten, smsjes en MB's zijn 1 kalendermaand geldig.
Bij Simyo wordt elk gesprek per hele minuut naar boven afgerond.


Heb je een abbo bij de bakker en ongebruikt moet worden ingeleverd eind van de maand. Bakker heeft dat niet kenbaar gemaakt. Dan is de bakker minder vriendelijk, netjes dan Simyo die het wel kenbaar heeft gemaakt.

Fijne dag nog ! 😎
Hallo ik heb het over bij gekochte mb he
Reputatie 7
Daar geldt het zelfde voor..

Bijgekochte MB's zijn een aanvulling op de huidige maand. Dus zijn de regels identiek.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-koop-ik-extra-mbs-2508

Staat ook aangegeven op de pagina waar je extra MB's besteld. Dus van oplichting is zoals @Friesian al aangaf geen sprake. Sterker nog, je gaat er mee akkoord zodra je de MB's koopt.

Ja en? Bij Simyo sim only zijn alle bundels (belminuten, smsjes en Mb's) 1 kalender maand geldig.

Bij gekochte MB zijn gedurende de lopende kalendermaand te gebruiken
https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/hoe-kan-ik-extra-mb-s-bijkopen-29019

Wat gebeurt er als ik MB’s over heb?

Je overgebleven MB's komen te vervallen. Op de eerste dag van de eerstvolgende maand gaat je nieuwe internetbundel weer in.

Fijne dag nog !😎
Simyo net gebeld,1000 mb kado gekregen top!
Nu alleen nog ff regelen dat bij gekochte mb,s overgenomen kunnen worden na de volgende maand,lijkt me wel zo eerlijk .

Gr
Reputatie 6
Badge +6
ff regelen ....Ben benieuwd🤣
Beste Rob - @Rob26

Ik heb voor jou ook een vraag die ik je wil voorleggen, graag een reactie

Gekochte, bijgekochte MB zijn voordelig, gunstig.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Heb jij hiervoor een goede suggestie?
We horen graag van je.

Top, je terugkoppeling, top opgelost.
Suuk 6 met het regelen. 🙂

Fijne dag nog !
Reputatie 7
Dat ff regelen zit er mijn inziens niet in. Er zouden te veel aanpassingen gemaakt moeten worden in de systemen als we het puur over de bijgekochte MB's hebben. Als ik mij niet vergis heeft KPN ook nog een vinger in pap.

Daarbij staat het gewoon zeer transparant aangegeven op de bestel alsmede de servicepagina. Als we het dan toch over eerlijk hebben.

Wel een leuke discussie over het feit waarom het niet meenemen, terwijl dit dus staat aangegeven, oneerlijk zou zijn.
Beste friesian

Suggestie? Nee iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen aankopen en daarbij vind ik dat simyo er alles aan doet om de kosten te beperken zoals sms dienst en email om je te waarschuwen.alleen nu komt het...als ik een sms krijg dat ik nog maar een x aantal mb heb en dat ik mb kan bij kopen maar, LET OP , deze niet mee kan overnemen na de volgende maand, dan vind ik dit geen juiste manier van iets verkopen wat in jouw bezit is en exstra voor betaald . Dus ik pleit dat simyo deze regeling van het los verkopen van mb moet afwegen of dit wel eerlijk is!
Bedankt voor je TERUGKOPPELING. Kijk daar wordt ik blij van.

Fijne dag nog @Rob26 ! 😎
Beste Rob - @Rob26 (mentionfunctie kwam automatisch 🤔)


Toch even ter informatie (een kleine overweging).
Simyo blokkeert een aansluiting bij meer dan €100 per dag en €250,- per week buiten de bundel. Simyo ontvangt de gegevens met een vertraging van enkele uurtjes voor binnenlands gebruik. De werkelijke kosten kunnen uiteindelijk dus veel hoger zijn.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rob26,

Welkom op het Forum!

Ik kan mij voorstellen dat je graag de bijgekochte MB's mee wilt nemen naar de volgende maand.

Helaas is het niet mogelijk om de bijgekochte MB's te behouden bij start van de nieuwe maand. Deze extra MB's zijn namelijk bedoeld om in de lopende maand geen kosten buiten de bundel te maken. De geldigheid van deze bundel is tot het einde van de maand, waarna je nieuwe internetbundel start op de 1e dag van de nieuwe maand.

Aangezien je hier graag verandering in wilt zien, wil ik dit zeker voorleggen aan mijn collega die hierover gaat. Om deze reden zal ik het op onze Wall of Change plaatsen. Dit is een muur waar wij alle ideeën van onze klanten en collega's op plaatsen om ons product te verbeteren. Hopelijk komt er gauw verandering in!

@Ray en @Friesian, bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma
Badge
De kneep zit hem in dat wanneer je op de laatste dag van de maand extra MB's koopt deze eigenlijk maar 1 dag geldig zijn.

Dit staat wel aangegeven in de app, maar voelt niet aan als een "goede deal".
Reputatie 7
De kneep zit hem in dat wanneer je op de laatste dag van de maand extra MB's koopt deze eigenlijk maar 1 dag geldig zijn.

Dit staat wel aangegeven in de app, maar voelt niet aan als een "goede deal".


Persoonlijk zou ik dan overwegen om in zo'n situatie geen gebruik te maken van deze deal. Dan maar een dagje enkel op Wifi. Die je het dan toch dan kun je als klant enkel naar jezelf kijken ben ik van mening.
Badge

Persoonlijk zou ik dan overwegen om in zo'n situatie geen gebruik te maken van deze deal. Dan maar een dagje enkel op Wifi. Die je het dan toch dan kun je als klant enkel naar jezelf kijken ben ik van mening.


Persoonlijk ik ook niet. Het verlies is in deze voor Simyo, mensen kopen geen bundels bij. Het is een waardeloos "product".

Voor ons zou het bijkopen van data aantrekkelijker zijn als deze langer geldig zijn. Simyo zou meer van deze bundels verkopen als deze MB's een maand geldig ongeacht de aankoopdatum. Ik zie een win-win!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Joopio,

Ik begrijp dat het niet aanvoelt als een goede deal. Immers betaal je dan de complete kosten voor een dag extra internet. Net als Ray zou ik in zo'n situatie er ook voor kiezen om een dagje weinig of geen mobiel internet te gebruiken. Elke MB buiten de bundel kost € 0,15. Pas als je meer dan 333 MB verbruikt, is het rendabel om een extra internetbundel aan te schaffen. We geven de klanten in ieder geval de mogelijkheid om onverwachte kosten te vermijden :)

Ray, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels

Reageer