.

Waarom is Simyo geworden tot een zeer dure provider?

  • 16 August 2017
  • 57 reacties
  • 1864 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De titel klinkt niet leuk, is niet zo bedoeld. Ik zie regelmatig vragen over grotere databundels maar hoe zit het de kleinere gebruiker. Te beginnen bij bel en sms betaal je voor 100 minuten 6 euro en dan ineens springt het naar 300 minuten voor 7 euro. Je betaald dus voor 3 keer minder eigenlijk veel en veel teveel. Was eerst 3 euro toen 4 euro voor 100 minuten, dan zeg ik, okee dat kan nog.

Bij data springt het van 0 naar 1000 MB. Voor mensen met als ik die grofweg zelfs niet aan de 500 komen en meer dan genoeg zouden hebben in normale omstandigheden aan 150 tot 200 minuten en een 300 tot 400 MB verbruiken maar dan dus wel voor 1000 MB kiezen om veilig te spelen zou een bundel als 500 beter zijn.

Kijk ik naar de kosten van 300 minuten, 100 is te weinig, kijk ik dan naar de kosten voor data verdampen een hoop euro's voor nop.
Simyo was eerst een budget provider doordat mensen heel veel online kunnen regelen en een klein team in verhouding.

Voor gebruikers zoals ik zou een totaalprijs van 8 .... 8,50..9.00 nog kunnen.

Zelfs de forum experts helpen mee om daardoor, zou je toch denken, mede de kosten te drukken.

Wat is er fout gegaan? Klinkt niet echt goed, niet leuk, is zo niet bedoeld. Waar is Simyo/kpn..... kpn/Simyo gebleven?

Ik weet, ga er vanuit, dat andere forum experts / klanten zich deze tijden nog herinneren/kennen en misschien zien die ook dat de redelijke instapprijs voor zowel bel en data is verdwenen. Ben dan ook benieuwd of zij zich kunnen vinden in mijn gedachten.

Ik zou graag zien dat ook klanten/forum experts hun mening geven omtrent dit specifieke en niet dat er alleen een reactie komt van een moderator die NAMENS Simyo reageert. Oneerbiedig gezegd, niet zo leuk wat ik zeg is niet zo bedoeld, echt niet, ik wil graag een persoonlijke eerlijke mening, en niet een wiens brood men eet wiens woord men spreekt reactie.

Voor de kleinere gebruiker mogen ook attractieve bundels EN prijzen worden gehanteerd.


57 reacties

Reputatie 7
Badge +9
wimj12, ik denk dat veel providers de kosten van roaming (die de providers nog wel hebben) op een andere manier terug proberen te verdienen. De tarieven vanuit NL naar zone 1 zijn ook niet bepaald laag, ook mijn Belgische provider heeft hoge tarieven voor bellen naar zone 1 vanuit België. Ik bel nu met mijn Belgische simkaart goedkoper vanuit Nederland naar België dan met mijn Simyo simkaart, het omgekeerde is ook waar.
Reputatie 7
Badge +7
Ja, maar ook in de tijd dat ik voor 6 euro per MB internette in Frankrijk waren de buitenbundel tarieven absurd. Dat is dus lijkt me een onvoldoende verklaring.
Reputatie 7
Badge +9
Op één of andere manier moet er voldoende geld binnenkomen, bij iedere provider uiteraard. Dit doen providers op verschillende manieren, daarom is het ook moeilijk om de prijzen echt te vergelijken. De ene provider is duurder maar knijpt je datasnelheid, andere bieden 'onbeperkt' bundels aan tegen een bepaalde prijs. Simyo was een soort prijsvechter en is nu op vrijwel alle fronten de beste provider, dit heeft uiteraard aardig wat geld gekost om dat te bereiken, dat geld moet ergens vandaan komen.
Reputatie 7
Badge +7
Mee eens. Maar toch zou ik liever iets meer betalen dan dat continue bewaken van bundels, data managers en wifi only inschakelen als je thuis bent Veel mensen vinden dit prima werkbaar, maar mij staat het tegen.
Simyo was een soort prijsvechter en is nu op vrijwel alle fronten de beste provider, dit heeft uiteraard aardig wat geld gekost om dat te bereiken, dat geld moet ergens vandaan komen.
Simyo is een goede provider, die zijn er meer. Je zou kunnen zeggen zeggen dat Simyo een afgeslankte (KPN) goede provider is en dat bijvoorbeeld KPN een premium provider is, beiden zijn goed. Anderen zitten niet stil ook T-Mobile en Vodafone zijn opzich goed. Om nu te zeggen Simyo is het beste.....het is goed dat er meer goede providers zijn daarmee blijf je als collega in dezelfde branche scherp.
Maar daar ben ik dit topic niet om begonnen.

Ook met een scherpe prijs moet het mogelijk zijn om een goede service te bieden, voor mij ik heb al aangegeven aan welke instapprijs ik denk, de scherpe prijs zie je nu niet PROMINENT.
Als moderator hebben jullie graag feedback, Simyo zegt... Denk mee met Simyo.


Dit gebeurt door forum experts die, zoals ik 😅 af en toe actief zijn op het forum.
Maar geef ook eens vaker een terugkoppeling💪, dus wat vond je collega van mijn 'verfrissende' gedachte? Ziet hij ruimte om er een positieve ontwikkeling van te maken, een lagere (aantrekkelijke) instapprijs te kunnen bieden?

https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/waarom-is-simyo-geworden-tot-een-zeer-dure-provider-39797/index2.html#post172667
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Uiteraard hebben we jullie feedback graag 😃 Dat is één van de manieren om vooruit te komen, met z'n allen.

De collega waar Asma het over had, heeft me weten te vertellen dat er zeker nagedacht wordt over nieuwe/andere bundels. Deze bundels (en de bijbehorende prijzen) worden bepaald aan de hand van marktonderzoeken. Als blijkt dat er ergens veel behoefte aan is, dan zullen we kijken naar de mogelijkheden. Met 'veel' bedoel ik ook echt veel. Ik heb het dan over een steekproef die substantieel en representatief is. Maak je dus geen zorgen - we staan nooit stil.

Groetjes,
Jihane

Reageer