.

Beantwoord

Verwijderen van privé berichten op Simyo forum


Reputatie 6
Badge +4
Wanneer wordt de mogelijkheid geboden door Simyo, dat ik zelf kan bepalen of ik privé berichten mag verwijderen?
(Ik bedoeld dus niet de door mij geplaatste forumberichten)
Deze vraag heb ik ook al rechtstreeks aan Simyo gesteld via een email en wat ik er van begrijp is, dat Simyo het aan het onderzoeken is.
Volgens mijn info, is dit onderwerp ook al eerder aan de orde geweest en ter sprake gebracht door een andere gebruiker (Scotsman) met als onderwerp: "Beantwoord: Kan ik Privéberichten wissen?" Dit was 2 jaar geleden.
Ik zou graag zien dat deze mogelijkheid wordt ingebouwd.
Met dank,
Frida
icon

Beste antwoord door Angela 5 July 2017, 12:11

Bekijk originele reactie

52 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Het verwijderen van privéberichten doe je puur bij jezelf, ik hou van opruimen, het bericht wat jij hebt gezonden aan die ander blijft daar bestaan.
Dit is toch ook bij de gewone emails, ik maak regelmatig alle mappen leeg maar bij de ontvangers van de emails, daar blijven de emails gewoon staan (of die worden misschien ook meteen verwijderd door de ontvangers zelf 😉 )
Vervelender is, als je een email zend aan iemand, bijvoorbeeld Keesie en hij was bedoeld voor Koosie. Dat kun je niet meer herstellen helaas en hier op Simyo bij de priveberichten ook niet.
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap je Frida, ik bedoel er mee dat de berichten dus niet van de server verwijderd mogen worden, dan verdwijnt dit bericht zowel bij verzender als ontvanger uiteraard.
Ideaal zou zijn dat je de berichten, in en uit, zou kunnen exporteren naar je PC of tablet. Veel fora bieden die mogelijkheid.
Bij email verdwijnt het bericht van de server na ontvangen of binnen een bepaalde tijd na ontvangen bij POP3, bij IMAP blijft het bericht op de server totdat je het wist. IMAP heeft wel het risico dat je schijfruimte op de server volloopt.
Badge +7
Hoi Frida,

Ook namens mij nog gefeliciteerd met je verjaardag 😃 Zo te zien heb je een heerlijke dag gehad. En het belangrijkste is dat jij een leuke dag heb toch?

@Ron H, Ik heb je verzoek doorgegeven aan Angela 🙂 Don't worry, we slaan je niet over.

@franswon Dat is wel de bedoeling inderdaad. Het zou inderdaad niet zo handig zijn als het bericht aan beide kanten verwijderd kan worden. Niet voor ons, niet voor jullie en niet voor andere klanten.

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +6
Dank je voor het doorgeven Samantha
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron H,

Namens Samantha: graag gedaan 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron H,

Sorry voor de late reactie! We zijn druk bezig met de laatste hand te leggen aan het nieuwe forum. Helaas heb ik nog geen uitsluitsel over jouw opmerking. Ik kan je op dit moment dus nog niet beloven dat dit werkt met de komst van het nieuwe forum. Uiteraard houd ik je ook hierna op de hoogte van de ontwikkelingen 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Is er ondertussen al iets bekend. Zit ook nog op de optie te wachten 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Helaas is er nog niets bekend 😞 Ik had gelukkig al aangegeven dat dit echt een kwestie van maanden gaat zijn, als het al ontwikkeld gaat worden. Dat weten jullie ook waar jullie aan toe zijn, Ik zal hem nu nog eens indienen als feature die we graag zouden toevoegen.

@Ron H, ik heb helaas ook nog niets vernomen over jouw verzoek. Zou je hem voor mij iets gedetailleerde kunnen uitleggen zodat ik nog eens kan indienen voor je? 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Jammer dat ik geen bericht door krijg als er gereageerd wordt op dit of een ander forum waar ik aan mee doe. Dit forumbericht is door mij gestart notabene.
Toevallig zag ik vandaag dat dit bericht weer hoger stond op het forum.

En ik had begrepen Angela (na jouw uitleg enige tijd geleden) dat het kennelijk niet simpel is om een wijziging aan te brengen bij keuzemenu van privéberichten, het verwijderen van oude berichten. Maar echt in 2017 vind ik dit onbegrijpelijk of het zal waarschijnlijk een dure ingreep zijn?

@Angela
@maikel.twinnie
@Ron H
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Frida,

Als je een keer niet hebt ingelogd om te kijken naar een nieuw bericht in een forumtopic krijg je daarna geen berichten meer over dit topic totdat je weer een bericht plaatst in dat topic of je jezelf weer opnieuw abonneert op dat topic.
Reputatie 6
Badge +4
Oke thanks Franswon, niet aan gedacht.
Ik ga er rekening mee houden.
Groetjes, Frida
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frida,

Het gaat er niet persé om dat het 'niet makkelijk is'. Het is wat je zegt, we leven in 2017 en dit soort dingen kunnen gewoon gebouwd worden. Echter, doen wij dit niet zelf. Hier zit een ander bedrijf achter. Op het moment dat wij de enige klant zijn die dit wil, zal het niet snel gebouwd worden door ons.

De functie bestaat op dit moment nog niet. Zij zullen dit dus moeten bouwen. Als het voor andere klanten niet van belang is, komt dit idee laag op de suggestie lijst. Ik heb daar een beetje invloed op, maar niet veel 😞 Helaas is de functie nog niet gebouwd en weet ik niet of en wanneer dit wel gaat gebeuren.

Ik heb het weer aangekaart voor jullie :)

Zoals Franswon aangeeft, word je niet meer op de hoogte gehouden als je 1x niet op de link in de e-mail klikt. :)

Heb je wat aan deze uitleg?

Groetjes,
Angela
Reputatie 6
Badge +4
Zeker Angela, heb ik wat aan deze uitleg, over hoe dit forum werkt met zijn wel of geen antwoorden via de mail.
En dat het een langdurige geschiedenis gaat worden met de mogelijkheid om "priveberichten"
te verwijderen.
Stel dat ik een keer besluit om te stoppen hier op Simyo, om wat voor reden dan ook, dan blijven sowieso mijn forumbijdragen in het heelal doorgaan,dat wist ik van te voren, geen punt.
Maar mijn privéberichten blijven hier ook ronddolen als ik ooit weg ben en dat wist ik NIET van te voren toen ik van iemand hier mijn allereerste privé email kreeg (in het begin van mijn abonnement)
Maar, weet je inderdaad, er zijn veel belangrijker zaken op deze wereld, bijvoorbeeld gezondheid of een gelukkig leven.
Maar toch zou ik het van die privéberichten graag geregeld zien.

Thanks en fijne avond,
groetjes Frida
Reputatie 7
Badge +10
Dat snap ik heel goed, Frida 🙂 Ik zal me er hard voor maken voor je.

Verder hoef jij je geen zorgen te maken. Wat privé is, blijft privé. Wij kunnen met geen mogelijkheid deze data inzien of opvragen. Als snap ik nog steeds dat je het liever verwijderd ziet.

Groetjes
Angela
Reputatie 5
Badge +10
@Angela,

Zoals wel bekend ben ik een zeer kritische forum gebruiker (en heel vaak de advocaat van de Duivel).
Nu ben ik ook student administratief recht en dit is een interessante casus om te behandelen.
Excuses als het hard klinkt maar ik ga even de advocaat van de duivel nadoen.

Nederland heeft een prachtig Juridisch stelsel en zeker op het gebied van de privacy.
We hebben er zelfs een autoriteit voor namelijk de Autoriteit Persoonsgegevens.

Nu hebben we in Nederland het recht om zogezegd "vergeten te worden".
Binnenkort (per 28 mei 2018) het "recht op vergetelheid". Nu nog het recht op correctie en verwijdering.
Op dit moment kunnen we privéberichten laten verwijderen onder de noemer "niet ter zake doende gegevens". Per 28 mei 2018 kan het onder de noemer "Niet meer nodig of intrekken toestemming"

Na mijn totale introductie kom ik graag tot mijn punten.
Een privé bericht kunnen we in mijn optiek schalen onder de "niet ter zake doende gegevens" Zoals Angela zegt kan Simyo met geen mogelijkheid de data inzien en opvragen dus het nut van bewaren ontbreekt dus?

Stel.... Ik ben heel gemeen. Ik mag Simyo niet meer en zoek een methode om een beetje dwars te liggen.
Ik heb toevallig heel veel privéberichten verzonden en wil deze verwijderen, dat gaat niet. Simyo kan dat zelf in eerste instantie ook niet.. Ik stuur een brief naar Simyo en eis verwijdering. Het verzoek wordt niet gehonoreerd. En dan? Dan kan het mogelijk een lang spelletje worden..


PS. Het doel van dit bericht is niet iemand te kwetsen, of een discussie of ruzie te ontketenen. Het doel van deze uiteenzetting is om problemen te voorkomen en als kritische klant en forum expert de vinger op de zere plek neer te leggen.
@maikel.twinnie

Deze wet gaat over het verwijderen van persoonsgegevens. Het niet kunnen verwijderen van privé berichten valt daar niet onder.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-correctie-en-verwijdering

Persoonlijk zou ik het ook wel prettig vinden om te kunnen kiezen tussen bewaren of verwijderen maar het doet geen inbreuk op mijn privacy.
Reputatie 6
Badge +4
@Angela
Voor mij is het simpel hoor als antwoord op jouw vraag:
"Al snap ik nog steeds dat je het liever verwijderd ziet"

Ik wil graag baas zijn over mijn eigen verzonden en ingekomen privéberichten op Simyo.
Zo gaat dat bij mijn Gmailaccount ook, op tijd opruimen.
Bewaren? of niet bewaren dat moet mijn keuze zijn.

Ik snap nu het het zinnetje onder berichten van sommige Simyo-medewerkers in forum:

"Graag alleen privéberichten sturen als hier om gevraagd wordt. Bedankt!"
Reputatie 5
Badge +6
Dat snap ik heel goed, Frida 🙂 Ik zal me er hard voor maken voor je.

Verder hoef jij je geen zorgen te maken. Wat privé is, blijft privé. Wij kunnen met geen mogelijkheid deze data inzien of opvragen. Als snap ik nog steeds dat je het liever verwijderd ziet.

Groetjes
Angela


Niet helemaal waar, die data komt van een server met een Database.
Die informatie staat ergens het is niet dat die elke keer ergens vandaan tovert. In die zin is het dus altijd mogelijk om het in te zien al is het maar door het forceren van een zogenaamde fake inlog. Zo kan je op iemand anders zijn account doordat je wat trucjes uithaalt.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Zo, jullie maken het me niet makkelijk hoor 😉 Maar ik ben even op onderzoek uitgegaan. Om die reden heb ik niet direct gereageerd. Ik wilde namelijk wel met een goed antwoord komen.

@Maikel.twinnie, wat betreft jouw bericht: Voor 28 mei 2018 zal ook inSided handelen conform de nieuwe wetgeving. Alleen niet op de manier die jullie de mogelijkheid geeft om een privébericht te verwijderen.. Vanaf dan krijgt een forum gebruiker namelijk de mogelijkheid om zijn of haar gehele forumaccount te verwijderen. Iets wat nu niet kan. Als je dit verwijdert, zullen ook alle privéberichten verwijderd worden. Op die manier voldoet Insided aan de gestelde eisen binnen deze nieuwe wetgeving,

Het verwijderen van privéberichten per stuk zal daarmee dus alsnog niet mogelijk zijn en het biedt dan dus geen oplossing voor de wens die in dit topic geuit wordt. Uiteraard heb ik dit alles bij Insided gecheckt en zijn zij ook direct opnieuw op de hoogte gesteld van jullie wensen wat betreft het kunnen opruimen van de privéberichten.

@PaulH, Privéberichten zijn alleen toegankelijk voor de gebruiker, jij dus. Ze zijn versleuteld opgeslagen en ook niet in te zien door de bijvoorbeeld mij als Community Manager en ook niet door onze vrienden bij Insided. Als iemand anders toegang heeft tot jouw account, is het een ander verhaal. Heb ik dus een wachtwoord van iemand of ben ik daar achtergekomen, kan ik deze berichten wel bekijken. Het is dus goed om veilig met deze gegevens om te gaan. Verder zijn we natuurlijk beveiligd voor 'gevaar van buitenaf' vanuit verschillende partijen.

Hebben jullie hier wat aan?

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10

@Maikel.twinnie, wat betreft jouw bericht: Voor 28 mei 2018 zal ook inSided handelen conform de nieuwe wetgeving. Alleen niet op de manier die jullie de mogelijkheid geeft om een privébericht te verwijderen.. Vanaf dan krijgt een forum gebruiker namelijk de mogelijkheid om zijn of haar gehele forumaccount te verwijderen. Iets wat nu niet kan. Als je dit verwijdert, zullen ook alle privéberichten verwijderd worden. Op die manier voldoet Insided aan de gestelde eisen binnen deze nieuwe wetgeving,

Het verwijderen van privéberichten per stuk zal daarmee dus alsnog niet mogelijk zijn en het biedt dan dus geen oplossing voor de wens die in dit topic geuit wordt. Uiteraard heb ik dit alles bij Insided gecheckt en zijn zij ook direct opnieuw op de hoogte gesteld van jullie wensen wat betreft het kunnen opruimen van de privéberichten.

Toevallig dat ik net even in de instellingen aan het zoeken was maar kan helaas deze optie niet vinden. Kan dat kloppen? Niet dat ik het account wil verwijderen maar puur over interesse.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,


@Maikel.twinnie, wat betreft jouw bericht: Voor 28 mei 2018 zal ook inSided handelen conform de nieuwe wetgeving. Alleen niet op de manier die jullie de mogelijkheid geeft om een privébericht te verwijderen.. Vanaf dan krijgt een forum gebruiker namelijk de mogelijkheid om zijn of haar gehele forumaccount te verwijderen. Iets wat nu niet kan. Als je dit verwijdert, zullen ook alle privéberichten verwijderd worden. Op die manier voldoet Insided aan de gestelde eisen binnen deze nieuwe wetgeving,

Het verwijderen van privéberichten per stuk zal daarmee dus alsnog niet mogelijk zijn en het biedt dan dus geen oplossing voor de wens die in dit topic geuit wordt. Uiteraard heb ik dit alles bij Insided gecheckt en zijn zij ook direct opnieuw op de hoogte gesteld van jullie wensen wat betreft het kunnen opruimen van de privéberichten.

Toevallig dat ik net even in de instellingen aan het zoeken was maar kan helaas deze optie niet vinden. Kan dat kloppen? Niet dat ik het account wil verwijderen maar puur over interesse.


Zie ik daar twee rode hoorntjes groeien Maikel? 🙂 Goed dat je dit even aankaart want het is iets waar ik het al vaker over gehad heb met de makers van het forum. Het idee om privéberichten te kunnen verwijderen is ook al eerder bij hen neergelegd, alleen is het daarbij gebleven. Het verwijderen van een forumaccount is wel mogelijk via ons, maar kun je niet zelf in orde maken. Of dat voldoende is vanuit de AVG durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zal het opnieuw bij de makers aankaarten en kom er op terug zodra ik meer weet. :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 6
Badge +4
@Thomas
Zag tot mijn verrassing dat mijn item, waar ik mee begonnen ben, weer in de picture is, maar helaas je kunt nog steeds niet je priveberichten verwijderen op Simyo.
Lang slepende zaak, jammer en onbegrijpelijk.
Groeten van Frida
Reputatie 7
Badge +9
Heden 8 augustus 1998 is het dus bij InSided nog niet mogelijk. Ik hoop dat het zo rond 2018 wel op een eenvoudige manier kan 😁
@franswon ik zou maar voorzichtig zijn met zo ver in de toekomst voorspellen.
Zeker bij de enige echte real experts. 😀😉😎

Persoonlijk geloof ik niet in het verwijderen maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ik verwacht eerder een verandering in een anonieme en daarmee minder traceerbaarheid. Afgezien van mijn lelijke kop weten jullie nu nog een reden voor mijn keuze, al zijn het er meer als fan van Friesian horse.🙂🤔
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Allemaal,

Inmiddels heb ik te horen gekregen dat het verwijderen van een forumaccount - om gebruik te maken van het recht op vergetelheid - inderdaad via ons verloopt. Het verwijderen van je account is ook de manier waarop je privéberichten kunt verwijderen. Een beetje alles of niets dus.

Als jullie hier nog vragen over hebben, laat het dan gerust weten. :)

Groetjes,
Thomas

Reageer